"מתקדמים בצעדי ענק למיגור תופעת האינטרנט הפיראטי"

לדברי מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, "בעקבות המהלך שהובלנו לאסדרת שוק האינטרנט במרחב הכפרי, קיבלנו עשרות פניות מחברות שעד כה פעלו שלא כחוק, המבקשות להסדיר את פעילותן"

המנכ"לית הפורשת של משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין.

עשרות ספקי תקשורת שפעלו באופן לא חוקי פנו למשרד התקשורת בבקשה לקבל רישיון ולהסדיר את פעילותם. זאת בעקבות מבצע של המשרד, שהחל לפני כשלושה חודשים, למיגור תופעת האינטרנט הפיראטי, שהתרחבה באין מפריע במשך שנים רבות.

המבצע יצא לפועל בעקבות מידע שהצטבר במשרד התקשורת על כ-15 חברות שהקימו רשתות תקשורת בכמה יישובים במגזר הערבי באזור הגליל בניגוד להוראות חוק התקשורת, ומספקות שירותי תקשורת ללא רישיון. המשרד הודיע על כוונתו לפעול נגד חברות אלה וקרא לכל החברות שפעלו באופן לא חוקי להסדיר את פעילותן עד 31.10.2021. מאז התקבלו במשרד התקשורת עשרות בקשות לרישיון שנמצאות בתהליך אישור. לאחר מכן ידרשו החברות לעמוד בתנאים ובהוראות המקובלות בחוק.

אחד הגורמים ששהקלו על המפעילים הפיראטיים לעבור לפעילות חוקית הוא מדיניות הרישוי שאומצה על ידי שר התקשורת, יועז הנדל, באוקטובר 2020, שמאפשרת לחברות קטנות ובכלל כך לכאלו שפעלו במרחב הכפרי ללא רישיון, להסדיר את פעילותן ולפנות למשרד בבקשה לקבלת רישיון מיוחד לתקופה מוגבלת, לפי תנאי סף מקילים שנקבעו.

לדברי משרד התקשורת, עד היום הוענקו כבר כ-30 רישיונות מסוג זה לחברות הפועלות במרחב הכפרי, וכ-15 בקשות נוספות נמצאות בימים אלה בבדיקה. בשלב הבא מתכוון המשרד לפעול למיגור תופעת שירותי תשתית האינטרנט הפיראטי גם בדרום הארץ.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, ציינה, כי "אנחנו מנהיגים מדיניות היברידית: מצד אחד פועלים לעודד תחרות ולהסיר חסמי כניסה לשוק, ומהצד השני אנחנו מפסיקים את הכאוס שעד כה התרחש באזורים מסוימים, תוך הפעלת צעדי בקרה ופיקוח, ומתקדמים בצעדי ענק למיגור תופעת האינטרנט הפיראטי".

לדברי שר התקשורת, יועז הנדל, "תופעת האינטרנט הפיראטי במגזר הערבי צמחה על רקע הזנחה מדינית. במשך שנים עצמו עין, לא קידמו תשתיות תקשורת והעדיפו להתעלם מהנזקים והסכנות במרחב הציבורי. שיא האבסורד היה אישור בשתיקה ובמעשה של דרגים פוליטיים לחברות הפיראטיות לפעול בעבר. החלטנו להילחם בתופעה, יצאנו למבצע אכיפה במטרה לעצור את הכאוס שמתחולל בתחום התקשורת במרחב הכפרי ולהחזיר את המשילות בנגב ובגליל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים