"השפעת השחקנים הדיגיטליים תיטיב עם עולם הבנקאות"

"תחרות זה דבר בריא לכולם - היא מחדדת את החושים וגורמת לנו להיות טובים יותר", כך אמר גדי דודיאן, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף מחשוב וטכנולוגיה בבנק יהב

גדי דודיאן, לשעבר מנמ"ר בנק יהב.

"ההשפעה של השחקנים החדשים והדיגיטליים על שוק הבנקאות בישראל תהיה טובה. תחרות זה דבר בריא לכולם – היא מחדדת את החושים וגורמת לנו להיות טובים יותר", כך אמר גדי דודיאן, סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף מחשוב וטכנולוגיה בבנק יהב.

דודיאן דיבר בפאנל הפיננסי של ועידת הפסגה של ה-IT מבית אנשים ומחשבים, שנערכה באחרונה באולם האירועים לאגו בראשון לציון. מנחה הפאנל היה פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב.

"לתפיסתי", אמר דודיאן, "כל הבנקים, בלי יוצא מן הכלל, הם כבר דיגיטליים. יש אפליקציות מתקדמות, יש אתרים, ואפשר לבצע כמעט כל פעולה בנקאית בצורה דיגיטלית. הקורונה נתנה לכך דחיפה חזקה. 75% מהפעולות בבנק שלנו, וגם בבנקים אחרים, מבוצעות כיום באמצעים דיגיטליים. הבנקים עובדים במודל היברידי, משלבים דיגיטל עם סניפים ומוקדי שירות, אבל כולנו מודעים לכך שהבנקים מצמצמים את הסינוף ומתמקדים כמה שיותר בדיגיטל".

בתשובה לשאלת המנחה ציין דודיאן כי "המעבר לדיגיטל שם את הלקוח במרכז, וחייבים לתת לו הצעות ערך מותאמות. הלקוח לא שבוי, אלא מחפש את השירות הטוב ביותר שהוא יכול לקבל. כדי לאפשר זאת, השילוב בין הבנקים המסורתיים לבין הפינטקים מתבקש, וזה מה שישפיע על התחרות, שעתידה לבוא".

גילי שלזינגר, מנהלת פעילות הענן של אורקל בישראל.

גילי שלזינגר, מנהלת פעילות הענן של אורקל בישראל. צילום: ניב קנטור

גילי שלזינגר, מנהלת פעילות הענן של אורקל בישראל, הסבירה שבעקבות הקורונה נראה אימוץ מוגבר של פתרונות תוכנה כשירות (SaaS). "דווקא בעולם הפיננסים נראה עוד ועוד פתרונות כאלה, כי הם לא מצריכים התקנה ומוטמעים במהירות רבה. צריך מספר אנשים מצומצם על מנת לפתח אותם, כמה חודשים ועולים לאוויר. תפיסת התוכנה כשירות היא חלק מהבנקאות הפתוחה. אפשר לראות כבר כיום פרויקטים קצרים ומסוימים לפתרון אתגר מסוים – פחות בליבה, כי עדיין יש במערכת הבנקאית היסוס להעביר את ליבת המחשוב לענן, אבל גם זה יקרה. אני מאמינה שגם חברות שעובדות כיום עם גרסת השרת המקומי יעברו לענן".

גיא אלכסנדר, מנהל אזורי באריסטה.

גיא אלכסנדר, מנהל אזורי באריסטה. צילום: ניב קנטור

גיא אלכסנדר, מנהל אזורי באריסטה, טען שיש שינוי בחשיבה – מהדרישה שהרשתות יציעו יתירות וזמינות אל עבר ביקוש לרשתות חכמות שיודעות מה קורה כדי לספק קצבים גבוהים יותר. "יש אמנם הרבה יותר רוחב פס ויש קצבים מהירים, כולל של רשתות תקשורת אלחוטית, אבל יש גם הרבה יותר עסקאות בעולם הרשתות החכמות. הרבה יותר. זאת הסיבה שעולם התקשורת האקטיבית עובר שינוי אל עבר האוטומציה. דבר מרכזי נוסף הוא האנליטיקה. ארגונים חייבים לדעת מה קורה בפנים, בזמן אמת, ולהסיק מסקנות באמצעות מנועים רבים של בינה מלאכותית. הרבה מאוד ארגונים הולכים לפתרונות חכמים, ולא רק בעולם הפיננסים", אמר.

אסי מויאל, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הפיתוח והדיגיטל בנס.

אסי מויאל, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הפיתוח והדיגיטל בנס. צילום: ניב קנטור

כל המעטפת הזו, הישנה כחדשה, נתונה לרגולציה – כפי שהזכיר אסי מויאל, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הפיתוח והדיגיטל בנס. "הרגולציה היא האתגר המוביל, וזה מאוד לא פשוט במגזר הפיננסי, שעתיר בה", ציין. "אנחנו מציעים פתרון מובנה לתחום הרגולציה, שמייצר תהליכים מובנים, ואנחנו מאפשרים להתמקד בבדיקות הפיננסיות של הלקוח ובהתאמה לרגולציה קודם כל, עוד לפני שבונים מוצר טכנולוגי. אתגר נוסף הוא הדיגיטל. אין ספק שחברות הביטוח והבנקים נותנות מענה יפה, חוויית שירות יותר טובה ודיגיטלית ללקוחות שלהם. אבל מה קורה פנימה? זה הזמן להפוך את התהליכים הפנים ארגוניים לאוטומטיים, כדי לאפשר לתת את חוויית הלקוח מקצה לקצה גם כל ארגון בתוכו. הפתרון הזה לא מחליף את המערכות התפעוליות, אלא נמצא לצידן".

דביר זוהר, מנכ"ל סימפל.

דביר זוהר, מנכ"ל סימפל. צילום: ניב קנטור

דביר זוהר, מנכ"ל סימפל, הזכיר את בעיית גיוס כוח האדם. "מה שאנחנו רואים בעולם ה-IT במגזר הפיננסי הוא תחרות מאוד קשה על ההון האנושי. גיוס כוח האדם מאוד קשה וצריך להפיק יותר מההון האנושי הקיים. אפשר לתת במערכת שליטה למנהלים להתערב בצורה כירורגית, וכן לתת כלים לעובדים ולצוותים שימקדו את העבודה ואת הפרויקטים שהם מבצעים. זה מכניס קצב מאוד גבוה לעבודה", אמר.

איתי משולם, מנהל הטכנולוגיות של גוף הייעוץ והשירותים המקצועיים בדל טכנולוגיות.

איתי משולם, מנהל הטכנולוגיות של גוף הייעוץ והשירותים המקצועיים בדל טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

איתי משולם, מנהל הטכנולוגיות של גוף הייעוץ והשירותים המקצועיים בדל טכנולוגיות, סיכם את הפאנל כשענה לשאלה: מה חשוב לארגונים בתחום הפיננסים והביטוח שיוצאים לדרך של טרנספורמציה דיגיטלית? לדבריו, "בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית רוצים ליצור עוד ערך ללקוח, אבל גם לחסוך בעלויות. בסופו של דבר, זה אומר שינוי ארגוני, ובכלל, טרנספורמציה דיגיטלית משנה דברים בארגונים. על המנהלים הטכנולוגיים וההנהלות הבכירות להסתכל רוחבית על הארגונים שלהם כדי להבין מה לעשות. יש ארגונים שיצטרכו לבצע מודרניזציה לחלק מהאפליקציות וחלק יצטרכו לכתוב אותן מחדש. השאלה החשובה היא מהם הצרכים העסקיים של כל ארגון וארגון. על בסיס זה הם צריכים לבנות את האסטרטגיה שלהם ולהגן על התהליכים השונים".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    גדי אחד המנהלים הטובים והמקצועים ביותר בענף כאן ירבו

אירועים קרובים