"העבודה ההיברידית אתגר – אך זה הנורמלי החדש"

לדברי ניב רז, סמנכ''ל הטכנולוגיות של VMware ישראל, "העבודה ההיברידית טומנת בחובה לא מעט אתגרים – תרבותיים וטכנולוגיים, אך היא הפכה להיות הנורמלי החדש, ותישאר עימנו לתמיד"

ניב רז, סמנכ''ל הטכנולוגיות של VMware ישראל

"על העבודה ההיברידית דיברו במשך שנים, אולם יישמו אותה בפועל בצורה מועטה. היא הייתה אופציה, שהוצעה לצד העבודה במשרדים. כיום, כלל הארגונים, בארץ ובעולם, מארגוני היי-טק ועד ארגונים ותיקים ומסורתיים – מאפשרים, או נדרשים, לתת תצורת עבודה היברידית. למרות שהיא טומנת בחובה לא מעט אתגרים – תרבותיים וטכנולוגיים, היא הפכה להיות הנורמלי החדש ותישאר עימנו לתמיד", כך אמר ניב רז, סמנכ"ל הטכנולוגיות של VMware ישראל.

רז דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') ביורדי הים אירועים בתל אביב, תחת המוטו "Secure Anywhere Workspace Experience Day".

העבודה ההיברידית, אמר רז, "הפכה להיות המציאות החדשה לפתע, ביום אחד במרץ 2020. לפתע גילינו כי כל המשק נדרש לעבודה מרחוק. ביום אחד העובדים מצאו את עצמם פותחים משרד בגינה שבחצר הבית". הוא ציין, כי "העבודה ההיברידית דורשת קיום של שני תנאים: שמירה על רמת אבטחת מידע גבוהה, אף שמשטח התקיפה גדל ואיננו עוד רק במשרד ובדטה סנטר הארגוני, אלא גם אל מול עננים ציבוריים. בנוסף, חשוב לשמור על עקביות בחוויית המשתמש. אנו מספקים למשתמשים יכולת להתחבר לכל רכיב מחשוב – נייד, נייח, או טלפון, ולעשות זאת מכל מקום בעולם, בכל נקודת זמן, עם הנגשה של כלל האפליקציות הארגוניות באופן מאובטח, כולל בתווך, המאובטח אף הוא. כל העולם השתנה בן לילה, והשינוי הדיגיטלי בארגונים חווה האצה מטורפת".

"לצד אתגרי האבטחה", ציין רז, "העבודה בתצורה החדשה הפכה למורכבת יותר. אתגר השיתופיות הפך למורכב, בשל עבודה בשעות שונות של עובדים הפזורים בעולם, לצד הצורך בניהול רכיבי מחשוב שונים, ארגוניים ופרטיים, כחלק ממגמת BYOD". לדבריו, "העבודה במתכונתה החדשה הביאה יתרונות עסקיים: עלייה בפריון ובמורל העובדים; שיתוף פעולה רחב יותר; הזדמנויות גיוס חדשות; היכולת להאיץ תהליכים, בדגש על המעבר לענן; צמצום הוצאות והתייעלות תפעולית; החופש לקבל גמישות מרבית לצד בחירה לעבוד בכל ענן".

"כיום", סיים רז, "ארגונים מריצים בממוצע כ-500 אפליקציות שמניעות את הפעילות העסקית, והן מבוזרות על פני מגוון עננים. 75% מלקוחותינו מתבססים על שניים או יותר עננים ציבוריים ו-40% מהם משתמשים בשלושה עננים או יותר. גישת ריבוי העננים מאפשרת האצה עסקית וחדשנות ומאפשרת לארגונים להיות גמישים ומהירים יותר".

2022 תתאפיין בהשקעה מאד גדולה בטכנולוגיות עבודה מרחוק ותמיכה בעובדים המרוחקים

ירון רזינסקי, מנהל תחום משתמשי קצה לאזור מרכז אירופה והמזרח התיכון ב-VMware, אמר כי "מנהלי התשתיות נדרשים לאפשר סביבת עבודה שתהא זהה לסביבת העבודה במשרד, עם נגישות לעובדים וחשיפה לכל הכלים והאפליקציות הארגוניות, עם חוויית שימוש עקבית ומיטבית. בצד אבטחת המידע, אתגר העבודה מרחוק הפך לעוד יותר משמעותי, בשל היציאה החוצה, לענן. נדרשת גישה לענן – בלא לפגוע בחוויית המשתמש".

ירון רזינסקי, מנהל תחום משתמשי קצה לאזור מרכז אירופה והמזרח התיכון ב-VMware

ירון רזינסקי, מנהל תחום משתמשי קצה לאזור מרכז אירופה והמזרח התיכון ב-VMware. צילום: ניב קנטור

"גם ארגונים שלא נערכו למצב החדש", ציין, "נדרשים לעשות שינוי ולעבור לפלטפורמה פשוטה, אינטואיטיבית לשימוש ומאובטחת, שתתמוך בצורת העבודה החדשה. לא נדרש להחליף את כל המערכות בארגון – אבל כן צריך לתת פתרונות טכנולוגיים, עם מענה תשתיתי לעבודה מרחוק, לצד צוותים המיומנים לאופן עבודה זה".

הפלטפורמה שלנו", אמר, "Workspace ONE, אומצה על ידי אלפי ארגונים ברחבי העולם. זו פלטפורמת סביבת עבודה דיגיטלית, שמספקת ומנהלת באופן מאובטח ופשוט כל אפליקציה בכל מכשיר. היא משלבת מערכת בקרת גישה עם יכולות לניהול אפליקציות וניהול נקודות קצה במגוון פלטפורמות". הוא הוסיף כי "העובד הארגוני נהנה מחוויית שימוש נוחה וידידותית ובאמצעות הזדהות פשוטה אחת (SSO) נפתחת בפניו גישה לכל האפליקציות הארגוניות. העובד גם יכול לבחור את המכשירים הדיגיטליים שבהם ישתמש: שלו, או של החברה".

"ארגונים גדולים עדיין לא עשו את קפיצת המדרגה הנדרשת לתחום", סיכם רזינסקי, "2022 תתאפיין בהשקעה מאד גדולה בטכנולוגיות דיגיטל – ובתוכן, עבודה מרחוק ותמיכה בעובדים המרוחקים. אנו כבר רואים את הניצנים של גידול בעולם הדיגיטליזציה של המשתמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים