למרות התוצאות הטובות: ירידה בשער המניה של גוגל

החברה הורידה את תחזית ההכנסות מפרסום בעונת חגי סוף השנה - מה שגרם לקיטון של 2.2% במניה שלה במסחר מעבר לדלפק ● ההכנסות והרווח עקפו את התחזיות

תוצאות מצוינות - ועדיין, המניה ירדה.

אלפבית, החברה האם של גוגל, פרסמה אמש (ג') תוצאות טובות, שלא לומר מצוינות, לרבעון השלישי של השנה, שאף עקפו את תחזיות האנליסטים. אלא שלמרות זאת, המשקיעים הביאו לירידה של 2.2% בשער המניה של החברה במסחר שמעבר לדלפק (לאחר סגירת שערי וול-סטריט). זאת, מאחר שגוגל הורידה את התחזית שלה להכנסות שהיא תקבל ממכירת מודעות ברבעון הנוכחי, שבתוכו נכללת תקופת חגי סוף השנה. לאחר מכן המגמה התהפכה ונכון לשעות אלה, המניה שבה לעלות.

החברה סיימה את הרבעון עם גידול של 26.1% בהוצאות ל-44.1 מיליארד דולר ועם עלייה ניכרת הרבה יותר בהכנסות – של 40.6% – ל-65.1 מיליארד. לשם השוואה, ההכנסות שלה ברבעון השלישי של 2009 עמדו על 5.9 מיליארד דולר.

הכנסות שיא ליוטיוב

מנוע החיפוש והמודעות שהוא מכיל ממשיכים להיות העסק המכניס ביותר לגוגל: הם אחראים ל-37.9 מיליארד דולר מההכנסות שלה ברבעון המדווח. יוטיוב הגיע להכנסות שיא רבעוניות של 7.2 מיליארד דולר. ההכנסות מגוגל קלאוד, שירותי הענן של החברה, גדלו ביותר מ-40% לחמישה מיליארד, אם כי גם ההפסד התפעולי שלהם רשם עלייה ועמד על 644 מיליון.

בחזרה לצד החיובי, גם הרווח הנקי של גוגל-אלפבית רשם עלייה נאה ביותר – הוא זינק ב-68.4% ל-18.9 מיליארד דולר, והרווח למניה טיפס ב-70.7% ל-28 דולר.

נתונים נוספים מראים על גידול של 30.8% בהוצאות הגולמיות ל-27.6 מיליארד דולר, זינוק של 49.7% ברווח הגולמי ל-37.5 מיליארד ורווח גולמי שולי של 57.58%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-33.4% ל-6.6 מיליארד דולר והרווח האמיר ב-87.6% ל-21 מיליארד. חבות המס הרבעונית עלתה בכמעט פי שנייםן ועמדה על 4.1 מיליארד.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמו גידול של 20.3% בהוצאות ל-125.5 מיליארד דולר, זינוק של 45.1% בהכנסות ל-182.3 מיליארד ועליות תלת ספרתיות ברווחים התפעולי והנקי – של 122.1% ל-125.5 מיליארד ושל 121.3% ל-55.4 מיליארד, בהתאמה.

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אלפבית וגוגל, מיקד את דבריו לאחר פרסום התוצאות בפעילות ה-AI של החברה. "לפני חמש שנים היה לי חלום: להפוך לחברה מובילה בתחום הבינה המלאכותית", אמר. "הביצועים של הרבעון השלישי מוכיחים שההשקעות שלנו בקידום תחום זה הביאו לגידול חד בהכנסות וברווחיות כאחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים