עוד יוניקורן ישראלי: פבריק גייסה 200 מיליון דולר

החברה מקימה מתקני ליקוט להזמנות אונליין, המבוססים על רובוטים - ולכן מכנה את עצמה כ-"רובוקורן" ● סבב הגיוס בוצע בהובלת קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור

מייסדי פבריק: מימין - אלרם גורן, המנכ"ל, שי כהן, אורי אברהם ואייל גורן.

מועדון היוניקורן הישראלי ממשיך להתרחב, והפעם תורה של פבריק, שפועלת בעולם האי-קומרס, להצטרף אליו. החברה הודיעה היום (ג') כי השלימה סבב גיוס שלישי, בסך של 200 מיליון דולר – שמביא את השווי שלה ליותר ממיליארד דולר. בפבריק מכנים את עצמם "רובוקורן", משום שהחברה מקימה מתקנים מבוססי רובוטים.

את סבב ההשקעה הובילה משקיעה נוכחית בחברה – טמסק, קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור. בין המשקיעים הנוספים שלקחו בו חלק ניתן למצוא את קוך טכנולוגיות משבשות, יוניון טק ונצ'רס והראל ביטוח ופיננסים.

שותפות עם וולמארט; רמי לוי – בין הלקוחות

פבריק הוקמה ב-2015 על ידי אורי אברהם, אייל גורן, שי כהן ואלרם גורן, המכהן כמנכ"ל החברה. היא גייסה עד כה 336 מיליון דולר ומעסיקה מעל 300 עובדים בניו-יורק, באטלנטה וברחוב המסגר בתל אביב. החברה מקימה מתקני ליקוט להזמנות אונליין המבוססים על חומרה (רובוטים) ותוכנה, שאותם היא מפתחת עבור רשתות וקמעונאים בעולם. בפבריק אומרים שהטכנולוגיה המפותחת על ידם עוצבה ותוכננה כדי לתת מענה לצרכים התפעוליים של שוק האי-קומרס במהירות, יעילות ואלסטיות.

הרובוט של פבריק בפעולה.

הרובוט של פבריק בפעולה. צילום: יח"צ

בין הלקוחות של פבריק נמצאת פרש דיירקט, שפועלת בתחום קניות המזון אונליין, ובאחרונה היא הכריזה על שותפות עם וולמארט. בישראל היא מפעילה מרכזים לוגיסטיים רובוטיים עבור סופר פארם ורשת רמי לוי.

הגיוס הנוכחי יתמוך בהרחבת הפעילות של פבריק לשווקים נוספים בארצות הברית ובפעילות עם לקוחות נוספים שפועלים בזירת האי-קומרס. היא מגייסת בימים אלה עובדים לצוותי הפיתוח, המסחר והתפעול שלה בישראל ובארצות הברית.

הצפי: זינוק בדרישה לקבלת משלוחים ביום ההזמנה

לפני נתונים של פירמת הייעוץ מק'ינזי, נתח שוק המכירות אונליין הכפיל את עצמו ב-2020 ועומד על 35% מכלל השוק. צמיחה זו, שנרשמה בכמה חודשים בלבד, שווה לקצב הצמיחה שנרשם בעשור שלפני כן. הזינוק המהיר בקניות אונליין נוצר בעיקר מעלייה בציפיות הצרכנים לקבל את ההזמנות שלהם מהר יותר – דרישה שנחשבת למאתגרת ולא רווחית עבור קמעונאים. מגמה זו צפויה להימשך, שכן לפי מחקרי שוק, שוק המשלוחים לאותו היום (Same day delivery) בארצות הברית לבדה צפוי לצמוח ל-9.82 מיליארד דולר בארבע השנים הקרובות. יחד עם זאת, למרות העלייה המתמדת בביקוש הצרכנים, היכולות הלוגיסטיות ממשיכות להוות אתגר משמעותי, כשגיוס והכשרת עובדים מייצרים צוואר בקבוק.

הצוות של פבריק בתל אביב.

הצוות של פבריק בתל אביב. צילום: יח"צ

"היכולות שלנו, כחברה, לאפשר לקמעונאים לעמוד בציפיות הגוברות של הצרכנים לחוויית קניה מהירה (On demand) ואיכותית במודל רווחי ממקמת את פבריק במקום טוב בעולם האי-קומרס", אמר גורן. לדבריו, הגיוס הנוכחי והשווי שאליו הגיעה החברה הם "נקודת ציון משמעותית עבורנו, ואנחנו רואים בהכרה בנו כ-'רובקורן' כנקודת מפנה לתעשייה כולה. מבחינתנו זה עדיין 'היום הראשון של החברה' וצפויה לנו דרך מרתקת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים