גיוס עולים להיי-טק: מה אומרים המנכ"לים?

התוכנית של שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, לפעול לגיוס עולים להיי-טק מעוררת דיון בקרב בכירי הענף: יש שמברכים אותה ויש שמעדיפים למצות קודם כל את הפוטנציאל בישראל

מה עדיף - הכשרה וגיוס של עובדים נוספים מישראל או העלאת עובדים מחו"ל?

החלטת שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, על הקמת ועדת מנכ"לים שתדון בגיוס מדענים עולים להיי-טק ממשיכה לעורר עניין בקרב בכירי הענף. המטרה של השרה פרקש הכהן היא לענות בכך במשהו על מצוקת כוח האדם בענף, והיא מתווספת לוועדה הכללית שהיא הקימה לפתרון המשבר, בראשותו של דדי פרלמוטר, שהיה סגן נשיא אינטל העולמית. כמה מנכ"לים שוחחו בנושא עם מערכת אנשים ומחשבים והביעו את דעתם.

דוד צרויה, מנכ"ל Plus500
"תוכנית הפעולה הממשלתית לתמרוץ הגעת עובדים תושבי חוץ לעבוד בתעשיית ההיי-טק הישראלית היא נחוצה. עם זאת, הפתרון ארוך הטווח צריך להיות חלק אינטגרלי ממערכת החינוך הישראלית בשילוב עם הכשרת אוכלוסיות נוספות.

דוד צרויה, מנכ"ל Plus500 צילום: נתנאל טוביאס

אנחנו מגייסים בימים אלה עשרות מהנדסי.ות תוכנה ומפתחים.ות מנוסים.ות למרכזי הפיתוח שלנו בתל אביב ובחיפה, ומציעים שכר גבוה, תנאי עבודה גמישים וסביבת עבודה טובה".

נמרוד וקס, ממייסדי BigID ומנהל פעילות החברה בארץ
"התוכנית של הממשלה מאשרת את הטענה שזועקות חברות ההיי-טק כבר תקופה ממושכת, והיא שקיים משבר כוח אדם חסר תקדים בענף. העובדה היא שקיים צורך מיידי בתוכנית לאומית רחבה לטווחים המיידי והארוך.

נמרוד וקס, ממייסדי BigID ומנהל פעילות החברה בארץ

נמרוד וקס, ממייסדי BigID ומנהל פעילות החברה בארץ צילום: רועי שור

אני סבור שהתוכנית של השרה פרקש הכהן לייבא עובדים עונה היטב על צרכי התעשיה לטווח המיידי. אלא שבמקביל לייבוא עובדים מחו"ל, יש צורך לדאוג לפיתוח תוכנית הכשרת טאלנטים ישראלים להיי-טק כבר משלב בית הספר לתיכון".

משה ליפסקר, מנהל אימפרבה ישראל ומנהל ארגון המו"פ העולמי של החברה
"צריך קודם כל למצות את הפוטנציאל הקיים בארץ, לפני שמתחילים בייבוא מבחוץ. יש להשקיע בהכשרות בפריפריה ושל מגזרים דוגמת חרדים. הצורך להגדיל את היצע העובדים ברור ולאחר מיצוי הפוטנציאל בארץ, אפשר להתחיל לחשוב על פתרונות אחרים".

משה ליפסקר, מנהל פעילות אימפרבה בישראל ומנהל חטיבת המו"פ העולמית של החברה.

משה ליפסקר, מנהל פעילות אימפרבה בישראל ומנהל חטיבת המו"פ העולמית של החברה. צילום: יח"צ

שראל עומר, מנכ״ל הסטארט-אפ אפוגטה
"אנחנו חווים את הקשיים בגיוס עובדים באופן קבוע ויום יומי. חשוב שהוועדה הבין משרדית של הממשלה תיפגש עם אנשי התעשיה ותלמד את המצוקות.

בקשר לתוכנית עצמה: נדרש חוק להחזרת אנשי מקצוע מלווה בתמריצים. נשמח לגייס עולים.ות.

שראל עומר, מנכ"ל אפוגטה.

שראל עומר, מנכ"ל אפוגטה. צילום: סטודיו רייס

לגבי השאלה המרכזית – זה דורש חשיבה מעמיקה יותר באשר לתפקידה של ההשכלה הגבוהה במדינה, סיוע לאוכלוסיות שונות בחברה, דוגמת אזורי הפריפריה, ותמריצים שונים שהמדינה יכולה לתת לתעשייה כולה על מנת לפתור את הבעיה".

יוחאי אטון, מייסד שותף ומנכ״ל Cnvrg.io
"אנחנו מתמודדים עם מצוקת כוח האדם ומנסים לפתור אותה בעזרת מתן גמישות לעובדים לעבוד מכל מקום בעולם. אנחנו מעסיקים בחברה שלנו עובדים שמתגוררים בחו״ל, אבל היינו מעדיפים את הקרבה הפיזית אליהם.

יוחאי אטון, מייסד שותף ומנכ״ל Cnvrg.io צילום: יח"צ

חברות ישראליות יכולות להיות תחרותיות במיוחד בכל הנוגע למשיכת טאלנטים אליהן. עם זאת, חשוב לדאוג שישראל תהווה מדינה אטרקטיבית גם בתור מקום מגורים ולא רק בהיבט התעסוקתי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מישו

    לפני פתרונות זריזים ולא יצירתיים של יבוא אנשים מחול , רצוי שהממשלה תעודד משמעותית את המעסיקים לקליטת מתחילים לתחום, כולם לומדים והחברות לא מעוניינות במתחילים. לפעמים נדמה כי הבז הוא פרסומת לבתי ספר למקצועות המחשוב.

אירועים קרובים