"המטרה היא שהרשת תפעל כמו מכונית אוטונומית"

כך אמר איציק מלכה, מנכ''ל ג'וניפר ישראל, בפתח אירוע לקוחות שערכה החברה אמש (ג') ● מלכה הוסיף כי "בינה מלאכותית ברשת תספק מידע על מה שקורה ברשת, ותביא לעוד נראות ולשיפור רמת אבטחת המידע"

איציק מלכה, מנכ''ל ג'וניפר ישראל. צילום: ניב קנטור

"המיכון בשכבת התקשורת כבר קורה בשטח, זה יותר משלוש שנים. כעת הגיע השלב הבא בייעול התפעול של הרשת, עם הוספת חוכמה לרשת. בינה מלאכותית ברשת תספק מידע על מה שקורה ברשת, ותביא לעוד נראות ולשיפור רמת אבטחת המידע. המטרה היא שהרשת תפעל כמו מכונית אוטונומית, משחק מילים המחבר בין SDN (ר"ת Self Driving Network) ו-Software Defined network (רישות מוגדר תוכנה). זהו חזון בר-יישום", כך אמר איציק מלכה, מנכ"ל ג'וניפר (Juniper Networks) ישראל.

מלכה דיבר בפתח אירוע לקוחות שערכה החברה אמש (ג'). האירוע, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים בקריה בתל אביב, בהשתתפות עשרות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים.

"בשלוש השנים האחרונות", אמר מלכה, "החברה עברה מתיחת פנים. במרץ 2019 ג'וניפר רכשה את Mist Systems, המתמחה ברשתות אלחוטיות המנוהלות בענן בעזרת בינה מלאכותית. לאחר מכן החברה רכשה את 128Technology תמורת 450 מיליון דולר. הנרכשת פועלת בעולם ה-SD-WAN (ר"ת Software Defined WAN) מבוסס הבינה המלאכותית. בינואר 2020 ג'וניפר רכשה את אפסטרה (Apstra), שהיא חלוצה בתחום רשתות IBN (ר"ת Intent-based networking), רישות מונע-כוונה. היא פיתחה מערכת הפעלה המאפשרת למנהלי רשת להגדיר, לפרוס, לפקח ולתקף את הרשתות בדטה סנטרים של ארגונים, ולעשות זאת באופן אוטומטי. באמצעות ניתוח מבוסס כוונות, התוכנה מנתחת נתוני טלמטריה ברשת, מאמתת באופן רציף את כוונת צוות ה-IT ושולחת התראות, כאשר היא מגלה בעיות".

"עולם ניהול תשתיות התקשורת", אמר מלכה, "הוא מרובה אתגרים: יש מערכות מורכבות, יש מיקרו-שירותים, יש צורך שכלל הרכיבים והחלקים ידברו ביניהם; נדרש תפעול אוטומטי: גם היום יש ניהול ידני, או שיש מערכות ניהול ש'מחביאות' ניהול ידני; כך, מהנדסי הרשת 'נשאבים' לתפעול הרשת וזהו הגורם מספר אחת לתקלות; יש צורך לערוך שינויים ברשת עם מנגנוני אכיפה, מעקב וניטור, מה שמונע מהארגון להיות גמיש; ארגונים רבים רוצים לחסוך וחושבים כי התבססות על מערכות קוד פתוח תביא את הישועה, וזה לא תמיד כך. מעל כל האתגרים הללו, נדרש לדעת מה קורה ברשת לאורך כל הדרך, ולהבין קשרים והקשרים בין החלקים השונים, כולל מי משפיע על מה".

"הפתרון שלנו הביא כבר לגידול בהיקף הלקוחות שלנו בעולם"

"ארגונים מחפשים דרכים חדשות לשפר את חוויית המשתמשים והמפעילים בדטה סנטרים", אמר מלכה. "תוכנת Apstra מספקת את המענה לכך, באמצעות אוטומציה במעגל סגור, אנליטיקה ואבטחה. לגבי תפעול, אין חשיבות למהירות בלא שליטה. בעזרת אפסטרה, צוותי ה-IT יכולים להוביל שינוי מהר יותר, ולעשות זאת תוך צמצום הסיכונים".

"ג'וניפר ממוקמת בשלוש השנים האחרונות ברביע הקסם של גרטנר לדטה סנטרים ולרשתות ענן", סיפר מלכה. "על לקוחותיה נמנים אסטון מרטין, טי-סיסטמס וזום. ברבעון הראשון השנה, חווינו צמיחה בהכנסות זה הרבעון השלישי ברציפות. הפתרון שלנו הביא כבר לגידול בהיקף הלקוחות שלנו בעולם".

"אנו מאפשרים לארגונים לבנות בקלות רבה יותר דטה סנטרים מודרניים", אמר מלכה, "הפתרון המדורג החדש, של IBN, עם המתגים שלנו, המשלבים שירותי פיירוול מאובטחים, והארכיטקטורה הניתנת לגידול (סקלביליות) – מאפשרים להטמיע בכל עת את מה שנדרש, עם גמישות המאפשרת להגדיל את הפתרון. כך, הטמעות דטה סנטרים חדשות יכולות לארוך שעות במקום ימים. בדרך זו אנו מאפשרים לארגונים לאמץ את התפעול האוטומטי של הדטה סנטר, בלא עריכה של פרויקטים רחבי היקף וארוכים בזמן".

שמעון צורדקר, מהנדס מערכות בג'וניפר ישראל. צילום: ניב קנטור

שמעון צורדקר, מהנדס מערכות בג'וניפר ישראל. צילום: ניב קנטור

"מביאים את עולם הרישות מבוסס כוונה אל השלב הבא"

שמעון צורדקר, מהנדס מערכות בג'וניפר ישראל, הציג את ההיבטים הטכנולוגיים של הפתרון שהושק. לדבריו, "ב-IBN אתה פועל כמו שיש לך ווייז: אתה מגדיר את היעד ולא כיצד להגיע אליו. המערכת מבוססת הבינה שלנו יודעת להמיר כוונה מוגדרת לרמה הנמוכה, של חישוב פקקים ונתיבים. זה נעשה עם תיקוף תמידי, עם תיקון טעויות תוך כדי תנועה. כך, המערכת מתרגמת טכנולוגית את הצורך העסקי שאתם רוצים ברמת הרשת".

לדבריו, "אנו מביאים את עולם הרישות מבוסס כוונה אל השלב הבא, באמצעות תבניות קישוריות. תבנית שכזו מאפשרת להבטיח פעולות סטנדרטיות בדרך מותאמת אישית. מפעילים יכולים ליצור באמצעותה, בגמישות, תבניות מאומתות משלהם – לשימוש חוזר. כך, אנו מקלים על תפעול מדויק יותר, תוך בדיקה קבועה שהכל ברשת פועל באופן המיטבי, ובהתאם לכוונות שהגדירו המפעילים".

את הכנס חתמה הרצאתו של עמוס רוזנבוים, ה-CTO של אואזיס מבית טלרד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים