ראש אגף התקשוב החדש: תא"ל ערן ניב

תא''ל ניב הקים ושימש כראש חטיבת שילו"ח (ר''ת של 'שיטות לחימה וחדשנות'), באגף התכנון בצבא ● ניב הצטיין בלחימה בעת פיגוע הטרור שאירע בציר המתפללים בחברון ב-2002

יועלה לדרגת אלוף וימונה לתפקיד ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר החדש של צה"ל. תת-אלוף ערן ניב. צילום: דו"צ

תא"ל ערן ניב, ראש חטיבת שילו"ח (ר"ת של 'שיטות לחימה וחדשנות') באגף תכנון, יועלה לדרגת אלוף וימונה לתפקיד ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר של צה"ל, כך החליט הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, בערב החג. מינויו טעון אישור של בני גנץ, שר הביטחון.

ניב, בן 51, התגייס לצה"ל בשנת 1989, התנדב לחטיבת הצנחנים ושובץ בגדוד 50. לאחר קורס קציני חי"ר, שימש כמפקד מחלקה, מפקד פלוגה, ובשנים 1997-1999 שימש כמפקד פלנ"ט נח"ל ולחם עימה בדרום לבנון. ב-2001 הועלה לדרגת סא"ל ומונה למפקד גדוד נח"ל. בנובמבר 2002, ימים לאחר שהגדוד בפיקודו תפס קו בגזרת חברון, אירע פיגוע בחברון, בו – בשל שרשרת תקלות – הרגו אנשי הג'יהאד 12 מאנשי כוחות הביטחון, לרבות מח"ט חברון, אל"מ דרור ויינברג. ניב, שהוזעק במהלך הפיגוע מביתו, הצטיין בתפקידו והוא הקצין שהצליח בסופו של דבר לסיים את הקרב בציר המתפללים בחברון.

ניב שימש כמפקד צוות במכללה לפיקוד טקטי בשנים 2003–2005, קצין אג"ם של אוגדת איו"ש בשנים 2005–2006; ראש ענף מערכות מידע באגף התקשוב בשנים 2006–2007; מפקד חטיבת אפרים, בשנים 2007-2009; מפקד חטיבה 55, ובמקביל, מפקד קורס פו"ם ברק במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה בשנים 2009–2010.

בתפקידו הבא, כמפקד בה"ד 1, יזם ניב תכנית לחיזוק המוכנות המנטלית של הצוערים, לאפשרות כי יופתעו על ידי האויב, בהתבסס על "תאוריית הברבור השחור". לאחר לימודים בבריטניה, ב-2014 הועלה לדרגת תא"ל ומונה לראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה. ב-2017 מונה למפקד אוגדת איו"ש. ב-2019 מונה להקים ולשמש כראש חטיבת שילו"ח באג"ת. חטיבת החדשנות של צה"ל הוקמה במטרה למצוא פתרונות ויכולות חדשות שיעזרו לצבא בלחימה במציאות המשתנה.

ניב – בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה מאוניברסיטת בר-אילן, ותואר שני בביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה – יהיה ראש האגף השביעי מאז הקמתו של האגף במרץ 2003.

אגף התקשוב וההגנה בסייבר

אגף התקשוב וההגנה בסייבר

ניב יחליף בתפקיד את אלוף ליאור כרמלי, שמונה לתפקיד בסוף 2017 ומשמש בו החל מ-2018. כרמלי החליף את אלוף נדב פדן, שמונה לתפקיד מפקד פיקוד המרכז. כרמלי צפוי להשתחרר מהצבא.

בדצמבר 2015 תא"ל נדב פדן מונה לראש אגף התקשוב החדש. תא"ל פדן החליף בתפקידו את האלוף עוזי מוסקוביץ', ששימש בתפקיד ראש אגף התקשוב כארבע שנים.

מינויו של תא"ל מוסקוביץ' לראש אגף התקשוב אושר באוגוסט 2011, על ידי שר הביטחון דאז, אהוד ברק. עם מינויו הועלתה דרגתו לאלוף. מוסקוביץ' החליף בתפקיד את האלוף עמי שפרן, שהשתחרר מצה"ל לאחר 39 שנות שירות. לפני כן שירת מוסקוביץ' בחיל השריון. שפרן עשה חלק גדול משירותו הצבאי במערך הטכנולוגי של חיל המודיעין, ושימש כראש מטה לשכתו של שר הביטחון – תחילה של שאול מופז ולאחר מכן של עמיר פרץ. הוא עבד עם מופז גם כשהיה רמטכ"ל, עת שימש כעוזרו. בעבר אף היה שפרן ראש המחקר והפיתוח בצה"ל. יצוין כי שפרן היה ראש אגף התקשוב השלישי במספר. ראש האגף הראשון היה האלוף יצחק (חקי) הראל, שכיהן בתפקיד פחות משנה, ולאחריו האלוף אודי שני, ששימש בתפקיד ארבע שנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צבי

    למה לא מביאים אנשי מקצוע מבחוץ לתחום סייבר-iT ? מה הקשר בין הכישורים המבורכים שלו שחלילה לא מזלזל בהם לנ"ל?

אירועים קרובים