מיהם אנשי השנה של בכירי ההיי-טק?

שורת בכירים ובכירות בהיי-טק הישראלי בחרו באיש.אשת השנה שלהם.ן בענף ● מי בחר.ה במי? ומי הגיעו למקומות הראשונים?

והנבחרים הם... אילוסטרציה: BigStock

אחת השאלות המסקרנות בפרויקט סיכום השנה שלנו, באנשים ומחשבים – שבו השתתפו בכירים בהיי-טק הישראלי – הייתה מיהו.י איש.אשת השנה בהיי-טק הישראלי. התשובות שקיבלנו היו רבות ומגוונות – יותר מ-120 המשיבים ציינו 66 אנשים וגופים. חלק (קטן) מהבחירות היה של קבוצות, למשל עובדי ההיי-טק או היזמים, והיו לא מעטים שבחרו יותר מאדם אחד – בעיקר שני אנשים או יותר שהקימו חברה מוצלחת.

קצרה היריעה מלפרט כאן את כל הבחירות. לכן, בחרנו לציין את האנשים והקבוצות שזכו ביותר מבכיר.ה היי-טק אחד.ת שציין.נה אותם.ן כאנשי השנה שלהם.ן.

למקום הראשון בדירוג הגיעו – ובגדול – רועי מן וערן זינמן, המנכ"לים והמייסדים המשותפים של מאנדיי. השניים ביצעו השנה את אחת ההנפקות המוצלחות של חברה ישראלית בנסדא"ק (והיו כמה וכמה כאלה), שיצאה לדרך בחודש יוני לפי שווי של 6.8 מיליארד דולר, וכיום, שלושה חודשים אחרי, הוא עומד על קרוב ל-16 מיליארד. רשימת הבוחרים.ות במן ובזינמן מונה 12 בכירים.ות: נגה קפ, שותפה-מנהלת בקרן i3 Equity Partners; גיל פקלמן, מנכ"ל אטרה; שחר סורק, סמנכ"ל השיווק של אוברוולף; אליק עציון, מוביל השקעות סייבר ותוכנה באלרון; לירון לייבוביץ', מנהלת פעילות אספרי בישראל; אפי כהן, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של סיילספורס ישראל; הראל טייב, מנכ"ל קראיון; יובל וינרב, מייסד שותף בקריסטל8; דקל ולצר, מנכ"ל AVO; טל זמיר, מייסד ומנהל הטכנולוגיות הראשי של הייסולייט; יונתן גייפמן, מנכ"ל דסי; ואחד מוותיקי ההיי-טק הישראלי – אברהם (לולו) אסף, יו"ר קבוצת אמנת.

מייסדי מאנדיי, ערן זינמן (מימין) ורועי מן. צילום: נתנאל טוביאס

מייסדי מאנדיי, ערן זינמן (מימין) ורועי מן. צילום: נתנאל טוביאס

למקום השני הגיעה עוד יזמת שביצעה השנה הנפקה מוצלחת של החברה שלה – עינת גז מפפאיה גלובל. גז ראויה לציון מיוחד משום שלמרבה הצער, היא האישה היחידה שמשמשת כמנכ"לית של יוניקורן ישראלי. יש לקוות שבשנים הקרובות יהיו עוד רבות כאלה ובכלל, עוד הרבה נשים בצמרות של חברות ההיי-טק. שבעה בכירים.ות בחרו בגז: הילה רוט, מנהלת הקהילות הגלובליות ב-Waze; עמנואל בן זקן, מנכ"ל צ'קמרקס; אברון גר, סגן נשיא לשיתופי פעולה בנובה; יובל אלמוגי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחממת טרהלאב; עדי אנגל, סמנכ"לית השיווק של וסיטה; רן אשל, דירקטור מו"פ ב-PTC; ודודי אהרנסון, מנהל הפעילות של ג'ולט בישראל.

עינת גז, מנכ"לית פפאיה גלובל. צילום: יח"צ

עינת גז, מנכ"לית פפאיה גלובל. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

נבחרים נוספים שזכו ליותר מקול אחד הם: תומר בר זאב, מייסד איירון סורס; עמית בן דב, ממייסדי ומנכ"ל גונג; אריק שטילמן, מייסד רפיד; יעל ויזל, מייסדת זיקית; פרופ' אמנון שעשוע, מקים הבנק הדיגיטלי הראשון ומקים מובילאיי; ראש הממשלה, נפתלי בנט, שהוא אמנם לא איש היי-טק אבל הוא מגיע מהענף ומתוקף תפקידו משפיע עליו רבות; קרין מאיר רובינשטין, מנכ"לית ונשיאת IATI – האיגוד הישראלי חתעשיות מתקדמות; רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל; ברק עילם, מנכ"ל נייס; תומר ויינגרטן, מנכ"ל סנטינל וואן; רפאל סווירי ודן עדיקא, מייסדי ווקמי; ועדי גיגי, מנכ"ל טסלה ישראל.

עוד נבחרים: ההורים והמורים

היו, כאמור, גם קבוצות ובעלי מקצועות שנבחרו על ידי חלק מהמשיבים.ות. הבולטים ביותר מבין אלה היו היזמים הישראליים (ויש שציינו גם את המנכ"לים הישראליים), שנבחרו על ידי תשעה: רן רייכברג, מייסד ומנכ"ל טינגז, חטיבת הדיגיטל של וואן, גיל שינפלד, מנהל הטכנולוגיות הראשי של פייבר, אלי קלמן, סמנכ"ל הכספים של WSC-Sports, מוטי צ'יקו, מנכ"ל 2BSecure, אורן ישרים, מנהל פעילות אזורי באינפינידט, ד"ר אילן כהן, מנכ"ל קאחה רובוטיקס, לירון ברק, מנכ"לית ומייסדת ביטדאם, שמעון אלקבץ, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל, ושי אוזון, מנכ"ל אברא. עובדי ההיי-טק הישראלי, באופן כללי, נבחרו על ידי ארבעה: אורי תדמור, נשיא KLA ישראל, ליאנה גליקס, מנהלת חטיבה עסקית גלובלית בתחום ביטוח אלמנטרי ומשני בסאפיינס, יותם גוטמן, מנהל השיווק של סנטינל וואן, ושמעון אורן, סמנכ"ל המחקר בדיפ אינסטינקט. עוד נבחרו אנשי החינוך, שמכשירים את הדור הבא של ההיי-טק הישראלי, מפתחי החיסונים, ובראשם אלברט בורלא, מנכ"ל פייזר, והמהנדסים והמנהלים בעלי המשפחות ובכלל, ההורים העובדים.

גם היא בנבחרים.ות. שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון. צילום: אסף בר שי

גם היא בנבחרים.ות. שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון. צילום: אסף בר שי צילום: אסף בר שי

הרשימה כוללת עוד הרבה שמות מסקרנים ומשפיעים: המנמ"רים בארגונים הרפואיים; נורית שקד וליאור אשכול, המנכ"ליות של תן ביס ושל וולט ישראל (בהתאמה); רוברט אנטוקול, מייסד ומנכ"ל פלייטיקה; שלומי בן חיים, מנכ"ל ג'ייפרוג; ועוד… הייתה גם בכירה שבחרה בשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון: רונית לפידור בלו, מנכ"לית מיה אנליטיקס.

ריכז: יניב הלפרין.

לפרויקט סיכום השנה המלא של אנשים ומחשבים לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים