פייפאל רוכשת את פיידי היפנית תמורת 2.7 מיליארד דולר

הנרכשת מתמחה בתחום העולה BNPL - ומאפשרת לצרכנים לרכוש מוצר מייד ולשלם בשלב מאחור יותר, לרוב בפריסה לתשלומים וללא שימוש בכרטיס אשראי

באחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר על שיטת "קנה עכשיו, שלם מאוחר יותר", המכונה בקיצור BNPL (ר"ת Buy Now Pay Later) – גישה פיננסית חדשה המאפשרת לצרכנים לרכוש מוצר או מוצרים מייד ולשלם על הרכישה בשלב מאחור יותר, לרוב בפריסה לתשלומים.

פיידי (Paidy) הוא סטארט-אפ יפני בדיוק בתחום הטכנולוגיה הפיננסי העולה הזה, וכעת הוא נרכש על ידי פייפאל (PayPal) – ענקית התשלומים האמריקנית. לפי הודעת פייפאל, היא תשלם 2.7 מיליארד דולר על העסקה החמה הזו. חלק גדול מהמחיר הכולל ישולם במזומן, אך לא נמסר בדיוק באיזה סכום מדובר. הליך הרכישה בין חברות פייפאל ל-פיידי צפוי להסתיים ברבעון הרביעי של 2021.

משמעות הרכישה ב-BNPL היא שהלקוח מקבל במעמד התשלום את המוצר או השירות שאותו הוא מעוניין לרכוש, בלי שימוש בכרטיס אשראי, אך התשלום עליו נעשה בתשלומים מותאמים אישית, מחושבים בעזרת גישה מהירה למידע ולמידת מכונה, וכאלו שלא תופסים את מסגרת האשראי שלו. התשלום המלא לבעל העסק עובר אליו באופן מיידי מהגורם שנותן את האשראי.

שיטת צרכנות חדשה ונדרשת בקמעונאות האלקטרונית. BNPL. צילום אילוסטרציה: BigStock

שיטת צרכנות חדשה ונדרשת בקמעונאות האלקטרונית. BNPL. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייפאל – השקיעה וכעת קוטפת את הפירות

פיידי, שהוקמה בשנת 2014 על ידי לי סמית' וראסל קמר ביפן, משמשת כסטארט-אפ המציע הלוואות לצרכנים. אחרי המיזוג עם פייפאל פיידי לא תיסגר, ותמשיך לעבוד עצמאית עם מותג ומנהלים משלה.

לחברה יש כיום למעלה משישה מיליון משתמשים רשומים, ויש לה אינטגרציות עם PayPal וארנקים דיגיטליים וארנקי QR אחרים באמצעות Paidy Link.

פיידי, שהיא אחד מחדי הקרן של יפן, קיבלה השקעה כוללת של 400 מיליון דולר עד כה.

יצוין כי פייפאל היא אחת המשקיעות לשעבר של פיידי. בנובמבר 2019 פיידי גייסה השקעה של 143 מיליון דולר. PayPal Ventures, יחד עם משקיעים אחרים, השתתפו בסבב ההשקעות הזה.

בסבב השקעה נוסף, בו גויסו עוד 120 מיליון דולר, שהתקיים במרץ האחרון, הוערך שוויה של פיידי בכ-1.2 מיליארד דולר. 

"פיידי היא רק בתחילת דרכנו, והצטרפות לפייפאל תאיץ את התכניות שלנו להתרחב מעבר למסחר אלקטרוני ולבנות שירותים ייחודיים כסטנדרט הקניות החדש", אמר ריקו סוג'י, נשיא ומנכ"ל פיידי. "פייפאל הייתה שותפה מייסדת של Paidy Link, ואנו מצפים לעבוד יחד כדי ליצור ערך רב יותר".

העיקר שהצרכנים יקנו ומייד

העסקה שנרקמה בין פיידי לפייפאל מגיעה אחרי הידיעות על הסכם של היריבה של פייפלאל, חברת סקוור (Square) של ג'ק דורסי, מהחודש שעבר לרכוש את אפטרפיי (Afterpay) תמורת 29 מיליארד דולר. הנרכשת היא סיפור הצלחה אוסטרלי בתחום ה-BNPL, ולדברי המומחים היא והעסקה שנרקמת בינה לבין סקוור היוו כנראה זרז לענף החדש ולשגשוגו.

נזכיר כי באחרונה, גם כן אחרי הודעת סקוור, בישרה אחת הקמעונאיות הגדולות בעולם, אמזון, על כינון שותפות עם חברת Affirm, שגם היא מתמחה ב-BNPL. התחום, המאפשר ללקוחות וצרכנים רכישות בתשלומים גמישים, גם כשאין ברשותם כרטיסי אשראי, עולה כפורח באחרונה ופייפאל, ללא ספק, מעוניינת להצטרף לחגיגה, שכל מטרתה היא לגרום לכל אדם להיות מסוגל לרכוש ומייד, לפני שישנה את דעתו, או סתם יוותר על התאווה המיידית לקנייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים