האם האת'ר יחליף את הביטקוין כמטבע הווירטואלי המוביל?

מומחים בשוק חוזים שכך יהיה, לאחר שהאת'ר זינק בשנה האחרונה ב-600%, בעוד שהביטקוין עלה ב-250% "בלבד" ● בסוף השבוע חצו השערים של המטבעות האלה את ה-3,000 דולר וה-40 אלף דולר ליחידה, בהתאמה

האם בקרוב האת'ריום יהיה במרכז - ולא הביטקוין? צילום אילוסטרציה: BigStock

שערי המטבעות הווירטואליים המובילים עלו בשיעורים חדים בסוף השבוע, כאשר העלייה בשער האת'ר (או האת'ריום) הייתה גבוהה יותר מזו שנרשמה בשערו של המטבע המוביל – הביטקוין. לפי מומחים, מדובר במגמה שבסופה יחליף האת'ר את מעמדו של הביטקוין כמטבע הווירטואלי החזק ביותר.

שער הביטקוין עבר ביום ה' את הרף של 40 אלף דולר ליחידה ונכון לכתיבת שורות אלה עומד על יותר מ-44.5 אלף. שערו של האת'ר חצה אתמול את הרף של 3,000 דולר וכעת הוא עומד על כ-3,100 דולר ליחידה. בחודש האחרון גדל שער האת'ר ב-50%, והביטקוין עלה בכ-33%.

העליות האלה, ובעיקר הנסיקה בשער האת'ר, הביאו לצמיחת היקף שוק הקריפטו לקרוב ל-1.7 טריליון דולר. לשם השוואה, השער הנמוך שלו בחודש יולי עמד על 1.2 טריליון.

זו הפעם השנייה השנה שבה עובר השווי של האת'ר את הרף של 3,000 דולר ליחידה. ב-7 במאי האחרון שערו נשק לרף של 4,000 דולר והגיע ל-3,917.5 דולר ליחידה. בעוד שב-2019 ובחלק מ-2020 רשם שער האת'ר יציבות יחסית, מתחילת השנה הוא זינק פי ארבעה, ומאז יולי האחרון – ב-600%. לעומת זאת, הביטקוין צמח בתקופה הזו ב-250% "בלבד".

"האקו-סיסטם של האת'ר גדל בקצב מסחרר"

לדברי מומחים, החילופים בצמרת המטבעות הווירטואליים לא רחוקים. טים סבנוב, סמנכ"ל הטכנולוגיות של חברת הקריפטו הסקוטית זומו, אמר לפורבס כי "האת'ר יכול להחליף את הביטקוין כמטבע הקריפטו מספר אחת. מה שהאת'ר עושה הוא להסתכל על משהו שכבר קיים – הביטקוין – ולעשות אותו טוב יותר. יש לו קהילת מפתחים תוססת מאוד, מה שאומר שהאקו-סיסטם של האת'ר גדל בקצב מסחרר".

לדברי סבנוב, "מספר הכתובות הפעילות בכל יום של האת'ר עלה על זה של הביטקוין והמגמה הזאת לא מראה סימני האטה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים