עיריית רמת גן פרסמה מכרז לניהול מצלמות וחיישנים במיליוני שקלים

המכרז, שאותו מוביל קובי נח, מנמ"ר העירייה, כולל הטמעת רכיבי IoT, שיחליפו את המערכות הקיימות - לשיפור והגברת האכיפה וביטחון התושבים ● בין החברות שעשויות לגשת: בינת, ח.מר ומוטורולה

קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן. צילום: ניב קנטור

עיריית רמת גן פרסמה לפני ימים אחדים מכרז להתקנה, החלפה ושדרוג של מאות המצלמות והחיישנים הפזורים ברחבי העיר. זאת, כחלק מסדרת פרויקטים שנועדו לממש את תפיסת העיר החכמה של העירייה.

לדברי קובי נח, מנמ"ר עיריית רמת גן, שמוביל את המכרז, "תוצרי המכרז יאפשרו גמישות תפעולית במימוש צרכי העירייה הקיימים והמתפתחים בלוחות זמנים קצרים ובתקצוב יעיל, מבוקר ומנוהל. הוא יביא למענה שיכלול את המערכות הקיימות עם מערכות חדשות, ליצירת מארג אחוד – טכנולוגי- תשתיתי- תפעולי, לתמיכה בפעילות השוטפת, בתהליכי הניהול והבקרה, בפעילות האבטחה, הביטחון והבטיחות, ובאכיפת החנייה והתנועה".

נח העריך שזהו אחד ממכרזי ה-IoT הגדולים והמקיפים ביותר שיצאו עד כה בשלטון המקומי, והוא "משלב 'מרקט' במגוון רחב של יחידות קצה ותשתיות קישוריות, שמהווה בסיס להתאמת פתרון מותאם לכל צורך ולמניעת רכש אמצעים יקרים שלא לצורך".

המכרז, שהוא חלק מהתוכנית של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, כבר מעורר עניין רב בשוק, ובין החברות שעשויות להתעניין בו נמנות בינת, מוטורולה, ח.מר, ובכלל – חברות שפעילות בתחום ויש להן ניסיון בהתקנת מצלמות ובפתרונות אינטרנט של הדברים".

ברחבי רמת גן פרוסות 850 מצלמות בטיחות ועוד כ-80 מצלמות אכיפה. המטרה היא להגיע ל-1,200 מצלמות, כדי לאפשר אכיפה יעילה יותר ברחובות מרכזיים בעיר – שם יש תופעה של חניות כפולות. "המצלמות יאתרו כל רכב שחונה במקומות האסורים במשך יותר משלוש דקות", אמר נח. הוא ציין כי "מצלמות האכיפה מוכיחות את עצמן מעל ומעבר. רק בימים האחרונים הצליחו בעזרת המצלמות לאתר ונדליזם שביצעו מספר צעירים, שהשחיתו את דגלי הגאווה שנתלו בעיר. הצעירים אותרו במהירות בזכות המצלמות, הוגשה תלונה למשטרה והנושא נחקר".

מה כולל המכרז?

עיון בפרטי המכרז מלה רשימה ארוכה של דרישות המבוססות על רכיבי טכנולוגיה מהמתקדמים שיש כיום – ולשם העירייה מכוונת. כך, הספק הזוכה יידרש להקים, בנוסף להתקנת המצלמות, מוקדי שליטה ובקרה, ולתחזק אותם באופן שוטף, תוך מתן מענה לקמפוסים סגורים שונים. "מארג הפתרונות והטכנולוגיות במכרז זה יאפשרו לעירייה את השימוש וההפעלה של כלל האמצעים והיישומים בדגש על פלטפורמות נייחות, ניידות ונישאות, וכן רכיבי תוכנה", נכתב במכרז.

המצלמות שיותקנו כחלק מיישום המכרז יעבירו את הנתונים למוקדי השו"ב השונים בעיר, המחולקים למוקדי אכיפה ומוקדי ביטחון, בתוספת מערכות נלוות לניתוח המידע ופילוחו. הגשת ההצעות למכרז היא עד עוד שלושה שבועות, והכוונה היא לגשת ליישומו במהירות האפשרית.

באגף מערכות המידע והמחשוב של עיריית רמת גן יוקם מערך בקרה לניהול תפוקות המכרז, לאפיון הצרכים ולליווי הפרויקטים, במקביל לבקרה על האחזקה השוטפת. זאת, על מנת למצות את ההתקשרות עם הספק הזוכה ולתאם בין הצרכנים והצרכים, במטרה להביא לידי מיצוי מערכות ותשתיות קיימות ומשותפות.

פרויקט גדול אחר, שהעירייה נמצאת בתהליכי תכנון מתקדמים שלו, הוא פריסת סיבים אופטיים ברחבי העיר והתקנת גלים מילימטריים. "ביצענו סקירה טופוגרפית של כל העיר, ומתוך הליבה מיפינו את האתרים שיחוברו לגלים המילימטריים – במזרח העיר, בבתי ספר ובאגפים שונים של העירייה", הסביר נח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים