האקתון התיכונים של צופן: "לאפשר לעוד ערבים כניסה להיי-טק הישראלי"

האירוע התקיים כחלק מתכנית "תיכונים להיי-טק", שמפעיל ארגון צופן ב-50 תיכונים בחברה הערבית ● חבר השופטים כלל בכירים מחברות שונות ובהן סיילספורס, פייסבוק, אינטואיט, פייבר, קיידנס ועוד

האקתון תיכונים צופן 2021. צילום: צופן

האקתון התיכונים המסורתי השנתי של צופן, נערך בשבוע שעבר (ה'), זו השנה השישית ברציפות. "חינוך ומודעות להיי-טק כבר מגיל צעיר, הם המפתח להכפלת מספר הערבים בתעשיית ההיי-טק הישראלית", אמר סאמי סעדי, מנכ"ל משותף וממייסדי ארגון צופן.

קולות שמחת הניצחון באליפות המדינה, שנשמעו לאחרונה באצטדיון סמי עופר, התחלפו בקולותיהם של צעירים ערבים שהחליפו ביניהם ביטויים ונוסחאות מעולמות ההיי-טק. באצטדיון שבחיפה התכנסו כ-170 תיכוניסטים ערבים, שהאהבה לתחום המחשבים בוערת בהם. התלמידים, מ-28 בתי ספר ברחבי הארץ ( נצרת, יפיע, באקה אלג'רביה, סכנין, עראבה, אום אל פאחם, ערערה ועוד), התחרו ביניהם על פיתוח פתרונות (אפליקציות) העונים על שני אתגרים מרכזיים.

האתגר האחד – פיתוח פתרונות להתמודדות עם מצבי סכנה וחירום, מניעת סכנות ותאונות, התמודדות עם אלימות פיזית ומילולית, סיוע לנזקקים ואוכלוסיות בסיכון, ושיפור הבטיחות ואיכות החיים.

האתגר השני שהונח לפתחם של התיכוניסטים הערבים – פתרונות  לשיפור חווית הלמידה במצבים משתנים, למידה אפקטיבית בתנאי חירום ו/או אי-ודאות, התמודדות עם מצבי לחץ ו/או משברים, ניהול זמן יעיל, ושיפור יחסי תלמידים-מורים.

מטרת ההאקתון, שאותו יזמו אנשי ארגון צופן – הפועל מאז 2007 לחיבור וחיזוק הקשר בין החברה הערבית להיי-טק הישראלי – היא לחשוף את התלמידים להתנסויות בהיי-טק, לרבות פתרון בעיות ועבודה בצוות, ולעשות זאת ברוח תחרותית ובלוח זמנים מאתגר.

רביטל דואק, מנכ"לית משותפת בארגון צופן, ציינה באירוע כי "שילוב האוכלוסייה הערבית בהיי-טק הוא win-win למשק ולכלכלה הישראלית כולה. אם אנחנו רוצים להגדיל את כמות הערבים בתעשייה בישראל, חייבים להתחיל את החשיפה לתחום מוקדם ככל הניתן, תחילה במערכת החינוך. לכן, צופן מקדמת פרויקטים בתיכונים, שכוללים מפגשים ואירועים כמו ההאקתון".

האקתון תיכונים צופן 2021. צילום: צופן

האקתון תיכונים צופן 2021. צילום: צופן

האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה עם משרד החינוך וארגון רואד, התקיים כחלק מתכנית "תיכונים להייטק", אשר מפעיל ארגון צופן, הפועל ב-50 תיכונים בחברה הערבית. במסגרת האירוע, צוות מנטורים הכולל מהנדסים מחברות היי-טק שונות עבר בין הקבוצות וייעץ לתלמידים בתהליך פיתוח המוצר, תוך ליווי מקיף משלב הרעיון ועד הביצוע.

בתום האירוע בירך עבדאללה חטיב, ראש תחום חינוך ערבי במשרד החינוך את המשתתפים, ולאחר מכן הציגו הקבוצות את תוצריהן בפני חבר השופטים, שכלל בכירים מחברות שונות ובהן סיילספורס, פייסבוק, אינטואיט, פייבר, קיידנס ועוד.

זוכי האקתון תיכונים של צופן. צילום: צופן

זוכי האקתון תיכונים של צופן. צילום: צופן

למקום הראשון הגיעו USAFE, מטירה סנטה, נצרת, שפיתחו שעון חכם למניעת סכנות כמו שכחה ונפילה בקרב פעוטות.

במקום השני זכתה הקבוצה מתיכון מר יוסף, נצרת, שפיתחה פלטפורמה להפיכת חוויית הלמידה מרחוק למהנה יותר, על ידי למידה משותפת בכיתות יותר קטנות באופן וירטואלי.

במקום השלישי זכתה קבוצת S. F. S, מתיכון טירה סנטה נצרת, שפיתחה שעון יד חכם לילדים, אשר ינטר את הטמפרטורה בסביבתו של הילד, ויתריע להורים על מיקומו, בעת סכנה כשחום גופו עולה.

סאמי סעדי, מנכ"ל משותף וממייסדי ארגון צופן הסביר כי "אנו עדים לכך שיש אלפי תיכוניסטים ערבים עם פוטנציאל גבוה להצליח בעולם ההיי-טק, אך הם אינם חשופים לנושא. הם לא מודעים לפוטנציאל התעסוקה ולביקוש שבהיי-טק, או לעיתים חוששים שלמהנדסים ערבים אין סיכוי לשרוד בתעשייה. האינטרס שלנו, כולל של הממשלה ושל החברות, הוא לרתום את הצעירים ולפתוח להם דלת לעולם ההיי-טק".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים