אנונימוס תקף את מאסק בגלל הביטקוין: "עוד ברנש עשיר ונרקסיסט"

ארגון ההאקרים הטיח ביזם הדרום אפריקני המפורסם דברים קשים, בגלל ציוציו על הביטקוין, שהטילו דופי במטבע הקריפטו וגרמו בחודשים האחרונים להפסדים רבים למי שהשקיע בו ● הם הבטיחו: "אנחנו אנונימוס! אנחנו לגיון - צפה לנו"

תוקף את אילון מאסק, בינתיים בדיבורים. אנונימוס. צילום: יח"צ

ארגון ההאקרים האקטיביסטי אנונימוס (Anonymous) פרסם באחרונה סרטון, שבו הוא מבקר את היזם והמולטי-מיליארדר אילון מאסק בחומרה רבה. ההתייחסות של אנונימוס למאסק היא בעיקר בגלל מה שהוא "מעולל" לדעת הארגון למטבעות קריפטוגרפיים ובמיוחד לביטקוין – מטבע דיגיטלי שערכו צנח בחודשים האחרונים, בהקשר ישיר לציוצים והתבטאויות של מאסק.

שווי הביטקוין התכווץ באופן דרמטי בשבועות האחרונים, אחרי ש-מאסק סיים את ה"רומן" שלו עם מטבע הקריפטו באופן פתאומי, ולכאורה לפחות בגין הנזק הסביבתי שכרייתו מסבה.

טבלת מצב הביטקוין בשבוע האחרון, כפי שפרסם אתר CoinDesk. צילום מסך

טבלת מצב הביטקוין בשבוע האחרון, כפי שפרסם אתר CoinDesk. צילום מסך

קודם לכן מאסק שיבח את המטבע, והחל כבר בינואר בקידומו כששינה את הכתוב ב-Bio בחשבון הטוויטר שלו למילה אחת – ביטקוין – והביא מיידית לזינוק של 15% בשערו של המטבע הווירטואלי. התבטאויותיו של מאסק במדיה החברתית סייעו לביטקוין להפוך לנכס דיגיטלי נחשק, ובאמצע אפריל הוא הגיע לשווי שיא של כ-65,000 דולר לאסימון. הבוקר (ב'), נכון לנתוני אתר CoinDesk, הוא שווה כמעט חצי מכך – 36,106 דולרים ליחידה.

מאסק כזכור, פרסם הודעות שונות שהביטקוין היה מושאן, הבטיח לקבל ביטקוין כתשלום בעבור מכוניות טסלה, אמר שהחברה רכשה ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר, ועוד, ואז בישר שבעצם טסלה לא תקבל את המטבע שכרייתו גוזלת תועפות חשמל ומזיקה למצב כדור הארץ.

כל אלו גרמו למטבע לעלות או לרדת במידה ניכרת ומיידית. ביום ה' האחרון, למשל, העלה מאסק תמונה של זוג שמתווכח על פרידה, אשר לוותה בלב שבור וסמל ביטקוין – הציוץ הזה גרם לירידה של שבעה אחוזים בשווי המטבע.

"בוז לאדם העובד הממוצע"

לאנונימוס, שהוא כידוע כארגון האקרים אבל לוחמני ואכפתי, נמאס מכל זה, ובעיקר לטענתו מכך שאנשים רבים הפסידו את הונם עקב הטלטלה הזו, והוא הסיר את הכפפות והודיע למאסק בסרטון שלו משהו בנוסח "צפה פגיעה".

משפיע ומושפע. אילון מאסק והביטקוין. צילום: ויקיפדיה ו-BigStock

משפיע ומושפע. אילון מאסק והביטקוין. צילום: ויקיפדיה ו-BigStock

בקליפ שעלה בטוויטר, וכן פורסם בערוץ היוטיוב של הארגון, האקר החובש מסיכת גאי פוקס ושקולו מפוקסל, מאשים את מאסק בכך שהוא בעל "יחס יהיר" כלפי מטבעות קריפטוגרפיים. לדבריו, מאסק נהנה מתדמית ציבורית של מצליחן, כפי שתמיד קורה למיליארדרים, אבל טוען שבאחרונה אנשים מתחילים להבין שהוא "עוד ברנש עשיר ונרקסיסט" הנואש לתשומת לב. אנונימוס גם טוענים בסרטון כי הציוצים האחרונים של היזם הטכנולוגי הדומיננטי מביעים "בוז לאדם העובד הממוצע".

"מיליוני משקיעים סמכו על רווחי הקריפטו שלהם כדי לשפר את חייהם. זה דבר שלעולם לא תבין כי נולדת לעושר, שנגנב ממכרה אמרלד (אבן ברקת – Emerald – שלאביו של מאסק הייתה בעלות על חצי מכרה שלה בזמביה – ג"פ) של האפרטהייד בדרום אפריקה, ואין לך מושג איך זה להיאבק עבור רוב העובדים בעולם", צוין בסרטון.

"בזמן שאנשים עובדים רואים את חלומותיהם מחוסלים מהתקפי הזעם הציבוריים שלך, אתה ממשיך ללעוג להם עם ממים מאחת האחוזות שלך בסך מיליוני דולרים", הוסיף הדובר מטעם הארגון ותקף את מאסק ישירות.

אנונימוס, שהיה קשור להתקפות סייבר על משטרות, פוליטיקאים, חברות פיננסיות וגורמי דת, התייחס בדברים לתיאוריה המקשרת את רווחיה טסלה לתמיכה הממשלתית בה, ולבסוף סיכם את דבריו עם מה שנראה כאזהרה מטעמו למאסק: "אתה יכול לחשוב שאתה האדם הכי חכם בחדר, אבל עכשיו פגשת את התואם שלך. אנחנו אנונימוס! אנחנו לגיון – צפה לנו".

מאסק לא התייחס ישירות לאיום המסוים אך כ-20 דקות לאחר הפרסום של אנונימוס הוא צייץ: "אל תהרוג את מה שאתה שונא, שמור על מה שאתה אוהב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים