כמה משתכרים אנשי המחשבים והרשתות?

מהן המשכורות הממוצעות של מנהלי ה-IT, הטכנאים, אנשי ה-DevOps והמועסקים האחרים בענף? התשובה לפניכם, במסגרת המדור השבועי של אנשים ומחשבים ואולג'ובס

13/05/2021 14:28
והפעם: שכר אנשי המחשבים והרשתות. צילום אילוסטרציה: BigStock

בתקופה שלנו, אין חברה, ארגון או בית שאין בהם מחשב אחד לפחות. בדומה לכל מכשיר אחר, גם למחשב יש בלאי והוא עלול להתקלקל. על מנת להימנע מתקלות ולתחזק את רשת המחשבים כמו שצריך, הארגון זקוק לאנשי מקצוע בתחום. תפקידם של אנשי המחשבים והרשתות הוא לפתור בעיות, לתקן תקלות וכמובן – לשמור על התחזוקה השוטפת של תשתיות המחשבים, התקשורת והאינטרנט.

בשנים האחרונות הביקוש לעובדים בתחום עלה, ואנחנו מעריכים שהדרישה אליהם תישאר גבוהה, בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית והאוטומציה שמתרחשת בארגונים. במילים אחרות, כל עוד ארגונים יעבדו עם מחשבים ויזדקקו למערכות מידע – יהיה צורך באנשי רשתות ותשתיות.

השכר בענף הזה משתנה מאוד מתפקיד לתפקיד בגלל ההבדלים הגדולים ביניהם. אפשר למצוא בו תפקידים זוטרים (טכנאים) עם שכר כניסה נמוך ובקצה השני – מנהלי תחום, ששכרם גבוה וחופף לשכר במקצועות ההיי-טק ה-"טהורים". הסיבה העיקרית לשכר הכניסה הנמוך נעוצה בכך שחלק מהמקצועות בתחום לא דורשים תואר או הסמכה, וכן בעובדה שרבים מאנשי המחשבים והרשתות לא עובדים בחברות היי-טק אלא משתלבים בחברות "רגילות" במשק, שבהן ממוצע השכר נמוך מאשר בתעשייה.

לפניכם הטבלאות עם הנתונים המלאים.

קצת על אול ג'ובס ומיזם השכר החדש

אול ג'ובס היא פלטפורמה לקריירה וגיוס, עם קרוב למיליון מחפשי עבודה מדי חודש, כ-35 אלף משרות לפני הקורונה ומעל 30 אלף משרות המפורסמות באתר בימים אלה. האתר מרכז תחת קורת גג אחת משרות שפרסמו מעסיקים, כמו גם כאלה שנאספות מ-3,000 מקורות שונים (כולל רשתות חברתיות), ולכן מהווה ברומטר למצב השוק. מחלקת המחקר של אול ג'ובס מפיקה נתונים יומיומיים אודות שוק התעסוקה בארץ, ושופכת אור על סוגיות ומגמות מרכזיות הנוגעות לכוח העבודה במשק: אילו מקצועות התחזקו ואילו נחלשו, מהם התחומים המבוקשים, כמה אנשים מתמודדים בממוצע על כל משרה ועוד.

החברה מפעילה את מיזם השכר החברתי כמה אתם שווים, שלדבריה מהווה מאגר המשכורות הגדול בישראל. למרות החשיבות של נושא המשכורות, עד עתה לא היה קיים בישראל גוף כלשהו – ממשלתי או פרטי – שהציג מידע מסודר ונתונים נגישים לציבור הרחב. כמה אתם שווים נולד מתוך הרצון לעשות בדיוק את זה. הרעיון שעליו הוא מבוסס הוא לספק מענה תחת עקרון מנחה מרכזי – של שיתוף וחוכמת המונים, כאשר אלה שמספקים את המידע הם אלה שיודעים הכי טוב מכולם כמה הם צריכים להרוויח – העובדים עצמם. מעל 550 אלף עובדים ועובדות במשק הישראלי כבר דיווחו במסגרת המיזם כמה הם מרוויחים.

הנתונים נאגרים ומעובדים תחת פיקוח סטטיסטי קפדני של מכון המחקר פאנלס, אנליסטים ומומחי דטה ומחקר, כדי לשקף את השכר הממוצע בכל תפקיד. התוצאות, שעברו תיקוף, מופיעות במתחם השכר, שמתעדכן באופן קבוע מרגע עלייתו לאוויר. מדי יום מתווספות למיזם בממוצע כ-400 משכורות חדשות.

כמה משתכרים בתחומים אחרים בהיי-טק? אתם מוזמנים להיכנס לכתבות הקודמות במדור, שבהן בדקנו מהו השכר של מנמ"רים ואנשי IT, אנשי חומרה, אנשי אינטרנט ודיגיטל ואנשי QA.

הכותבת הינה מנהלת התוכן והמחקר באולג'ובס.

 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אני

    הדבר שהכי מפריע לי בכל הדבר הזה היא הניסיון להראות חוסר שיוויון בין גברים לנשים. מראים שיש הבדל בשכר הממוצע אך ללא התייחסות לכמות השעות. כי יכול להיות שחלק מהנשים עובדות במשרת אם. פריבילגיה שלי אין אפילו אפשרות להעלות בשיחה. גם אין התייחסות בהפרשי השכר לוותק. כלומר, יכול להיות שכל הנשים היו עם וותק של בין 0 ל4 שנים ככה שזה מובן וברור שיהיה להן ממוצע נמוך משל גברים שבהם יש גם כאלה עם יותר מ-10 שנות ניסיון. בקיצור חמוצים.

  2. 1באפריל

    מנהל רשמת שכר פחות מנהג משאית ולמה זה??9500 לעובד עוד 4000-5000 לחברת כוח אדם שממנת את הכתבה הזו ביייי

  3. יוסי

    המידע לא משקף את המציאות אני הייתי איש סיסטם בעבר ובמשרדי ממשלה (שמעסיק כמות גדולה) השכר הוא בין 13 ל 23 (תלוי וותק) אנשי devops שכר בין 21 ל 28 (תלוי ותק)

אירועים קרובים