78% ממעסיקי ההיי-טק: מספר החרדים בענף יגדל משמעותית

הסיבה: המחסור בכוח אדם בענף ● מסקר שנערך לכבוד שבוע ההיי-טק החרדי עולה כי 91% מהמעסיקים מוכנים או מוכנים מאוד להעסיק חרדים ● לאור הנתונים העגומים של תעסוקת חרדים בתעשיית הטכנולוגיה, צריך לקוות שהם גם יעשו זאת

יותר פגיעה כלכלית כתוצאה מהתוכנית המשפטית של הממשלה = פחות חרדים בענף ההיי-טק?

78% מהמעסיקים בהיי-טק צופים גידול משמעותי בגיוס חרדים לענף, על רקע המחסור ההולך וגובר בכוח אדם בו. 55% מהם מעריכים שמודל העבודה מרחוק יסייע להרחבת מעגל המועסקים בענף מקרב החרדים. הנתונים עולים מסקר מעסיקים שנערך על ידי מכון אסקריא בשיתוף קמא טק – ארגון שפועל להשמת ולקידום חרדים בהיי-טק – והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI).

הסקר נערך בקרב 100 מעסיקים, ביוזמת קמא טק ורדיו קול חי. ממצאיו פורסמו לרגל שבוע ההיי-טק החרדי, שהתקיים בשבוע שעבר.

עוד עולה מהסקר כי 91% מהמעסיקים הביעו נכונות גבוהה או גבוהה מאוד לקלוט חרדים בחברתם. 18% מהמשיבים ציינו ששיעור החרדים שהם גייסו השנה לחברתם גדל.

משה פרידמן, מייסד שותף ומנכ"ל קמא-טק, הגיב על ממצאי הסקר באומרו כי "אנחנו מאמינים שבהיי-טק החרדי טמון פוטנציאל צמיחה אדיר למשק הישראלי לטווח הארוך. ממצאי הסקר ממחישים היטב את השינוי המתחולל, ואני אופטימי".

"החברה תצא נשכרת אם נגביר את הנגישות להיי-טק"

באירועי שבוע ההיי-טק החרדי השתתפו ראשי חברות מהענף, מנכ"לים בכירים במשק, וכן שרים וחברי כנסת בהווה ובעבר. אחד מהם היה יזהר שי, שעד לפני כמה חודשים היה שר המדע והטכנולוגיה, ולאחר פרישתו חזר לתחום שבו עסק לפני הגעתו לפוליטיקה – יזמות והשקעות. הוא אמר כי "המדינה יכולה לעשות עוד הרבה לקידום תוכניות להכשרה להיי-טק לכל האוכלוסיות – גברים, נשים, חרדים, ערבים ועוד. בישראל קורה דבר מדהים – שגם הסקטור העסקי מסייע, מתוך הכרה שלא רק שזה חשוב עסקית, אלא כי יש כאן רעיון חברתי של שותפות גורל ואחריות חברתית".

מימין: משה פרידמן, מנכ״ל קמא טק; פרופ׳ יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל העולמית ומנהל מרכז הפיתוח של החברה בישראל; אריאל ברמן, שדרן ברדיו קול חי; דב מורן, יזם ומשקיע; יזהר שי, יזם ומשקיע, ולשעבר שר המדע והטכנולוגיה. צילום: רדיו קול חי

מימין: משה פרידמן, מנכ״ל קמא טק; פרופ׳ יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל העולמית ומנהל מרכז הפיתוח של החברה בישראל; אריאל ברמן, שדרן ברדיו קול חי; דב מורן, יזם ומשקיע; יזהר שי, יזם ומשקיע, ולשעבר שר המדע והטכנולוגיה. צילום: רדיו קול חי

פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל העולמית ומנכ"ל מרכז הפיתוח של החברה בישראל, ציין ש-"אחד האתגרים שלנו הוא ליצור יותר גיוון ולקרב עוד אוכלוסיות להיי-טק הישראלי. החברה כולה תצא נשכרת אם נגביר את הנגישות להיי-טק".

לדברי היזם דב מורן, ממציא הדיסק און קי, "החרדים בהיי-טק הם כבר עניין מבוסס ואמיתי, ולפירמידה הזו יש עוד הרבה לאן לצמוח ולגדול".

יצוין שמדו"ח ההון האנושי, שפרסמו רשות החדשנות וארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל בשבוע שעבר, עולה שאשתקד חלה סטגנציה במספר השכירים החרדים בהיי-טק, בעיקר בקרב נשים חרדיות – עקב משבר הקורונה. כעת צריך לראות עד כמה המעסיקים שהשתתפו בסקר יעמדו בהבטחותיהם והאם נתוני השנה הנוכחית יהיו אחרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים