"קולם של היקרים לנו, שכבר אינם איתנו – עוד נשמע"

"מפקדי וחיילי חיל הקשר והתקשוב מחויבים להשמיע את קולם וסיפורם", אמר תא"ל יריב ניר, קצין הקשר והתקשוב הראשי, בדברים ליום הזיכרון

תא"ל יריב ניר, הקשר"ר. צילום: דובר צה"ל

"'והקול נשמע עד למרחוק' (עזרא, פרק ג', פסוק י"ג). וקולם של היקרים לנו, שכבר אינם איתנו – עוד נשמע, ואף עוד יותר בשבוע עוצמתי זה", כך פתח תא"ל יריב ניר, קצין הקשר והתקשוב הראשי, את דבריו לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שיחל הערב (ג'). "ביום זה", אמר הקשר"ר, "מפקדי וחיילי חיל הקשר והתקשוב מחויבים להשמיע את קולם וסיפורם. עליהם להמשיך להנחיל את מורשתם ודרכם של אלו שאינם איתנו עוד בגופם, אולם רוחם איתנו מאז ולעולם".

בסרטון שפרסם היום ציין תא"ל ניר כי "אני מדליק נר זה לזכר חללי צבא ההגנה לישראל, וביניהם נופלי חיל הקשר והתקשוב. זאת, כדי לזכור את יקירינו, לפעול להנצחת מורשתם של הנופלים ולחבק אתכן, המשפחות השכולות".

"בגלל הקורונה: להרחיק מעט את הכתף, להקטין את היקף החיבוק"

לדבריו, "אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת ביותר, בעיצומה של מלחמה במגיפה מורכבת ביותר. עם אתגריה והשלכותיה אנחנו מתמודדים. גם בימים אלה, יש חשיבות מכרעת למניעת תחלואה בקרב חיילי צה"ל, על מנת לשמר את הרציפות התפקודית ואת הכשירות המבצעית של הצבא. בשל המצב, על מפקדי צה"ל וחייליו להרחיק מעט את הכתף, להקטין את היקף החיבוק – אך לא את עוצמתו. אנו מצרים על כך, מרכינים ראש יחד אתכן, מצדיעים ופועלים להיות קרובים, ככל האפשר. עם זאת, יש אופק לנגד עינינו, ונראה כי אנו קרובים לשוב לימי השגרה. הצלחתו של מבצע החיסונים הארצי, עם ירידה בהיקף ההדבקה והתחלואה בצה"ל, עשויים לבשר על חזרתם של ימים שלווים יותר".

צילום: דובר צה"ל.

"אנחנו יודעים שאתן, המשפחות השכולות, לא זקוקות ליום זיכרון כדי לזכור", ציין הקשר"ר, "כי הכאב העז והגעגועים מלווים אתכן בכל עת. עם זאת, חשוב לנו לומר, בשם כל חיילי ומפקדי חיל הקשר והתקשוב: דווקא בימים אלה אנחנו נושאים תמיד את זכרם של הנופלים, של אלה שציוו לנו במותם את החיים. ערכיהם ומורשתם הם לנו דרך ומצפן בעשייתנו. כאן, כאשר שהאנדרטה החילית מאחוריי, אני מבקש לחזק אתכן מפה. גם השנה ילמדו החיילים על הנופלים ועל מורשתם וידליקו נר דיגיטלי באתר יזכור, בעבור כל חלל צה"ל וחלל החיל. על קברי הנופלים יונחו נר, זר ודגל. גם השנה יתקיימו הטקסים הממלכתיים בבתי העלמין ובאנדרטאות החיליות, כמו גם באנדרטה זו".

לסיום אמר תא"ל ניר כי "אנחנו, מפקדי חיל הקשר והתקשוב, חדורים באותה תחושת שליחות, באהבת הארץ, שהניעו את היקרים לנו ולכן. על פי דרכם, נמשיך ונעמוד איתן אל מול כל איום ואתגר בזירות השונות. צה"ל מכיר תודה ומוקיר אתכם, בני המשפחות השכולות, על המחיר הכבד ששילמתם למען הקמת המדינה ולשמירת ביטחונה, תושביה ואזרחיה. לקשר ההדוק עימכם יש משמעות עצומה עבורנו. אנחנו, מפקדי חיל קשר והתקשוב, מצדיעים לכם, מוקירים אתכם ומחזקים אתכם ביום קשה ועוצמתי זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים