אינטל יוצאת למיקור-חוץ; תשקיע 20 מיליארד דולר בשני מפעלים באריזונה

פט גלסינגר, המנכ"ל החדש של חברת הענק, החליט ליישם את הדרישות של בעלי המניות ולהוציא את ייצור המעבדים הזולים יותר ממפעילי החברה ● במקום זאת, היא תאפשר לחברות אחרות לייצר אצלה

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון

פט גלסינגר, המנכ"ל החדש של אינטל, לא מבזבז זמן. גם אם היו לו ימי חסד, הוא לא ממש ניצל אותם, אלא פעל כדי להתוות לחברה שאותה קיבל לידיו את הדרך שתלווה אותה בשנים הקרובות לפחות. באופן שכנראה לא ממש מפתיע, מדובר באסטרטגיה שזכתה לכינוי IDM 2.0 – כמו הדור השני של ייצור ההתקנים המשולב של החברה. היא מציעה את מה שבעלי המניות של אינטל רצו לראות ממנה: מהלך שאמור להחזיר אותה למעמדה כיצרנית המעבדים המובילה בשוק, שמנצלת את הנקודות החזקות שלה, ויודעת למצוא פתרונות לנקודות החלשות.

גלסינגר הכריז אתמול (ג') שלל הכרזות – כולן חשובות בהיבט של הייצור, כולל ההכרזה על השקעה של 20 מיליארד דולר בשני מפעלי ייצור חדשים באריזונה, לא הרחק ממטה החברה. אבל לא פחות חשובה היא ההכרזה שאינטל תשתמש במיקור-חוץ. זה היה אחד הדברים שעמדו בליבת הביקורת של בעלי המניות, שרצו לראות את החברה מוציאה מהמפעלים שלה את הייצור של המעבדים הזולים יותר.

במקביל, הכריז גלסינגר שהמהלך המשלים לכך יהיה שימוש בקווי הייצור שיתפנו כדי להציע ליצרניות מעבדים בלי מפעל לייצר אצלה את המעבדים שלהן, ולכך תהיה אחראית יחידה עסקית עצמאית, שקיבלה את השם Intel Foundry Services (שירותי הייצור של אינטל). גלסינגר אף סיפר כי אינטל כבר "קיבלה תמיכה ממספר שותפות אפשרויות בהיבט הזה, כולל אמזון, סיסקו, יבמ ומיקרוסופט – לרבות לייצור מעבדים שמבוססים על הטכנולוגיות של ARM". הוא אף הודה שאינטל מחפשת דרכים להחזיר את אפל "הביתה", כדי לייצר אצלה את מעבדי ה-M.

"אנחנו קובעים מסלול לעידן חדש של חדשנות ומובילות מוצר באינטל", אמר גלסינגר. "אינטל היא החברה היחידה שמציעה עומק ורוחב של תוכנה, סיליקון ופלטפורמות, אריזה ותהליך עם לקוחות ייצור גדולים בהיקף שיהיה תלוי בחידושים מהדור הבא. IDM 2.0 היא אסטרטגיה אלגנטית שרק אינטל יכולה לספק – וזו נוסחה מנצחת. נשתמש בה לעיצוב המוצרים הטובים ביותר וייצורם בצורה הטובה ביותר האפשרית לכל קטגוריה שבה אנחנו מתחרים".

מעבדי ה-7 ננו-מטר מגיעים

השוק כבר נמצא עמוק בתוך טכנולוגיית ייצור מעבדים בליתוגרפיה של 5 ננו-מטר, כאשר אינטל עוד לא עברה לגמרי לייצור ב-10 ננו-מטר, אבל זה כבר נראה מעבר לפינה. גלסינגר סיפר שהחברה פתרה את הבעיות שקשורות לייצור ב-7 ננו-מטר ואף הודה שההשתהות הארוכה הייתה קשורה לבעיות שנבעו מהייצור ב-10 ננו-מטר. הוא ציין כי ההתקדמות משביעת רצון ואף טען שכבר במחצית השנייה של 2021 החברה תעבור לבדיקות ברמת הסיליקון, מה שאומר שברבעון הראשון של 2022 צפוי השוק לראות דוגמיות ראשונות של מעבדי ה-Meteor Lake לשוק המחשבים ואת ה-Granite Rapids לדטה סנטרים.

עם זאת, הייצור המסיבי של המעבדים הללו יחל רק ב-2023, ולפי גלסינגר, אינטל תיעזר בפעילות הייצור של סמסונג ו-TSMC היריבות כדי להבטיח שמסת מעבדים תגיע לשוק כבר באותה השנה.

את תדרוך העיתונאים שלו סיים גלסינגר בדברי מפתח: "אינטל חזרה. אינטל הישנה היא עכשיו אינטל החדשה, ואנחנו מצפים לעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים