אדם סליפסקי מונה על ידי אמזון למנכ"ל AWS במקום אנדי ג'סי

סליפסקי כיהן כבכיר בפלטפורמת מחשוב הענן של אמזון במשך 11 שנים - בין השנים 2005-2016 - ובתקופה זו היה בקשר הדוק עם אנדי ג'סי ● ג'סי יהפוך למנכ"ל החדש של אמזון הגדולה כשג'ף בזוס, המייסד שלה, יפרוש מתפקידו בקיץ

אדם סליפסקי, למנכ"ל AWS שייכנס לתפקיד במקום אנדי ג'סי. צילום מסך מדף הטוויטר של סליפסקי

אדם סליפסקי, מי שכיהן כמנכ"ל טאבלו סופטוור (Tableau Software) מאז 2016, ירש את מקומו של אנדי ג'סי כמנכ"ל עסקי מחשוב הענן של אמזון, AWS. ג'סי ייכנס בקיץ לתפקיד המנכ"ל של אמזון הגדולה, אחרי שג'ף בזוס המייסד, ומנכ"ל החברה מאז ומעולם, יפרוש מתפקידו, כפי שנודע בתחילת פברואר האחרון. בזוס הודיע כי יסתפק בתפקיד היו"ר אחרי שיחדל לכהן כאיש הבכיר בהנהלת החברה.

סליפסקי, שכיהן בעבר כסגן נשיא למכירות, שיווק ותמיכה ב-AWS – בין השנים 2005 ל-2016 – יחזור לחברה ב-17 במאי, ויעבור חפיפה בת מספר שבועות, לפני שייכנס לתפקידו ויוביל אותה, מתישהו ברבעון השלישי של 2021, כך עידכן ג'סי בדוא"ל את עובדיו.

במשך 11 השנים בהן עבד בבפלטפורמת מחשוב הענן של אמזון היה, לפי הדיווחים השונים, בקשר הדוק עם ג'סי.

הרזומה של מנכ"ל AWS העתידי עשיר – סליפסקי, כאמור, הצטרף לטאבלו ב-2016 ונשאר מנכ"ל חברת התוכנה גם לאחר רכישתה על ידי סיילספורס (Salesforce) בשנת 2019, תמורת 15.7 מיליארד דולר. לפני שהגיע ל-AWS שימש כסמנכ"ל בחברת RealNetworks. כמו כן כיהן כמנהל בחברת מרסר ייעוץ ניהולי (Mercer Management Consulting).

הקירבה לג'סי סייעה בבחירתו

השערות והימורים בנוגע למנכ"ל שיירש את ג'סי ויעמוד בראש AWS העלו את שמו של מאט גרמן, שקודם לתפקיד ראש מחלקת המכירות של החברה בשנה שעברה, כמו גם את שמו של פיטר דסאנטיס, המנהל הכללי של עסק EC2 של AWS. סליפסקי לא צוין כאחד מהמועמדים הפוטנציאליים, כך שבחירתו היא למעשה על תקן הפתעה, ויש לשער שמקורה בקרבה שלו לג'סי.

אנדי ג'סי, מנכ''ל AWS. צילום: יח"צ

אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS. צילום: יח"צ

"אדם מביא את שיקול הדעת החזק שלו, את אובססיית הלקוחות שלו, את יכולתו בבניית צוותים, ביצירת ביקוש, ואת הניסיון שלו כמנכ"ל לצוות המנהיגות של AWS, החזק מאוד כבר כעת. ומאחר שהיה בתפקיד כה בכיר ב-AWS במשך 11 שנים, הוא מכיר היטב את התרבות והעסקים שלנו", ציין ג'סי בהודעתו לצוות החברה.

"עם שיעור רווח הכנסות של 51 מיליארד דולר, שגדל ב-28% השנה (אלה היו המספרים ברבעון הרביעי של 2020 ששיתפנו לאחרונה בפומבי), קל לשכוח ש-AWS עדיין נמצאת בשלבים הראשונים של מה שתוכל לעשות", כתב ג'סי במזכר שלו, בהתייחס לשוק מחשוב הענן העולמי ומצבו כיום. "יש לנו עוד הרבה מה להמציא ללקוחות, ויש לנו צוות מנהיגות חזק מאוד וקבוצת בונים שיגשימו את זה", סיכם המנכ"ל לעתיד של ענקית הקמעונאות אונליין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים