הודו עומדת להעביר חוק להחרמת מטבעות קריפטוגרפיים

בזמן שערך הביטקוין ממשיך כל העת לעלות, וכבר חצה את רף 60 אלף הדולרים ליחידה, כשמטבעות דיגיטליים כמו דוגקוין ואת'ריום הולכים והופכים ליותר מוכרים ונדרשים - הודו דווקא נמצאת לקראת חקיקה שתסלק את הסחר בקריפטו מהמדינה - מדוע?

חרם קריפטו בהודו על הפרק. צילום אילוסטרציה: BigStock

חוק האוסר על סחר ואחזקת מטבעות קריפטוגרפיים עומד לעבוד בהודו השנה, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, בהתבסס על דברי מקור יודע דבר.

המקור – בכיר בממשל ההודי – הסביר כי סחר בקריפטו, או אפילו אחזקת נכסים דיגיטליים, יחשבו כפשע בהודו הענקית. לדבריו, הצעת החוק כבר נמצאת על סדר היום של הממשלה לשנת 2021.

ואולם המהלך הזה לכאורה אינו ברור, כשהוא מגיע בזמנים שבהם המטבעות הווירטואליים רק תופסים יותר ויותר לגיטימיות ובמקביל מפגינים תנופה ותעופה – הביטקוין כבר חצה אתמול (א') את רף ה-60,000 דולר ליחידה, וערכו עומד הבוקר עם כתיבת שורות אלו על 57,849.76 דולרים, על פי נתוני אתר CoinDesk; ואילו הדוגקוין – מטבע שהתחיל כבדיחה – הוא להיט תורן, שמקדם המיליארדר אילון מאסק, ששמו גם נשקשר בהרחבה בדחיפת הביטקוין האחרונה.

ממשלו מתכנן חרם קריפטו במדינה?. ראש הממשלה ההודי, נרנדרה מודי. צילום: BigStock

ממשלו מתכנן חרם קריפטו במדינה?. ראש הממשלה ההודי, נרנדרה מודי. צילום: BigStock

הבכיר אמר לרויטרס גם כי הצעד המתוכנן יעניק למחזיקי מטבעות קריפטוגרפיים עד שישה חודשים לרוקן את חשבונותיהם ולהיפטר מהנכסים הלא חוקיים שבבעלותם. לאחר מכן יוטלו קנסות בגין אחזקה, הנפקה, כרייה, מסחר והעברת נכסי קריפטו.

לפי הדיווח, הצעת החוק מגובה על ידי ראש הממשלה ההודי, נרנדרה מודי, שמפלגתו, ה-BJP, מחזיקה ברוב בפרלמנט.

יצוין כי נושא האיסור על התחום הקריפטוגרפי הקיים הוצע כבר בשנת 2019 על ידי פאנל ממשלתי שהמליץ ​​על עונש מאסק של עד 10 שנים על עסקאות במטבעות הדיגיטליים. הגורם שאותו ציטטה רויטרס סירב עם זאת לומר אם הצעת החוק החדשה כוללת את התנאים הללו או ענישה בסגנון דומה.

אם האיסור יעוגן בחוק, הודו תהיה הכלכלה הגדולה הראשונה שהקריפטוגרפיה נאסרת בה. אפילו סין, שאסרה על כרייה ומסחר, אינה מענישה את אזרחיה על בעלות של קריפטו.

משרד האוצר של הודו לא הגיב לידיעה של רויטרס.

להתמקד ברופי הדיגיטלי

לפי המקור ששוחח עם רויטרס, המהלך של הודו לאסור על בעלות ושימוש במטבעות קריפטו פרטיים נועד כדי להחליפם במטבע דיגיטלי רשמי של הודו.

ממליץ להתמקד ברופי הדיגיטלי. המיליארדר והמשקיע ההודי ראקש ג'ונג'ונוואלה, "וורן באפט ההודי". צילום: וויקיפדיה

ממליץ להתמקד ברופי הדיגיטלי. המיליארדר והמשקיע ההודי ראקש ג'ונג'ונוואלה, "וורן באפט ההודי". צילום: וויקיפדיה

בפברואר נודע כי המיליארדר והמשקיע ההודי ראקש ג'ונג'ונוואלה, שכונה על ידי פורבס "וורן באפט ההודי", ואשר נחשב לאחד המיליארדרים המובילים של הודו, אמר כי על הרגולטורים במדינה לאסור מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין.

"לעולם לא אקנה ביטקוין", הבהיר. "אני חושב שזה ספקולציה מהרמה הגבוהה ביותר. אני לא רוצה להצטרף לכל מסיבה בעיר. אני חושב שההנגאובר הרבה יותר גרוע", הבהיר ג'ונג'ונוואלה את תפישת עולמו ל-CNBC.

לדברי ג'ונג'ונוואלה, לרגולטורים בהודו יש תפקיד בהחזקת הביטקוין.

ג'ונג'ונוואלה – שהוא אחד המשקיעים המרכזיים ב-Nazara Technologies, חברת הגיימינג המצליחה שתונפק בבורסה ההודית בעוד יומיים (17 במרץ), ושעתיד לגרוף תשואות חזקות מאוד מה-IPO שלה – המשיך ואמר: "אני חושב שהרגולטורים צריכים להיכנס ולאסור ביטקוין", אמר המשקיע, שהוא כיום שותף בחברת ניהול הנכסים Rare Enterprises. "והם צריכים להתמקד ברופי הדיגיטלי", הוסיף המיליארדר המלצה משלו לממשלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים