הבנק הדיגיטלי הראשון של פרופ' אמנון שעשוע החל בהרצה

לראשונה מזה 43 שנה, בנק עצמאי חדש יוצא לדרך בישראל ● כחלק מהפיילוט יפתחו חשבונות לקבוצה סגורה של לקוחות ● הבנק יתחיל לשרת את הציבור הרחב לקראת סוף השנה, ובינתיים ניתן להצטרף לרשימת המתנה דרך האתר

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי והמייסד והבעלים של הבנק הדיגיטלי הראשון.

לראשונה מזה 43 שנה, קם בנק חדש בישראל: הבנק הדיגיטילי הראשון, שבבעלות פרופ' אמנון שעשוע, החל לפעול היום (א'). בשלב ראשון, במסגרת הרצה, ישרת הבנק קבוצה סגורה של לקוחות.

הבנק, המנוהל על ידי גל בר דעה ואשר היו"ר שלו הוא שוקי אורן (לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר), קיבל רישיון מבנק ישראל בדצמבר 2019, ובמהלך המשבר חסר התקדים של המגיפה העולמית הצליח לעמוד ביעדי התכנית העסקית, לגייס בתוך קצת יותר משנה כ-140 עובדים, ולבנות בנק שלם עם כל השירותים הבנקאיים, בהתאם ללוחות הזמנים המקוריים. מספרו של הבנק: 18.

הבנק הדיגיטלי הראשון הוא בנק עצמאי, שאינו נמנה על חמש הקבוצות הבנקאיות. הוא יציע, לראשונה, אלטרנטיבה אמיתית למערכת הבנקאית המסורתית. הבנק נבנה על בסיס טכנולוגיה חדשנית מבוססת בינה מלאכותית בהתאם לחזון של פרופ' שעשוע, העומד מאחורי שורה של מיזמים פורצי דרך, ובהם חברת מובילאיי שנמכרה לאינטל בתמורה ל-15 מיליארד דולר; אורקם, המספקת פתרונות חכמים לכבדי ראייה, ו-AI 21, שעומדת לשנות את האופן שבו אנשים כותבים.

צילום מסך מאתר הבנק החדש ופתיחת רשימת ההמתנה

צילום מסך מאתר הבנק החדש ופתיחת רשימת ההמתנה

שירותים דיגיטליים מסביב לשעון וללא סניפים 

הבנק יפעל ללא סניפים, באמצעות שילוב של טכנולוגיה ובנקאים אנושיים, שיעניקו שירותים מסביב לשעון (באמצעות צ'אט ומוקד טלפוני). זאת, במטרה לייצר חווית שירות מותאמת אישית לכל לקוח, בלי להמתין דקות ארוכות על הקו או לחפש חנייה לפגישה בסניף. תהליך פתיחת החשבון יהיה דיגיטלי לחלוטין, ללא צורך בנציג אנושי ועם אישור מיידי של מסגרת אשראי.

הבנק, הנמצא תחת פיקוח צמוד של הפיקוח על הבנקים בדומה ליתר הבנקים, יציע את כל השירותים הבנקאיים הקיימים היום במערכת הבנקאית, ובכלל זה חשבון אישי, חשבון זוגי, הלוואות, פיקדונות, כרטיסי אשראי, ניירות ערך, ערבויות, הוראות קבע ומט"ח. משכנתאות יוצעו בהמשך. 

הבנק חתם על הסכם הנפקה ותפעול של כרטיסי האשראי שלו עם קבוצת ישראכרט במאי אשתקד. בדצמבר האחרון הצטרף הבנק כחבר בבורסה לני"ע, ויציע פלטפורמה חדשנית למסחר בניירות ערך בבורסה בת"א ובבורסות המובילות בארה"ב, במחירים תחרותיים תחת מעטפת של בנק מפוקח.

במהלך הרבעון השלישי של 2021 הבנק יאפשר הצטרפות של עד 1,000 לקוחות מהציבור הרחב, שיהיו שותפים לעיצוב הבנק לקראת השקתו לציבור הרחב בסוף 2021. הבנק השיק היום גם אתר אינטרנט, שבאמצעותו יהיה אפשר להירשם לעדכונים ולרשימת המתנה.

גל בר דעה, המנכ"ל, ושוקי אורן, היו"ר, של הבנק הדיגיטלי הראשון. צילום: ינאי יחיאל

גל בר דעה, המנכ"ל, ושוקי אורן, היו"ר, של הבנק הדיגיטלי הראשון. צילום: ינאי יחיאל

"מהפכת הבינה המלאכותית מגיעה לבנקאות"

פרופ' אמנון שעשוע, מייסד הבנק הדיגיטלי: "מהפכת הבינה המלאכותית כבר כאן, עכשיו היא מגיעה לבנקאות. המערכת הבנקאית צמאה לתחרות וחדשנות, אחרי שקפאה על השמרים שנים רבות. הבשורה לא יכולה להגיע מתוך המערכת המסורתית, הסוחבת על גבה משקולת כבדה של עלויות. בנינו טכנולוגיה פורצת דרך במטרה להטמיע אותה גם בשוק הגלובלי, כדי לבנות את הבנקאות מחדש, לטובת הלקוחות".

שוקי אורן, יו"ר הבנק הדיגיטלי הראשון: "בשיאו של משבר עולמי עשינו את הלא יאומן והקמנו בנק מאפס. התחלת הפעילות של הבנק היא אירוע היסטורי משנה שוק. אחרי שנים, קם בנק עצמאי חדש שיציע לראשונה אלטרנטיבה תחרותית אמיתית וחווית שירות חדשנית שלא קיימת היום. בזכות תמיכה חסרת תקדים מצד בנק ישראל, ובעידוד משרד האוצר, שהביאו, במסגרת רפורמת שטרום, להקמת לשכת המחשוב הבנקאית, יחד עם הרפורמה לבנקאות פתוחה וניוד בין הבנקים, אנחנו הולכים לשנות את פני הבנקאות בישראל".

אורן הוסיף: "הקמת בנק חדש, מאפס, חופשי ממערכות מחשוב מיושנות, מאות סניפים ומערך תפעול יקר, מאפשרת לנו להיות יעילים ולהציע מודל עסקי שקוף והוגן, שיגלגל את החיסכון בעלויות לטובת הלקוחות, בלי אותיות קטנות".

גל בר דעה, מנכ"ל הבנק הדיגיטלי הראשון: "נטפליקס הרגה את בלוקבסטר, ספוטיפיי שיבשה את ענף המוזיקה, טסלה השאירה אבק לפורד ומיצובישי. ענף הבנקאות הוא בין הענפים הבודדים שלא עבר מהפכה. מותגים גדולים וותיקים שולטים בשוק, עם מעט מדי תחרות, ומציעים בדיוק את אותם המוצרים. נציע בנקאות חדשנית, שתיתן לאנשים חופש מהדאגות שלהם סביב כסף. אין לנו כוונה להרוויח מחוסר הידע של הלקוחות שלנו, ונעשה הכל כדי שהם לא יהיו במינוס ויבינו בדיוק על מה הם משלמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים