"הקורונה קידמה משמעותית הטמעת טכנולוגיות אוטומציה"

כך אמר ג'נארו קומו, עמית מחקר בכיר, סגן נשיא ו-CTO למיכון בחברת יבמ, במפגש של פורומים C3 ו-C6 אמש (ד') ● לדבריו, כשהוטמעה טכנולוגיית מיכון בארגון "העובד הדיגיטלי עשה את כל המשימות החזרתיות, והעובד האנושי התמקד במתן שירות איכותי ותבוני"

ג'נארו קומו, עמית מחקר בכיר, סגן נשיא ו-CTO למיכון, יבמ. צילום: פרטי

"הקורונה הביאה לקידום משמעותי של תחום המיכון בכלל ו-RPA בפרט. הטמעת טכנולוגיות מיכון בקרב ארגוני בריאות הייתה מענה הכרחי לעומס הרב שהוטל על מרכזי שירות לקוחות של אותם ארגונים: ברפואה מרחוק, רובוטים סייעו טוב יותר למטופלים, כאשר בחדר ההמתנה הווירטואלי הם הביאו לנציגי השירות במוקדים עוד יכולות ועוד מידע. למשל, הבוט סייע למטופלים לזכור סיסמה ששכחו, שאל אותם כיצד הם מרגישים, איך השפיעו עליהם התרופות שנטלו, איך לעבוד עם טאבלט, ועוד. בדרך זו, גם עובד הארגון הועצם וגם השירות ללקוחות שופר. העובד הדיגיטלי עשה את כל המשימות החזרתיות, והעובד האנושי התמקד במתן שירות איכותי ותבוני", כך אמר ג'נארו קומו, עמית מחקר בכיר, סגן נשיא ו-CTO למיכון בחברת יבמ (IBM).

קומו דיבר בפתח מפגש של הפורומים C3 ו-C6 מבית אנשים ומחשבים. האירוע, בשיתוף יבמ, התקיים אמש (ד'), והנחה אותו רונן זרצקי, יו"ר C3.

קומו ציטט מחקר שנערך בקרב ארגוני בריאות בגרמניה, שהצביע על כך, שהטמעת בוטים בתהליך הרפואי הביאה לצמצום השגיאות במרשמים של המטופלים, מה שהניב חיסכון של זמן וכסף. "אלגוריתמים של בינה מלאכותית יכולים ללמוד משגיאות העבר, לזהות תקלות, או מקרים של אי יעילות, מה שהניב לאותם ארגונים חיסכון שנתי של חצי מיליארד יורו", הוא הסביר והדגיש כי "המטרה היא לפנות את העובד האנושי מביצוע משימות בקרה בעלות ערך נמוך, שמכונה יכולה לעשות, לטובת הצבת העובד במשרד הקדמי. שם הוא יכול להעניק למטופל טיפול מבוסס בינה מלאכותית, שיעשה אותו יותר שבע רצון".

"מיכון תהליכים לא גוזל עבודה מעובדים בני אנוש"

לדברי קומו, "מיכון תהליכים לא גוזל עבודה מעובדים בני אנוש. העובדים יוכלו להתפנות לעשות עבודות משמעותיות, בעלות ערך גבוה יותר, עם יותר תפוקתיות. הטכנולוגיה תמיד גרמה לעוד תעסוקה ולא לאבטלה. המיכון משנה את אופן העבודה, ועושה אותה לטובה ויעילה יותר".

RPA - אוטומציה רובוטית של תהליכי הטכנולוגיה. אילוסטרציה: BigStock

RPA – אוטומציה רובוטית של תהליכי הטכנולוגיה. אילוסטרציה: BigStock

"מיכון חכם שכזה", סיכם, "משלב גורמים רבים בארגון, כולל מהצד העסקי, ומביא ליכולת לראות תמונה כוללת, לבצע חיקור, גילוי דפוסים ויכולת לחבר תהליכים שבעבר נערכו במבודד. כך, מתקבלות קורולציות, המשפרות תהליכים ומשנות אותם ליעילים יותר. בדרך זו ניתן להביא את התהליכים להיות חכמים יותר, שמשולבים בהם תהליכי ניהול סיכונים, עם חיזוי טוב יותר שלהם ומניעת אירועים בעייתיים. בדרך עבודה זו, הבינה המלאכותית מעצימה את התהליכים הממוכנים ומונעת בעיות בטרם הן קורות, יוצרת קשרים והקשרים חכמים יותר, ומביאה לשיפור תהליכים וטיוב קבלת החלטות".
לפרטים נוספים הקלק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים