"מיכון הוא לא תפיסה פילוסופית ולא פעולה ניסויית – אלא כורח"

"ארגון שלא יטמיע מיכון - לא ישרוד", אמר לורנס מאי, מנהל מכירות RPA ביבמ ● וגם: מהם, לשיטתו, שלושת האתגרים המרכזיים שאיתם מתמודדים ארגונים בימים אלה?

לורנס מאי, מנהל מכירות RPA ביבמ לאזור EMEA. צילום מסך

"הקורונה הובילה ארגונים ללא מעט תובנות. אחת מהן היא החשיבות של המיכון בכלל ושל ה-RPA בפרט. בשל המגפה, ראינו ארגונים קורסים עקב השבתת הפעילות שלהם ולעומתם ארגונים שהיקף פעילותם נסק דרמטית. אלה וגם אלה נדרשו למיכון, כדי לעמוד באתגר של עובדים מרוחקים, או מושבתים. ברור לכל שמיכון הוא לא תפיסה פילוסופית מעניינת, הוא לא פעולה ניסויית – אלא כורח. ארגון שלא יטמיע מיכון – לא ישרוד", כך אמר לורנס מאי, מנהל מכירות RPA ביבמ לאזור EMEA.

מאי דיבר בכנס RPA 2021. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים לפני ימים אחדים והנחו אותו רו"ח שלומי קוט, מייסד ומנכ"ל ez.Roi, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי מאי, "ארגונים מתמודדים עם שלושה אתגרים: האחד – דרישות הלקוחות משתנות בהיקף ובמהות. השני – מגזרי התעשייה השונים חווים שיבושים, מה שדורש יצירת מוצרים ושירותים חדשים והבאתם לשוק במהירות. האתגר השלישי הוא העובדים אשר עובדים מרחוק ומתקשים לעשות את עבודתם כיאות, והם זקוקים ליכולות חדשות".

"המטרה", אמר, "היא לשפר ולהגדיל את התפוקתיות. אתגר זה כרוך בהגדלת ההוצאות התפעוליות, ולכן נדרש לצמצם אותן".

הוא ציין כי "כל ספק לתחום ה-RPA, ובכלל זה יבמ, נדרש לכמה יכולות לתחום: תוכנות ענן כשירות, בוטים ויכולת לשלבם בתהליכי אנוש, חילוץ מידע וסיווגו, פיתוח ב-Low Code לטובת בניית בוטים מהירה, ניהול חכם של סביבת העבודה, פלטפורמה המספקת מענה מקצה לקצה, פונקציונליות, בינה מלאכותית המשולבת באופן טבעי ולוחות מחוונים".

הדור הבא של הבוטים של יבמ

לדברי מאי, "הדור הבא של הבוטים שלנו הוא בעל יכולות לנצל לימוד מכונה ועיבוד שפה טבעית. אנחנו יכולים לעבוד עם שירותי צ'ט ולבנות בוט מגיב, בעל יכולות פרו-אקטיביות. הבוט הזה 'מדבר' באתר, הוא מסייע לתהליכים ממוכנים לחלוטין, כמו גם לתהליכים המשלבים בוטים ובני אנוש – וכך עוזר לקידום כלל התהליכים. בנוסף, יש לנו יכולת להריץ בוטים שונים ורבים על גבי אותה פלטפורמה".

הוא ציין את הפתרון החדש בתחום האוטומציה, IBM Cloud Pak for Automation, שאותו השיק הענק הכחול לפני כשנה. "הפתרון מכיל כמה כלי אוטומציה משולבים מראש (Pre-integrated) ומבוסס על פלטפורמת הקונטיינרים של רד-האט. עם הטמעתו, ארגונים מקבלים יכולת עבודה היברידית בסביבות מרובות עננים – עננים ציבוריים וענן פרטי, ועבודה בחצר הארגון, ברישוי מסורתי. כמו כן, פתרון זה מספק מטריית יכולות רחבה יותר ליישומי RPA. בדרך זו, ניתן להתחיל להטמיע RPA בארגונים בקטן ולגדול בהמשך, וכך לנצל רק את יכולות המיכון שצריכים".

מאי ציין כדוגמה ללקוח המשתמש בפתרון חברת תחבורה בריטית, שפועלת ברחבי אירופה. "בשל משבר הקורונה, החברה חוותה ביטולים רבים של משימות מדי יום. ביום ממוצע, כמות הביטולים עמדה על 200, והשיא היה 70 אלף ביטולים ביום אחד. היה צורך לטפל בכל הפניות, לעבד אותן וכך לאפשר לארגון לשדר 'עסקים כרגיל'. בדרך זו אפשרנו לצוות לטפל בכלל המשימות הדורשות יותר תבונה ויכולת קבלת החלטות משופרת", אמר.

לסיום אמר מאי כי "בנינו את הפתרון שלנו באופן המקביל לגוף האדם: העיניים הן התפיסה, מערכת העצבים המרכזית היא יכולת התזמור והניצוח, הזיכרון הוא הספרייה ואילו המוח השמאלי מדמה חוקים והגיונות".

לפרטים נוספים הקלק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים