חזי כאלו, לשעבר מנכ"ל בנק ישראל, מצטרף לקרן ההון-סיכון SIBF

כאלו יכהן כחבר בוועדה המייעצת של הקרן - לצד, בין היתר, תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד ● זאת, לצד היותו חבר בוועדה המייעצת של סייבונט ובכיר בארגונים לשילוב של ערבים ויוצאי אתיופיה בכלכלה בכלל ובהיי-טק בפרט

חזי כאלו, חבר בוועדה המייעצת של קרן SIBF. צילום: ניב קנטור

חזי כאלו, לשעבר מנכ"ל בנק ישראל, מצטרף לקרן הון-הסיכון SIBF (ר"ת South Israel Bridging Fund), כחבר בוועדה המייעצת שלה – כך היא הודיעה היום (ה'). בנוסף, כאלו יכהן כחבר דירקטוריון בחברות הפורטפוליו של הקרן, מטעמה.

קרן SIBF משקיעה בחברות היי-טק וסטארט-אפ שונות ויש לה ארבעה מנהלים: אור בן שושן, אביב כהן, בועז אור-שרגא ואלי בן סימון. היא מנהלת סכומים של מאות מיליוני דולרים ובנובמבר האחרון גייסה 200 מיליון דולר. כאלו סיים את תפקידו כמנכ"ל בנק ישראל לפני כחצי שנה, לאחר 12 שנים. הוא יצטרף לחברי הוועדה המייעצת האחרים של קרן SIBF: תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד, ד"ר אתי לוצאטו, שותפה מנהלת בקבוצת לוצאטו, ד"ר גדעון שטיין, לשעבר סמנכ"ל הטכנולוגיות של מובילאיי, ופרופ' אריאל שמיר, דיקן בית הספר למדעי המחשב במרכז הבינתחומי בהרצליה.

"מחשבה פורצת דרך ועשייה כחול לבן היו מאז ומתמיד חלק מאבני הדרך של אומת הסטארט-אפ", אמר כאלו. "כמי שהוביל פרויקטים רבים של מחשוב והקמת מאגרי מידע לאומיים, אני מכיר מקרוב את חשיבות האנליזה והשמירה על המידע, כמו גם ניהול בכלים טכנולוגיים מתקדמים. אחרי היכרות מעמיקה עם המודל החדשני של הקרן, פעילותה, והאנשים העומדים בראשה, אני מצטרף לעשייה שלה".

שורה של פרויקטים טכנולוגיים בבנק ישראל

כאלו, 69, נשוי ואב לשלושה מכוכב יאיר, הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה ובוגר בהצטיינות של המכללה לביטחון לאומי. הוא מומחה לניהול ומחשוב, כולל השתלמות בתחום ה-IT באוניברסיטת הרווארד. הוא כיהן כמנכ"ל בנק ישראל לצד שלושה נגידים: פרופ' סטנלי פישר, פרופ' קרנית פלוג ופרופ' אמיר ירון.

בשנים האחרונות ניהל כאלו את הפרויקטים הטכנולוגיים בבנק ישראל יחד עם המנמ"ר, אבנר זיו, שהודיע על פרישתו מעט לפניו, וקיבל ב-2019 פרס מיוחד מטעם אנשים ומחשבים. הפרויקט המרכזי שבהם היה הקמת המאגר הלאומי לנתוני אשראי, שמאגד את כל נתוני האשראי של אזרחי ישראל. כמו כן, בתקופתו בוצע פרויקט לשדרוג והתאמת תשתיות הבנק לעמידה בתקנות בטיחות והתנהלות בחירום – הן ברמה הפיזית והן ברמה הטכנולוגית. כחלק ממנו, בוצעו שימור של מבנה הבנק בירושלים, הקמת בניין לטכנולוגיה וחירום, שמבטיח רציפות תפקודית מלאה של הבנק בעתות משבר, והקמת מרכז מבקרים בסיטי של תל אביב.

פרויקטים טכנולוגיים נוספים שביצע הבנק בתקופת כהונתו של כאלו הם הקמת היחידה להמשכיות עסקית וגיבוש "תורת לחימה" להיערכותו לעתות חירום, ניהול סיכונים וציות; קידום מערך התשלומים האלקטרוניים; שדרוג המערכים הטכנולוגיים של הבנק והטמעת טכנולוגיה לטיפול בביג דטה;והתאמת בנק ישראל ושירותיו לתקופת הקורונה.

לפני שהגיע לבנק ישראל שימש כאלו כראש אגף בשב"כ וכסמנכ"ל בשירותי בריאות כללית.

בנוסף לקרן SIBF, כאלו משמש כחבר בוועדה המייעצת של סטארט-אפ אבטחת המידע סייבונט. חבר נוסף בוועדה זו הוא הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל') דן חלוץ. כמו כן, כאלו חבר בוועד המנהל של הפורום הכלכלי הערבי, שמוקדש לקידום ושילוב הערבים בחברה ובכלכלה הישראליות, וכיו"ר עמותת טק קריירה, שפועלת לקידום מובילה קידום צעירים ישראלים יוצאי אתיופיה לקריירה טכנולוגית בתחום ההיי-טק. הוא מבצע את שני התפקידים הללו בהתנדבות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים