ממנמ"ר למנכ"ל: אופיר קדוש ממכבי ינהל את זרוע המחשוב של הבינלאומי

קדוש יחליף את רון גריסרו, שמונה לחבר הנהלה, סמנכ"ל וראש החטיבה הבנקאית בבינלאומי ● במסגרת תפקידו במכבי שירותי בריאות הוא ניהל את הפן המחשובי של המעבר המהיר של הקופה לפעילות במשבר הקורונה

אופיר קדוש, עד באחרונה מנמ"ר מכבי שירותי בריאות. צילום: אלעד גוטמן

אופיר קדוש, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות, ימונה למנכ"ל מתף – זרוע המחשוב של קבוצת הבינלאומי, שהבנק הבינלאומי הוא חלק ממנה – כך מסרה החברה היום (ד'). המינוי אושר על ידי בנק ישראל. המנכ"ל היוצא, רון גריסרו, מונה בנובמבר האחרון לחבר הנהלה, סמנכ"ל וראש החטיבה הבנקאית בבינלאומי.

קדוש בן ה-43 הוא בעל תואר שני (Executive MBA) בניהול טכנולוגיה וחדשנות מאוניברסיטת תל-אביב ותואר בוגר מדעים (BSc) בהנדסת מערכות מידע מהטכניון. במסגרת תפקידו במכבי הוא ניהל שורה של פרויקטים בתחומי ה-IT והדיגיטל, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא הפן המחשובי של משבר הקורונה בקופת החולים – משבר שבמהלכו גדל השימוש בטלה רפואה ובאמצעי הדיגיטליים בכלל מערכת הבריאות. בתוך מבצע זה, המחשוב והדיגיטל משחקים תפקיד מרכזי במבצע החיסונים, שאליו היו צריכים ארגוני הבריאות להיערך כמעט באפס זמן.

כחלק מההיערכות המהירה למשבר הקורונה, באגף המחשוב של מכבי האיצו את יישום תפיסת האג'ייל – מהלך שבו הם החלו עוד לפני שהנגיף פרץ בסערה לחיינו. בדברים שאמר קדוש בינואר האחרון במפגש פורום C3 של אנשים ומחשבים הוא ציין כי "יישום תפיסת האג'ייל עמד על הפרק זמן רב במכבי… טרם הקורונה התחלנו יישום מדורג בעולם הדיגיטל, ומינפתי את אתגרי המגפה על מנת להפוך את כל הארגון לאג'ילי".

הוא הוסיף כי "משבר הקורונה אילץ אותנו להיות ממוקדים ולטפל במהירות במאות משימות דחופות בלוח זמנים קצר. זהו בדיוק חלק מיישום התפיסה האג'ילית". "במהלך הקורונה התמודדנו עם 250 משימות בשמונה שבועות, בזכות התפיסה האג'ילית", הדגיש קדוש. "לצורך כך, בנינו תשתית IT לעבודה אג'ילית".

קדוש הוא בעל ניסיון גם בחברה בינלאומית – KLA-Tencor – וניסיון פיננסי בשורה של תפקידים, שהאחרון בהם היה מנהל מחלקת הפיתוח והפרויקטים ב-Cal.

"התשתיות ומערכות המידע – הבסיס למקצועיות של הבינלאומי"

סמדר ברבר-צדיק, מנכ"לית הבינלאומי, אמרה עם מינויו של קדוש כי "תפקיד מנכ"ל מתף הוא תפקיד מפתח בקבוצה שלנו, שרואה בקדמה הדיגיטלית מטרה ראשונה במעלה. קבוצת הבינלאומי ביצעה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה דיגיטלית, ורואה בתשתיות ובמערכות המידע, לרבות במערכות המסחר החשובות לבנק המתמחה בשוק ההון, את הבסיס למקצועיות, ליציבות ולהמשכיות העסקית שלו. תפקיד מנכ"ל מתף הוא מרובה אתגרים ואני בטוחה שקדוש, על ניסיונו ומקצועיותו, יעמוד בכך בהצלחה ויקדם עוד את הבינלאומי בעולם החשוב של תשתיות, מחשוב ודיגיטל".

רון גריסרו, חבר הנהלה, סמנכ"ל ומנהל החטיבה הבנקאית של הבנק הבינלאומי. צילום: יח"צ

רון גריסרו, חבר הנהלה, סמנכ"ל ומנהל החטיבה הבנקאית של הבנק הבינלאומי. צילום: יח"צ

גריסרו הגיע למתף ב-2017 ממנורה מבטחים, שם שימש כמנמ"ר. כמו כן, הוא היה במהלך הקריירה שלו מנמ"ר Cal וכיהן בתפקידי ניהול בכירים באמדוקס. במהלך תפקידו במתף יישם גריסרו את קידום החדשנות והדיגיטל בבנק הבינלאומי. בפברואר אשתקד זכה הבנק בפרס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים, בקטגוריה של טרנספורמציה דיגיטלית. כמו כן, במהלך כהונתו הוא התמודד עם המאבקים שניהל ועד העובדים של מתף על רקע השינויים והמעבר לדיגיטל. בפברואר 2019 חתמו ההנהלה וההסתדרות על הסכם קיבוצי, והעובדים קיבלו תוספת שכר של 14%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים