מדינת ניו-יורק תובעת את אמזון: סיכנה את בריאות עובדיה בקורונה

אמזון אמנם תבעה ראשונה אך כעת, כצפוי, היא חוטפת - בתום חקירה, התובעת הכללית, לטיטיה ג'יימס, הגישה תביעה נגד ענקית הקמעונאות אונליין על שהזניחה, לכאורה, את אמצעי הבטיחות במקום העבודה בזמן קורונה בשניים ממרכזי ההגשמה שלה

משתלטת על כל פינת רחוב בארה"ב? אמזון. צילום אילוסטרציה: BigStock

התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, הגישה אתמול (ג') תביעה נגד אמזון (Amazon), המאשימה את ענקית הטכנולוגיה מסיאטל בכך שלא הגנה כראוי על עובדיה מפני הקורונה בשני מחסנים שלה במדינה, בסטטן איילנד ובקווינס.

המהלך היה צפוי ומגיע אחרי ניסיון של אמזון למנוע מג'יימס לתבוע אותה, כשהענקית הקדימה והגישה תביעת נגד בשבוע שעבר (ו'), ובה גרסה כי התובעת הכללית יישמה תקן "לא עקבי ולא הוגן" לבטיחות במקום העבודה במהלך חקירתה. בנוסף, לפי עורכי הדין של אמזון, לג'יימס אין את הזכות לעסוק בענייני מקום העבודה, שנמצאים בכלל בסמכות פדרלית דרך חוקי עבודה לאומיים.

ואולם, המהלך המקדים של אמזון לא מנע את הפנייה של ניו יורק אל בית המשפט אתמול. בתביעתה טוענת ג'יימס שאמזון לא הצליחה לעמוד בדרישות הניקיון והבטיחות, לאחר שזוהו מקרים חיוביים של COVID-19 במתקניה.

תובעת את אמזון. לטיטיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק. צילום: BigStock

תובעת את אמזון. לטיטיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק. צילום: BigStock צילום: BigStock

אמזון לא התאימה את יעדיה והפרודוקטיביות שלה לסכנות הקורונה 

בתביעה מצוין כי רווחי השיא של אמזון על רקע המגיפה הגיעו "על חשבון עובדי החזית שלה, שחוו סיכונים משמעותיים להידבק בקורונה בזמן שעבדו באמזון".

ג'יימס גם מאשימה את אמזון בנקמה בלתי חוקית בעובדים, שהתלוננו על התנהלותה הלקויה בכל הכרוך בהקפדה על נהלי קורונה ראויים.

יצוין כי ההאשמות בתביעתה של ג'יימס מתייחסות לימיה הראשונים של המגיפה במרכז ההגשמה של אמזון המכונה JFK8 ושוכן בסטטן איילנד, ובמרכז המסירה, DBK1, שפועל בקווינס. התובעת הכללית ג'יימס טוענת כי במתקנים אלו אמזון לא הנהיגה הליכי חיטוי נאותים, ולא התאימה את יעדיה והפרודוקטיביות שלה כך שיתחשבו בבטיחות העובדים ובבריאותם בזמן שהמגיפה העולמית משתוללת.

העובדים שהלינו על מעסיקתם והזנחתה, לכאורה, הם כריס סמולס ודריק פאלמר, שניהם התייחסו לתנאי הבטיחות ב-JFK8, שהוא מרכז הגשמה ענק של אמזון.

ענקית הקמעונאות אונליין לא מכחישה כי פיטרה את סמולס, אך מתעקשת שעשתה כן כיוון שהוא הפר את פרוטוקולי הבטיחות בכך שהעמיד עובדים אחרים בסיכון להידבקות בקורונה, כשהשתתף במחאה אחרי שנאמר לו להימצא בבידוד. מעניין לגלות כי בנוגע למקרה המסוים, בפתק שהודלף התייחס היועץ המשפטי של אמזון, דייוויד זפולסקי, לביקורת על סמולס וציין כי העובד לשעבר "לא היה פיקח או ידע להתנסח". על דברים אלו התנצל זפולסקי מאוחר יותר.

מה שדורשת ניו יורק כעת מאמזון, בין השאר, הוא שהחברה תשנה את מדיניותה והתנהלותה מול העובדים, שתערוך להם הכשרה עדכנית לעידן הקורונה, וכן שתפסוק פיצויים לסמולס ותציע להחזירו לעבודה.

אמזון מצידה הגנה על פרוטוקולי הבטיחות שלה וטענה בתביעתה המוקדמת כי אלו "חורגים בהרבה מהנדרש על פי החוק". החברה אמרה גם כי הנחיותיה פותחו בהתייעצות עם מומחי בריאות, וציינה אמצעים שבהם נקטה מאז פרוץ הקורונה, כגון הוספת תחנות לחיטוי ידיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים