תסריט שחוזר על עצמו: אין תקציב – והמענקים לסטארט-אפים נעצרו

רשות החדשנות הודיעה לחברות בענף ההיי-טק שמאחר שהממשלה לא אישרה תקציב מדינה, היא מפסיקה לטפל במענקים ● תסריט דומה קרה בשנה שעברה

רשות החדשנות

רשות החדשנות שלחה אמש (א') הודעה לחברות בענף ההיי-טק שממנה עולה כי בהעדר תקציב מדינה, שמגדיר את התקציב שלה לשנה הקרובה, היא מפסיקה לטפל בבקשות למענקים שהוגשו לה עבור 2021. בהודעה נכתב כי מענקים שאושרו על חשבון התקציב של השנה שעברה ישולמו בזמן.

על פי הרשות, משרד האוצר צפוי להעביר לה בחודש הבא תקציב משלים, שיאפשר לה להמשיך לעבוד בשנה הנוכחית. עם זאת, היא מסרה כי היא לא קיבלו הודעה על מועד התשלום ובאיזה סכום מדובר. התקציב הכולל של הרשות עומד על 2.3 מיליארד שקלים. על פי ההערכות, כעת ממתינות לאישור כ-180 בקשות שהוגשו אליה.

התסריט הזה חוזר על עצמו בפעם השנייה: גם בינואר אשתקד הודיעה רשות החדשנות שהיא מקפיאה את המענקים לסטארט-אפים, מאחר שגם אז לא היה תקציב מאושר – וזה היה לפני הקורונה והמשבר שהיא הביאה אתה. אז דובר על היקף בקשות של חצי מיליארד שקלים. האוצר העביר כספים במרץ אשתקד – מה שאפשר לרשות להמשיך לתפקד ולהעביר את המענקים.

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום: יח"צ

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות. צילום: יח"צ

הרשות ציינה בהודעתה שניתן להגיש בקשות חדשות, אולם הן יטופלו רק לאחר שיאושר התקציב החדש של הרשות שכאמור, לא ידוע היקפו.

בתוך כך נודע כי רשות החדשנות אמורה לבחור בימים הקרובים במנכ"ל חדש, במקום אהרון אהרון, שאמור לסיים את תפקידו ב-31 בינואר. עם זאת, ייתכן שהוא יישאר בתפקיד עוד כמה ימים, כדי לבצע חפיפה מסודרת עם המנכ"ל שייבחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים