אטוס רוצה לבצע השתלטות עוינת על DXC ב-10 מיליארד דולר

על פי דיווחים מסוף השבוע, החברה הגישה הצעה "לא רצויה" לרכישת DXC ● לעומת זאת, באטוס אומרים כי מדובר בהצעה "ידידותית", שעדיין לא ברור אם תישא פרי ● כך או כך, מדירקטוריון הנרכשת הפוטנציאלית נמסר כי ההצעה תיבחן

ניסון השתלטות עוינת? DXC Technology

שוק השירותים המקצועיים (PS) העולמי, משמע – אינטגרטורים במיקור-חוץ, מאופיין בדרך כלל ביציבות. אולם פרסום מסוף השבוע, שלפיו אטוס מתכוונת לרכוש את DXC Technology, עורר גלים. הנרכשת הפוטנציאלית אישרה כי קיבלה מאטוס הצעה "לא רצויה", כלומר – מבלי שביקשה, וכי בכוונתה לבדוק אותה. על פי דיווחים, ההצעה היא באזור של ה-10 מיליארד דולר – סכום גבוה בהרבה משווי השוק הנוכחי של הנרכשת, שעומד על 7.4 מיליארד דולר.

"דירקטוריון DXC Technology יבחן ויעריך האם ההצעה עולה בקנה אחד עם האחריות הנאמנות שלו", מסרה הנרכשת. "בטרם שקיבלה את ההצעה הזו, לחברה לא הייתה כל ידיעה על אינטרס לרכישה מצד אטוס. אנחנו נשארים ממוקדים ביעד של לספק ללקוחותינו, לאנשים שלנו ולבעלי המניות את הערך הגבוה ביותר, בזמן שאנחנו מבצעים את מסע השינוי שלנו".

מנגד, דווח כי אטוס רודפת אחרי DXC זה מכבר, עושה זאת בצורה ידידותית ורואה ברכישה הזדמנות לשלב פעילויות בין השתיים, בדרך לבנות מעצמת שירותי טכנולוגיה.

מאטוס נמסר כי "בעקבות השמועות האחרונות בשוק אודות עסקה פוטנציאלית בהשתתפותנו, אנחנו מאשרים כי פנינו ל-DXC בנוגע לעסקה ידידותית פוטנציאלית בין שתי הקבוצות, במטרה ליצור ארגון מוביל של שירותים דיגיטליים הנהנה מפריסה עולמית, כישרון וחדשנות. אין כל ודאות בשלב זה שהדבר יוביל להשלמת עסקה".

הרכישה הגדולה ביותר שביצעה אטוס

אם הרכישה תצא לפועל, תהיה זו העסקה הגדולה ביותר שביצעה אטוס אי פעם. על פי גרטנר, אטוס, חברת IT צרפתית בינלאומית, היא ספקית שירותים מנוהלים לאבטחת מידע ולהגנת סייבר השלישית בגודלה בעולם. החברה מפורסמת כמי שמספקת שירותי תקשורת נתונים ומחשוב לכל האולימפיאדות מאז ברצלונה 1992.

ראשיתה של DXC הוא ברכישה שביצעה HP ב-2008 של אלקטרוניק דטה סיסטמס (EDS), תמורת 13.9 מיליארד דולר. הרעיון היה בניית יחידה עסקית חדשה בשם ES (ר"ת Enterprise Services), שתפעל בשני מישורים: האחד – תהווה מנוע צמיחה נוסף לחברה, מבוסס שירותים מקצועיים (שילוב של "גולגולות", פרויקטי IT, שירותים מנוהלים והסכמי מיקור-חוץ ארוכי טווח לתחזוקת IT), והשני – שאנשי השירותים המקצועיים יקדמו את מוצרי החברה האחרים. לאחר שבמשך שנים HP התלבטה האם להתפצל או לא, ואחרי שהפיצול קרה, נפרדה HPE מ-ES, חטיבת השירותים המקצועיים שלה, והודיעה במאי 2016 כי היא בונה חברה חדשה, במיזוג עם CSC – ענקית שירותי IT מארצות הברית. באפריל 2017 היא שינתה את שמה.

החברה החדשה, DXC Technology, החלה להיסחר בבורסת ניו-יורק. DXC טענה עם הקמתה כי היא חברת שירותי ה-IT מקצה לקצה הגדולה בעולם. מחזור המכירות השנתי שלה עמד אז על 25 מיליארד דולר. ל-DXC יש יותר מ-6,000 לקוחות ארגוניים ב-70 מדינות ו-170 אלף עובדים.

החברה מספקת שירותי IT בכמה תחומים: מחשוב ענן, ניהול ואיזון עומסי עבודה, פלטפורמות ומיקור-חוץ של IT, חללי עבודה וניידות, אבטחת מידע, ניתוח מעמיק, שירותים אפליקטיביים, אפליקציות ארגוניות ובענן, ייעוץ, שירותי תהליכים עסקיים והטמעות תוכנה. יש לה 250 שותפים עסקיים, שבין העיקריים שבהם נמצאות החברות AWS, סאפ, Dell-EMC, יבמ, לנובו, מיקרו פוקוס, מיקרוסופט, אורקל, HP ו-HPE.

אנליסטים ציינו כי עבור DXC, מהלך הרכישה עשוי להיות הגיוני, בהתחשב במסע שעברה החברה מאז הקמתה לשיפור מצב החוב שלה, לאחר ההחלטה מהשנה שעברה למכור את פעילותה בעולם הבריאות בבריטניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים