"הקורונה האיצה את הדיגיטל מ-0 ל-100 קמ"ש ברשויות המקומיות"

כך אמר חיים ביבס, יו''ר מרכז השלטון המקומי, שהוסיף: "כשהממשלה תקועה והשלטון מתחלף כל חודשים - אנו בשלטון המקומי נמצאים שם - שביעות הרצון מהשלטון המרכזי עומדת על כמחצית מזו של השלטון המקומי - 70-75%"

חיים ביבס, יו''ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות.

"שנת 2020 הייתה, בלא ספק, השנה של השלטון המקומי, ראשי ועובדי הרשויות והתושבים.ות. הייתה זו השנה של ערים חכמות, כחלק מהתהליכים שעברנו בשנה האחרונה. הקורונה הצעידה אותנו קדימה מבחינה טכנולוגית. קיצרנו תהליכים שבלא הקורונה היו אורכים שנים. במשך שנים רצינו לקדם את הלימוד המקוון, אולם משרד החינוך התנגד. והנה בתוך זמן קצר ביותר, עברנו בתחום הלימוד המקוון מאפס למאה קמ"ש, והפלטפורמות ללימוד מקוון הפכו לכלי חינוכי נפוץ וישים", כך אמר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי בישראל.

ביבס, ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, היה דובר המפתח בכנס ערים חכמות 2021. את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, והנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי.

לדברי ביבס, "לאחר שבתחילת המגיפה לא קיבלנו נתוני תחלואה ממשרדי הבריאות והמשפטים, בנינו בעצמנו כלי לנתוני קורונה, מערכת שו"ב המתעדכנת בזמן אמת. סייענו לרשויות המקומיות במדינה לספק שירותים כדי שאלה לא ייפגעו בשל הסגרים, וזו תעודת כבוד לרשויות. ראשי רשויות שנערכו מבעוד מועד ופיתחו כלים לניהול הרשויות ולניהול השירותים לאזרחים – קטפו את הפירות בשנה האחרונה".

לדברי ביבס, "השלטון המקומי המשיך להשקיע בתשתיות, ידע וכלים לפיתוח חדשנות. תחום ערים חכמות הפך לנושא מרכזי בדיונים בארץ בעולם. לכן, אנחנו שמים את החדשנות המוניציפלית במוקד העשיה. הניסיון, המומחיות והמקצועיות רבת השנים שלנו בכל התחומים המוניציפליים, מאפשרים לנו ולשותפינו המקצועיים מהארץ ומהעולם להדריך וללוות את הרשויות המקומיות בהליכי הטמעת המערכות החכמות בהצלחה, ולהתאים להן באופן מדויק את טכנולוגיות העתיד – כבר היום. נספק ברשויות המקומיות במדינה פתרונות חכמים בתחומי האנרגיה, הבנייה, החינוך, הממשל, הניידות, הסביבה, התושב.ת, התשתיות ועוד".

מהלכים לחיזוקו בשלטון המקומי. תחום הערים החכמות אילוסטרציה: BigStock

מהלכים לחיזוקו בשלטון המקומי. תחום הערים החכמות. אילוסטרציה: BigStock

"המנמ"רים.יות ברשויות הופכים להיות ציר מרכזי בשלטון המקומי"

לדבריו, "כמו החברה למשק וכלכלה שבמרכז השלטון המקומי, כך, המרכז לחדשנות לערים חכמות יספק לרשויות פתרונות ומערכות לניהול חכם ולחיסכון במשאבים, כי לא כל רשות מקומית היא תל אביב-יפו, הרצליה ומודיעין. השלטון המקומי ימשיך להשקיע בתשתיות, בידע ובכלים לפיתוח חדשנות. המרכז לחדשנות יעסוק בהכרת החדשנות לעובדי הרשויות, בפיתוח מענה פרואקטיבי לבעיות, בהתראות בזמן אמת, בקבלת תמונת מציאות אחודה, ובקיצור תהליכים.

נקדם תכנית אב לרשויות, תוך התאמה אישית לכל רשות על בסיס יכולותיה. השקענו משאבים כספיים רבים בתחומי האחסון, הגיבוי ואבטחת מידע – לאור מה שקורה בארץ ובעולם. נביא לשוק כלי לניהול קהילות, כי מפגש בין אנשים מנפק יצירתיות. זכינו במכרז של משרד הכלכלה לניהול ערים חכמות, עם אוניברסיטת בר-אילן. השלטון המקומי הוכיח את עצמו כמי שנכנס תחת האלונקה. ריבוי שיתופי פעולה יקדם ויאיץ תהליכים חכמים ברשויות".

ביבס סיים באומרו כי "כאשר אין ממשלה מתפקדת, כשהממשלה תקועה והשלטון מתחלף כל חודשים – אנו בשלטון המקומי נמצאים שם. סקרים שאנו עורכים מעלים כי בעוד ששביעות הרצון מהשלטון המרכזי עומדת על כ-35%, הרי ששביעות הרצון מהשלטון המקומי נעה בין 70-75%.

"הציבור רואה בנו פלטפורמה מרכזית לעבודה מול ולמען התושבים ועלינו לשמר מצב זה", אמר ביבס. "אנו רק בתחילתה של הדרך. נבנה יחד מערכות לניהול ערים חכמות. המנמ"רים.יות ברשויות הופכים להיות ציר מכרזי בשלטון המקומי, הם מנהלים וינהלו את כלל המערכות החכמות ויעשו ועושים זאת בקלות ובפשטות, עם הנגשת שירותים לתושבים וחיסכון במשאבים. המנמ"רים.יות הופכים חלק מרכזי וחשוב בעבודת הרשות. אנו מקדמים את הרשויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים