דיווח: סיילספורס תרכוש את סלאק ביותר משווי השוק שלה – 17 מיליארד ד'

הרכישה הפלטפורמה הארגונית להעברת מסרים מידיים, אם תתממש, נועדה להחריף את המאבק בכלי השיתופיות של מיקרוסופט ● שתי החברות הרחיבו והידקו את השותפות שלהן בשנים האחרונות

מתמזגת אל סיילספורס. סלאק
תרכוש את סלאק? סיילספורס. צילום: BigStock

תרכוש את סלאק? סיילספורס. צילום: BigStock צילום: BigStock

סיילספורס (Salesforce) מנהלת משא ומתן על רכישת סלאק (Slack Technologies), כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל.

על פי הדיווחים, ענקית הענן סיילספורס קיימה שיחות לרכישת הפלטפורמה הארגונית להעברת מסרים מידיים, מבוססת ענן, כדי להעניק לה יכולת להגביר את התחרות מול מיקרוסופט (Microsoft) בזירת השיתופיות. שתי החברות לא הגיבו לפרסום. העיתון ציין כי העסקה תעמוד על מחיר נקוב גבוה יותר משווי השוק של סלאק, העומד על כ-17 מיליארד דולרים.

סיילספורס הייתה אחת השותפות הראשונות ששילבה את אפליקציית סלאק בהיצע שלה, ושתי החברות הרחיבו והידקו את השותפות שלהן בשנים האחרונות. באוקטובר 2019 השתיים הכריזו על אפליקציית Salesforce for Slack – המאפשרת לאנשי מכירות ושירותים לגשת ולשתף מידע ביתר קלות מיישומי סיילספורס בסלאק.

כשפלטפורמת השיתופיות של מיקרוסופט מתחזקת

הדיווח על העסקה הנרקמת הגיע כאשר טימז (Teams) – פלטפורמת השיתופיות של מיקרוסופט, שהושקה ארבע שנים לאחר ההשקה של סלאק ב-2013 – הופכת לבולטת יותר ויותר במקומות העבודה. בחודש שעבר אמר סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט, כי היישום הגיע ל-115 מיליון משתמשים, גידול של 53% לעומת אפריל.

מיקרוסופט הובילה את שוק התוכנה כשירות, SaaS, בשנת 2019 בהפרש של חמש נקודות על פני סיילספורס, על פי ניתוח של חברת המחקר סינרג'י. סיילספורס הובילה את התחום בהיבט של נתח שוק, עד שמיקרוסופט עברה אותה ב-2016. שנה קודם לכן, ב-2015, מיקרוסופט הציעה 55 מיליארד דולרים לרכישת סיילספורס – ונדחתה.

מחזקת. Microsoft Teams. צילום: BigStock

מחזקת. Microsoft Teams. צילום: BigStock

סלאק הושקה באוגוסט 2013 ככלי פנימי עבור Tiny Speck של סטיוארט באטרפילד, המנכ"ל, במהלך פיתוח המשחק המקוון Glitch. סלאק מציעה מאפיינים כמו צ'אטים מאורגנים לפי נושא, קבוצות פרטיות והודעות ישירות. ניתן לחפש בסלאק תוכן, כולל קבצים, שיחות ואנשים. משתמשים יכולים להוסיף כפתורי אמוג'י להודעות שלהם, על מנת שמשתמשים אחרים יוכלו להגיב. התכנית החינמית של סלאק מאפשרת לראות ולחפש ב-10,000 ההודעות האחרונות.

אף שהאפליקציה פותחה לתקשורת ארגונית, היא אומצה כפלטפורמה קהילתית, תוך החלפת לוחות מודעות או קבוצות מדיה חברתית בפייסבוק (Facebook) או בלינקדאין (Linkedin). במרץ 2018 הכריזה סלאק על שיתוף פעולה עם וורקדיי (Workday), חברת ניהול ההון הפיננסי והאנושי. 8,000 לקוחות נרשמו לשירות תוך 24 שעות מרגע השקתו באוגוסט 2013. בסוף 2015, סלאק עברה יותר ממיליון משתמשים פעילים באופן יום-יומי. במאי 2018, היו לה יותר מ-8 מיליון משתמשים יומיים, 3 מיליון מהם מנויים בתשלום. באפריל 2019, כאשר הונפקה, סלאק דיווחה על יותר מ-10 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, ביותר מ-600,000 ארגונים ביותר מ-150 מדינות. הנתון קפץ במחצית השנה ליותר מ-12 מיליון, ב-750 אלף ארגונים.

החברה ספגה ביקורת מצד משתמשים על אחסון נתוני המשתמשים אך ורק בשרתי ענן שבשליטתה. עוד נטען כלפיה שהיא ממכרת, פוגעת בפרודוקטיביות של המשתמשים, ומציגה מידע אישי, כגון דוא"ל, למשתמשים אחרים כברירת מחדל.

ביולי השנה סלאק הגישה תלונה נגד מיקרוסופט לנציבות האירופית, בטענה שהענקית מרדמונד פוגעת בתחרות, באופן שמפר את דיני האיחוד. ספקית שירות התקשורת ואפליקציית הצ'אט לעסקים טענה בתלונה שלה שמיקרוסופט מנצלת את הדומיננטיות שלה בשוק באופן פסול, בכך שהיא מצמידה את טימז, שירות הצ'אטים לעסקים שלה, לתוכנת אופיס הפופולרית שלה. עוד קודם לכן, במאי השנה, אמר באטרפילד, המנכ"ל של סלאק, בראיון כי "מיקרוסופט אולי עסוקה באופן לא בריא בניסיון לחסל אותנו, וטימז הוא הכלי שלהם לעשות זאת". אפילו בדיווח של החברה לרשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, ציינה סלאק שמיקרוסופט היא המתחרה העיקרית שלה. אם סלאק וסיילספורס יתאחדו אין ספק שיגדילו את כוחן להיאבק בחזרה באויבת הלא פשוטה מרדמונד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים