בזמן שישנתם: תקלה בשירותי AWS נטרלה חלקים נרחבים מהאינטרנט

אינספור אפליקציות ואתרים חדלו מלפעול ● למשל נפגעו שירות הזרמות המוזיקה ספוטיפיי, שירותי התוכנה של אדובי, שירותי הזרמות פופולריים בארה"ב, אתרי חדשות מרכזיים, וכמובן - המון פריטי האינטרנט של הדברים, המחוברים לענן של אמזון

AWS

אמש (ה') בזמן שישנתם, בסביבות השעה 1:00 בלילה לפי שעון ישראל, שרתי ענן אמזון, AWS, חוו תקלה ממושכת בת מספר שעות. נכון למועד פרסום הכתבה, מרבית הדיווחים העולמיים על תקלות נלוות שמפרסמים גולשים באתר DownDetector נעלמו, ונראה שעיקר ההשפעה של הכשל כבר אינה ניכרת. אמזון מצידה טוענת כי התקלה תוקנה כליל.

התקלה הקשה השפיעה על כל העולם ובאופן נרחב למדי. יפן, צפון אירופה, הודו וארה"ב נצבעו כולן בצהוב עקב דיווחי התושבים על התקלה ל-DownDetector, אבל במיוחד פגעו השרתים המושבתים באזור צפון אמריקה, כך על פי האתר הרשמי של אמזון.

דף DownDetector המוקדש לתקלה של אמש. צילום מסך

חלק גדול מהאינטרנט מאוחסן על שרתי AWS, ולפיכך בהכרח תקלה בהם גורמת לאתרים ושירותים רבים להתקשות בטעינה. ואולם לא רק פעילות זו נפגעה אלא שהתקלה גם הביאה מכשירים מחוברים, כמו שואבי אבק רומבה (Roomba) ועוזרים חכמים, כשבראשם כמובן אלקסה של אמזון, להפסיק להגיב לבעליהם המופתעים.

כאמור, בין האפליקציות והאתרים שחדלו לפעול נמצאים למשל שירות הזרמות המוזיקה של ספוטיפיי (Spotify), שירותי התוכנה של אדובי (Adobe) – שניהם מאוד פופולריים בישראל – ושירותים כמו אלו של חברת הסטרימרים האמריקאית רוקו (Roku), או של שירות התשלומים סקוור (Square), הנפוצים מאוד בשימוש בחו"ל.

גם אתרי חדשות מוכרים מכל רחבי ארצות הברית – כולל Fox, CNN, ABC, NBC, CBS ואינספור עיתונים מודפסים הושפעו מהפסקת פעילות שרתי AWS ופעילותם נפגעה.

דיווחים, תלונות ותהיות קיומיות בטוויטר

עובדה מעניינת היא שדף AWS בטוויטר לא צייץ עדכן או התייחס בכלל לתקלה הדרמטית. גם האתרים המוקדשים לדיווחים לעיתונות של ענן אמזון, ה-Press center של הענקית מסיאטל, לא עודכנו כלל אודות התקלה החמורה כל כך.

הרשתות החברתיות, ובעיקר טוויטר (Twitter) התמלאו בדיווחים על הכשלים, בהתנצלויות ובתגובות עתירות תסכול של משתמשים שלא הבינו מה הבעיה במכשירים או באינטרנט שלהם.

חלקם הדהדו במפורש טענה שהפקדת כל כך הרבה שירותים ואתרים בידי חברה אחת ושרתיה אולי אינה רעיון כה נכון, שנדמה כי הפכה לוויראלית. כך למשל הטקסט בציוץ הרצ"ב, שפורסם ברשת המצייצת ואומר: "כאשר שירותי האינטרנט של אמזון 'מגהקים' וחצי מהאינטרנט יורד, אולי פשוט זה לא רעיון מצוין כל כך שיש חברה אחת עם שליטה כה רבה במה שהפך בעצם לתשתית הקריטית של החברה שלנו?"

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים