"האמירויות ישחקו תפקיד מפתח בקידום סטארט-אפים מישראל"

"יש לאיחוד האמירויות את התשתיות המתאימות, אוכלוסייה אוהדת וממשלה שמצמצמת תהליכים, כך שהישראלים יכולים לפתוח בה סניפי חברות, ולחוות האצה מהירה שלהן בלי דרישות מוקדמות", אמר ביראג'ה ג'נה, מנכ''ל ויו''ר אימפריאל קפיטל אינווסטמנטס

חיבור כלכלי-חדשני בין ישראל לאמירויות. מקור: BigStock

"הסכם השלום שנחתם באחרונה בין איחוד האמירויות לישראל הוא חשוב וטומן בחובו שלל הזדמנויות עסקיות עבור שתי המדינות. גופים מהמגזרים הפרטי והממשלתי באיחוד ישחקו תפקיד מפתח בקידום חברות סטארט-אפ מישראל", כך אמר ביראג'ה ג'נה, מנכ"ל ויו"ר אימפריאל קפיטל אינווסטמנטס ( Imperial Capital Investments) באמירויות.

ג'נה השתתף בפאנל שנערך אתמול (ג') במסגרת כנס eGov 2020 של אנשים ומחשבים, בהשתתפות מאות אנשי IT מהמגזר הממשלתי-ציבורי. את הכנס הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, וד"ר נחמן אורון, יועץ אסטרטגי למגזר הממשלתי ויו"ר ועדת התכנים של האירוע. מנחי הפאנל היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ושמואל שי, יו"ר הפורום העסקי ישראל-האמירויות.

ביראג'ה ג'נה, מנכ''ל ויו''ר אימפריאל קפיטל אינווסטמנטס באמירויות, בכנס אתמול (ג'). צילום מסך: פלי הנמר

ביראג'ה ג'נה, מנכ"ל ויו"ר אימפריאל קפיטל אינווסטמנטס באמירויות, בכנס אתמול (ג'). צילום מסך: פלי הנמר

"שער כניסה רחב לאמירויות"

הפאנל דן בהזדמנויות העסקיות שנולדו בעקבות הסכם השלום בין שתי המדינות. ג'נה אמר בו כי "איחוד האמירויות מציעה לישראלים שער כניסה רחב אליה. יש לה את התשתיות המתאימות, ואוכלוסייה אוהדת ומכבדת. יש ממשלה שדואגת לצמצם תהליכים ולהפוך אותם לקלים, פשוטים וזריזים, עבור ארגונים מכל מגזר – מבנק ועד לחברת תעופה וכל מה שביניהם. זהו מקום נוח מבחינה רגולטורית, בהיבטי מיסוי ועידוד השקעה, כמו גם סיוע לחברות זרות. בהינתן שיש באמירויות תשתיות גיאוגרפיות, טכנולוגיות ועסקיות, הישראלים יכולים לפתוח בה סניפי חברות, ולחוות האצה מהירה שלהן בלי כל דרישות מוקדמות. ניתן לנצל את המומנטום שנוצר מהסכם השלום, כי האמירויות הן מקום מצוין להקמת חברות וסניפים מקומיים שלהן".

לסיום אמר ג'נה כי "שילוב הכוחות של שתי המדינות, כמו גם שילוב היתרונות של כל אחת מהן – טכנולוגיות ישראליות עם משאבים מהאמירויות – יעשה רק טוב לחברות ולעסקים".

עדן בר טל, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בכנס אתמול (ג'). צילום מסך: פלי הנמר

עדן בר טל, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בכנס אתמול (ג'). צילום מסך: פלי הנמר

דובר נוסף בפאנל היה עדן בר טל, מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי. בר טל אמר כי "כעת, אחרי ירדן ומצרים, אנחנו מוצאים את עצמנו פועלים במדינה חדשה – איחוד האמירויות הערביות, וההסכם בין שתי המדינות משנה את היחסים הבילטראליים של ישראל עם מדינות האזור. זהו זמן היסטורי, התפתחות חדשה שתשפיע על כל המזרח התיכון".

לדבריו, "האמירויות הראו לעולם מה אפשר לעשות בתוך שנים מועטות, כיצד ניתן לשנות את הכיוון וההיסטוריה של מדינה. המודרניות של האמירויות היא ייחודית בעולם. המודל שלה מתבסס על קבלה של האחר, עם מיקוד ביסודות. הבסיס הוא התרבות. הוא מאפשר יצירת מודל מול כל אזרח בעולם הערבי והמוסלמי, שיביא לעתיד טוב יותר – בלי למצוא נושאים לוויכוח ולמחלוקת. הוא מבוסס על כיבוד הדדי, על אינטרסים, על סקרנות והבעת עניין באחר, ועל שאיפה לשינוי העתיד".

הוא ציין כי "עלינו, במשרד, לתאם, לנפק ולסייע לכל יוזמה – דו צדדית, רב צדדית, ממשלתית, פרטית או של עמותות, על מנת לדחוף את היוזמה ולממשה. עלינו למצוא ממשקים למימוש יוזמות. יש לישראל הרבה מה לקבל מהאמירויות: על כל ישראלי ללמוד, להאזין ולמצוא מטרות משותפות להשגה יחד".

לסיכום אמר בר טל כי "נוכל לנצל את יתרונות וחסרונות כל אחת מהמדינות לטובת השלמה הדדית ומפרה. ניצור עמק טכני חזק וחדש, שייתן מענה לעולם התחרותי קיצונית שקיים כיום. ההגעה של ישראלים לאמירויות, שהיא מעין 'בהלה לזהב', היא נכונה, אבל אני מייעץ להשקיע ביחסים טובים לטווח ארוך – ולא ברווח קצר מועד. ככה נוכל לעשות עסקים טוב יותר".

שמואל שי, יו''ר הפורום העסקי ישראל-האמירויות, בכנס אתמול (ג'). צילום מסך: פלי הנמר

שמואל שי, יו"ר הפורום העסקי ישראל-האמירויות, בכנס אתמול (ג'). צילום מסך: פלי הנמר

שי פתח את הפאנל באומרו כי "התחלנו את השנה ברגל שמאל – הקורונה יצרה מצב רע ברחבי העולם. העולם השתנה דרמטית, ואחד היתרונות במצב החדש הוא צמצום טווחי הזמנים של פרויקטי IT, כאשר שנים התכווצו לחודשים. קרו כל מיני תהליכים שלא האמנו שיקרו, והם יאפשרו את המשך התפקוד העסקי בצל הנגיף. ישראל כמדינה טכנולוגית והמדינות המפרציות בעלות היכולות הכספיות יכולות לבצע יחדיו פרויקטים מדהימים, ובתקופה הנוכחית – במהירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים