התמונות שלכם ב-Google Photos? מהקיץ הקרוב האחסון החינמי יסתיים

למעשה, מיוני הבא תתחיל גוגל לחשב גם את התמונות, לפי גודלן, במסגרת 15 הג'יגה בייט שהיא נותנת בסך הכל כשטח אחסון חינמי למשתמשיה, ומי שיעבור את המכסה הזו - ישלם

לא עוד בחינם? Google Photos

בשורה מטרידה מעט לכל המשתמשים שהתמונות וסרטוני הווידיאו שלהם מאוחסנים בפלטפורמת אלבומי התמונות של חברת גוגל, Google Photos – החל מראשית יוני 2021, כל תמונה או סרטון חדש שתעלו לשירות יתווספו לפי גודלם לסך הכל 15 ג'יגה בייט האחסון החינמי שמגיעים עם כל חשבון גוגל, כך הודיעה החברה אתמול (ד') בפוסט שעלה לבלוג שלה.

האחסון הכללי המיוחס לחשבון גוגל שלנו כולל את הדטה שנצברה בשירותים שונים של הענקית ממאונטיין וויו ובכללם: ג'ימייל (Gmail), גוגל דרייב (Drive) וכן אלבומי התמונות. החברה הבהירה כי ראשית לא מדובר בשינוי מיידי, ושנית ציינה כי מהרגע שזה ייכנס לתוקפו "למעלה מ-80 אחוז מכם עדיין אמורים להיות מסוגלים לאחסן זיכרונות בערך שלוש שנים נוספות, עם שטח אחסון (כולל – ג"פ) של 15 ג'יגה בייט". גוגל הבטיחה כי כאשר האחסון שלכם יתמלא ויתקרב לקיצו, היא תודיע באפליקציה ותעדכן באמצעות דוא"ל את המשתמשים.

בעצם הסיפור פה הוא גודל הקבצים. תמונות באיכות גבוהה תופסות שטח גדול. מי שיסתפק בתמונות באיכות מופחתת אפשר שלא יחוש כמעט בהבדל.

שמרית בן-יאיר, סגנית נשיא תחום גוגל תמונות, החתומה על הפוסט כתבה כהסבר למדיניות החברה החדשה כי "שינוי זה גם מאפשר לנו לעמוד בקצב הביקוש הגובר לאחסון… אנו יודעים שמדובר בשינוי גדול שעשוי להפתיע, ולכן רצינו להודיע לכם מבעוד מועד". נקודה ישראלית מעניינת, לפי פרופיל הלינקדאין (Linkedin) שלה, בן-יאיר, שנולדה בארץ ולמדה באוניברסיטת תל אביב בתחילת דרכה, היא עובדת בגוגל כבר יותר מ-11 שנים והחלה את תפקידה הבכיר בתחום גוגל תמונות ממש לאחרונה, החודש.

ומה עם התכנים שאגרנו בתמונות עד השינוי?

החברה הבהירה כי תמונות או סרטונים שהעליתם באיכות גבוהה לפני ה-1 ביוני 2021 לא יחושבו עם שטח האחסון בן 15 הג'יגה בייט החינמי של המשתמש, וכי המשמעות היא שתמונות וסרטונים שגובו לפני תחילת יוני הבא, זאת אומרת גם במהלך כ-7 החודשים הקרובים, עדיין יישארו חינמיים ופטורים ממגבלת האחסון.

האפשרות לאחסון ולגבות את התמונות והסרטים לגוגל בלא תשלום וללא הגבלה, כמו גם ב"איכות גבוהה", החלה להיות מוצעת על ידי גוגל לפני שבע שנים. משתמשים רבים, ובעיקר בעלי טלפונים מבוססי אנדרואיד, השתמשו בשירות אפילו מבלי להבין שהם פשוט מאחסנים בחינם על שרתים של ענקית החיפוש את התכנים הוויזואליים הפרטיים שלהם. בעבר עלתה גם לא אחת השאלה האם השירות ניתן למעשה ללא גביית תשלום כלשהו, משום שגוגל משתמשת בדטה שהיא צוברת באופן זה לצרכים שונים בעבור עצמה – למשל לפרסום ממוקד, לאימון למידת מכונה ובינה מלאכותית. גוגל הכחישה את החדשות בעבר, ובן-יאיר חזרה שוב על ההבהרה בפוסט שלה, בו ציינה כי "כמו תמיד, אנו מקיימים את המחויבות שלנו לא להשתמש במידע שבתמונות גוגל שלכם למטרות פרסום".

שימו לב כי בעלי טלפוני פיקסל (Pixel) עדיין יוכלו להעלות תמונות באיכות גבוהה (אם כי לא המקורית שבה נלקח הצילום) לאיחסון בשירות בחינם גם אחרי יוני, מבלי שהתמונות הללו יחושבו במכסה הכללית שלהם. אמנם במקור הובטח להם שתמונות שצולמו בפיקסל יוכלו להישמר באיכות המקורית ובאופן בלתי מוגבל בגוגל תמונות, וזה מעט מאכזב שכעת הם יסתפקו בעותקים פחות איכותיים בשירות, אבל בכל זאת הם יזכו לשמירת חינם, כבונוס למי שקונים את מכשירי של גוגל.

יצוין כי גוגל הציגה בהזדמנות זו גם מדיניות חדשה של מחיקת נתונים מחשבונות לא פעילים, שבעליהם לא היו מחוברים אליהם לפחות שנתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים