פאלו אלטו רוכשת חברה שמתמחה בניהול מרחבי התקפה ב-670 מ' ד'

אקספנס מציעה פלטפרומה שסורקת את הרשת למציאת נכסים חשופים של הארגון, הערכת הסיכון הנובע מהם וניהול סיכונים ● לפי הרוכשת, הרכישה תאפשר לה להציע נקודת מבט כוללת על מערך האבטחה הארגוני - מבפנים ומבחוץ

ניר צוק, המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של פאלו אלטו. צילום: קובי קנטור ז"ל

פאלו אלטו הודיעה היום (ד') כי היא רוכשת את אקספנס (Expanse) האמריקנית, שפועלת בעולם הסייבר, בניהול מרחבי התקפה, תמורת 670 מיליון דולר במזומן ובמניות. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השני הכספי של פאלו אלטו.

הנרכשת הוקמה ב-2012 ועד כה גייסה 136 מיליון דולר. פלטפורמת האיסוף והתיוג שלה מנטרת את האינטרנט באופן שוטף, בחיפוש אחר נכסים חשופים, מבצעת הערכה של הסיכון הנובע מהם, וכן תיעדוף וניהול סיכונים. הנתונים שהפלטפורמה של אקספנס מוצאת מספקים למנמ"רים ולמנהלי אבטחת המידע בארגונים יכולת לבחון את הארגון מנקודת מבט חיצונית, כפי שהוא נראה על ידי התוקפים כשהם מחפשים אחר הזדמנויות וחולשות.

פלטפורמת אקספנס תעשיר את חבילת המוצרים של Cortex – החטיבה בפאלו אלטו שצמחה מתוך רכישת הסטארט-אפ הישראלי דמיסטו. מענקית האבטחה נמסר כי "הרכישה תעניק ללקוחות יכולת לאחות נתונים חיצוניים ופנימיים, ומפת איומים שמספקת נקודת מבט מוכללת ומקיפה על חוסנו של הארגון".

בין לקוחותיה של אקספנס נמנות חברות מרשימת הפורצ'ן 500 בתחומי הפיננסים, הבריאות, הבידור והטכנולוגיה, וכן ארגונים ממשלתיים, לרבות המשרד לביטחון המולדת וצבא ארצות הברית, אקסנצ'ר, לוקהיד מרטין ופייפאל. מייסדיה – ד"ר טים ג'וניו, המשמש כמנכ"ל, וד"ר מאט קראנינג, סמנכ"ל הטכנולוגיות – יצטרפו להנהלת פאלו אלטו.

רכישה 'משנת משחק' בתעשיית הסייבר?

מהרוכשת נמסר כי "כאשר חברות מתחילות תהליכים של דיגיטציה, לעתים קרובות הן משאירות נכסי IT קריטיים נגישים לאינטרנט – מה שמהווה נקודת תורפה שתוקפים והאקרים עלולים לנצל. החשיפה הזו הלכה והתגברה יחד עם מגמת המעבר המואץ לעבר עבודה בסביבות ענן ועבודה מרחוק". לפני שנה ערכה החברה מחקר מקיף, שנתון מרכזי שעלה ממנו היה שמחצית מארגוני הפורצ'ן 500 חשופים לפריצה באמצעות גישה מרחוק.

ניקש אורורה, מנכ"ל ויו"ר פאלו אלטו, אמר כי "הרכישה מאפשרת לנו להציע את הפתרון הראשון בתעשייה שמשלב נקודת מבט חיצונית ופנימית על כל מערך אבטחת הסייבר של החברה. אנחנו מאמינים כי מדובר ב-'משנה משחק' בתעשיית הסייבר העולמית".

ד"ר ג'וניו ציין כי "המשימה שלנו היא לגלות ולהפחית סיכונים שאף אחד אחר לא יכול למצוא. הארגונים הגדולים והמורכבים בעולם סומכים עלינו שנגלה באופן שוטף איומים, שמשתנים תדירות. אנחנו מצפים לשלב כוחות עם פאלו אלטו כדי לסייע באבטחת האינטרנט עבור ארגונים וממשלות ברחבי העולם".

עוד רכישה של ה-"צ'ק פוינט קילר"

את פאלו אלטו הקים הישראלי ניר צוק, שהיה קצין ב-8200. לפני יותר מ-20 שנים, ב-1999, צוק עזב בטריקת דלת את צ'ק פוינט, שבה הוא היה העובד השכיר השלישי והמהנדס הראשי. הוא עבר לארצות הברית וכתב על לוחית הרישוי של המכונית האמריקנית שלו CHKPKLR – צ'ק פוינט קילר.

בשנת 2000 הקים צוק את וואן סקיור, ששנתיים אחר כך נמכרה לנטסקרין ב־45 מיליון דולר. כעבור שנתיים גם נטסקרין נמכרה, לג'וניפר – בארבעה מיליארד דולר, וצוק היה לסמנכ"ל הטכנולוגיות של הענקית האמריקנית בגיל 33 בלבד. אבל הארגון הגדול והמסורבל לא התאים לו, וכעבור שנה הוא עזב והקים את פאלו אלטו.

פאלו אלטו עקפה את צ'ק פוינט ונחשבת כיום לחברה המובילה בעולם בסייבר, עם נתח השוק הגדול ביותר וכ־60 אלף לקוחות. ב־2015 היא עקפה את צ'ק פוינט גם בשווי. החברה של צוק חגגה את המאורע בשלט חוצות שתלתה בנתיבי איילון, בסמוך למשרדי המתחרה, עם הכיתוב: "זה עתה עברתם את צ'ק פוינט. גם אנחנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים