תושבי קליפורניה קבעו: חוק פרטיות המידע יורחב

הבוחרים של קליפורניה אישרו את הצעה 24 להרחבת חוק פרטיות המידע הצרכני, ה-CCPA, שנחשב בלאו הכי לנוקשה, ושהחל להיאכף במדינה ב-2018 ● הרפורמה עברה בתמיכת 56% מהקולות ● מה משמעות הדבר בעבור ענקיות ההיי-טק שממוקמות במדינה?

עמק הסיליקון. אילוסטרציה: BigStock

חוק הגנת פרטיות הצרכן של קליפורניה (The California Consumer Privacy Act), ה-CCPA – התקף באופן מקומי, ומגביל במיוחד את יכולת ענקיות הטק לעשות שימוש בדטה הפרטי של המשתמשים לצרכים מסחריים – קיבל אתמול (ד') רפורמה שהופכת אותו לנוקשה אפילו יותר. 11 מיליון המצביעים בקליפורניה התבקשו לקבוע, בנוסף על ההצבעה לנשיאות ארה"ב, האם הם מסכימים למה שמכונה הצעה 24, ואישרו אותה ברוב של 56%. 

קליפורניה הפכה למדינה הראשונה שהעבירה חוק פרטיות דיגיטלי גורף בשנת 2018, שנחשב לנוקשה מסוגו בארצות הברית. החקיקה העניקה לתושביה את הזכות לדעת איזה חברות אוספות אודותיהם מידע אונליין, כמו גם את היכולת למחוק את הנתונים ולבטל את הסכמתם למכירת המידע האישי שלהם. הצעה 24 שהתקבלה אתמול נועדה להרחיב את החוק הזה, ולסגור כמה מהפרצות שעסקים גדולים מצאו כדי לעקוף אותו.

הצעה 24 של קליפורניה, שתרחיב את חוק פרטיות הצרכן המפורסם של המדינה, הועברה על ידי הבוחרים במדינה שבה נמצא עמק הסיליקון – המשמש כמקום משכנם של המטות הראשיים של ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות פייסבוק (Facebook), גוגל (Google), אפל (Apple) ושל עוד חברות טק עצמתיות ודומיננטיות. הבוחרים למעשה חיזקו את ההגנות על פרטיות הנתונים, על ידי אישור הצעד, שבהחלט עשוי להוות תקדים בעבור מדינות אחרות בארה"ב. גם המועמד הדמוקרטי לשעבר לנשיאות, אנדרו יאנג – שעמד בראש המועצה המייעצת להרחבת החוק – אמר שהוא מאמין שהחקיקה המורחבת תהווה מודל למדינות אחרות.

דגש על שמירת פרטיות ילדי קליפורניה. הצעה 24 שהתקבלה. צילום אילוסטרציה: BigStock

דגש על שמירת פרטיות ילדי קליפורניה. הצעה 24 שהתקבלה. צילום אילוסטרציה: BigStock

הגנה על הילדים ועל פרטיותם

אין פלא שהתושבים קידמו את החקיקה המתוקנת, המשלשת את גובה הקנסות שיכולות לקבל חברות אשר מפרות את הפרטיות של ילדים, או עוברות על חוקים על איסוף ומכירת מידע פרטי השייך לילדים. נושא הגנת פרטיות הילדים ברחבי הרשת בהחלט זוכה לתמיכת הציבור המודאג, בעיקר כעת כשהשימוש של חתך זה של אוכלוסיה באינטרנט גדל באופן משמעותי עקב הקורונה.

הבחירה בהצעה תביא להקמתה של סוכנות ממלכתית ייעודית לאכיפת החוק החדש, עם תקציב שנתי של 10 מיליון דולר, והיא בהחלט עתידה לערוך טלטלה נוספת בכל נושא צבירת הדטה של המשתמשים לשם מינוף לצרכים כלכליים.

ההצעה זכתה לביקורת מצד כמה תומכי פרטיות וצרכנים, שסברו שאינה מספיק קשוחה בהתחשב בהתנהלות ענקיות הטכנולוגיה, ושהיא כוללת ויתורים הפוגעים בתועלת שלה לצרכנים.

פדרציית הצרכנים בקליפורניה, אחת ממתנגדי ההצעה, אמרה אתמול בתגובה כי חברות הטכנולוגיה הגדולות ירוויחו מהעברת הצעה 24. מטעם הארגון נמסר כי "אנו נמשיך לתמוך בזכויות הפרטיות של הקליפורניים, נעבוד עם בעלי בריתנו כדי לתקן את החלקים המזיקים של הצעה 24, ולהתנגד לאימוץ שלה כמודל לאומה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים