"הקוד הפתוח משחרר את הפוטנציאל של העולם"

כך אמר וורנר קנובליך, סגן נשיא בכיר ומנכ''ל רד-האט לאזור EMEA, שהיה דובר המפתח באירוע Red Hat Forum EMEA 2020, שנערך אתמול (ג') באופן וירטואלי

"הסיסמה לאורה פועלת החברה היא 'הקוד פתוח משחרר את הפוטנציאל של העולם'. מאחורי הסיסמה עומדת לא רק העובדה שבחברה מפתחים ועובדים עם קוד פתוח – אלא גם שהחברה כולה מאורגנת בתרבות פתוחה, שמניעה רעיונות חדשניים", כך אמר וורנר קנובליך, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל רד-האט (Red Hat) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

קנובליך היה דובר המפתח באירוע Red Hat Forum EMEA 2020 – שמקודם על ידי אנשים ומחשבים. הכנס הווירטואלי התקיים אתמול (ג'), בהשתתפות יותר מ-20,000 מקצוענים, מהם יותר מ-1,100 מישראל.

לדברי קנובליך, "רד-האט היא חברת תוכנה ארגונית, עם מודל פיתוח של קוד פתוח, הניתן לצריכה על ידי הלקוחות, כאשר מודל המנויים בו אנו פועלים מבטיח ללקוחות אמינות ותמיכה בסביבה זאת. כל דבר אצלנו בנוי עם קהילות קוד פתוח, וכל דבר שאנו עושים מוחזר לקהילות – דבר לא נשאר קנייני. הכול מבוסס על 100% קוד פתוח".

"אנחנו ה'שווייץ' של עולם התוכנה"

"רד-האט", הוא הוסיף וציין, "היא הספקית המובילה של פתרונות IT פתוחים. אנחנו נוכחים אצל מרבית לקוחות פורצ'ן 500 ופורצ'ן 1000, ומעסיקים יותר מ-16 אלף עובדים ברחבי העולם. אנו חברת קוד פתוח הראשונה בעולם, עם הכנסות של יותר מ-3 מיליארד דולרים, בעת הרכישה על ידי יבמ (IBM), ב-34 מיליארד דולרים". לדבריו, "החזון של החברה, שהותווה לפני הרכישה – עדיין נשמר. אנחנו חברה עצמאית בתוך יבמ. רד-האט היא עדיין רד-האט, ואנחנו ה'שווייץ' של עולם התוכנה – ניטרליים לגבי ספקים אחרים, שרואים בנו שותפים".

אחרי עסקת יבמ-רד-האט - רד-האט היא חברה עצמאית בתוך יבמ

אחרי עסקת יבמ-רד-האט – רד-האט היא חברה עצמאית בתוך יבמ

לפי קנובליך, אתגרי ה-IT כוללים: עלויות של התשתיות; אספקה מהירה של שירותים חדשים; יעילות גבוהה; ואבטחת מידע. "בהתאם לאתגרים אלה, אנו מפתחים תשתיות ענן היברידי, מפתחים יישומים, ופועלים בתחומי ניהול ואוטומציה", הבהיר.

הוא אמר כי "לינוקס היא חלק מהתשתית, והבסיס לכל היישומים מבוססי קונטיינרים. לינוקס היא הליבה, ואנחנו עובדים עם מערכת הפעלה זאת כבר 27 שנים. היום לינוקס שווה לקונטיינרים, וקונטיינרים הם לינוקס. הכל מיועד לבניית יישומים מודרניים, ניהול ואוטומציה".

קנובליך ציטט ממחקר עדכני שנערך בקרב 14,000 מקצועני IT העובדים בקוד פתוח, לפיו "יותר ויותר חברות משתמשות בכמה פלטפורמות ענן בעת ובעונה אחת, והמגמה הברורה היא המשך גידול משמעותי של התנהלות זו בחמש השנים הבאות. מהסקר עולה גם מגמה ברורה למעבר ליישומי קונטיינר, כאשר OpenShift של רד-האט היא המרכז ושכבת האבסטרקציה שבבסיס טכנולוגיית הקונטיינרים".

לדבריו, "בעקבות הרכישה על ידי יבמ, הועברו מיבמ אל רד-האט 100 מהנדסים, שפיתחו קוד לניהול מרובה-אשכולות, יחד עם הטכנולוגיה שכבר הייתה בתהליך פיתוח. זאת, כדי להאיץ את הפיתוח תחת OpenShift, המבוססת על טכנולוגיית קוברנטיס".

"כל התעשייה החליטה שקוברנטיס היא הטכנולוגיה לתזמור קונטיינרים", סיכם קנובליך, "ורד-האט החליטה זאת עבור OpenShift כבר לפני יותר משש שנים, עם יותר מ-2,000 לקוחות ארגוניים בעולם כיום. כך, אנו מאפשרים להריץ יחד מכונות וירטואליות וקונטיינרים – באותה מכונה ואותם תהליכים, תחת אותו מנוי (רישוי) של רד-האט. אנו עונים לחלומם של ארגונים שלא היה להם התקציב עבור מעבר לסביבה מרובת אשכולות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים