בזק בינלאומי הטמיעה מערכות תקשורת של אקסטרים בנמל אשדוד במיליוני שקלים

הפרויקט כלל הטמעה של מערכות אקסטרים ושדרוג של מערכות אבטחת המידע והגנת הסייבר ● הוא מהווה חלק מתהליך ההתחדשות שנמל אשדוד עובר בימים אלה

נמל אשדוד. צילום: יח"צ

בשיתוף בזק בינלאומי.

בזק בינלאומי ערכה באחרונה פרויקט רישות בנמל אשדוד, שארך כחמישה חודשים. הפרויקט כלל הטמעה של מערכות מבית אקסטרים (Extreme Networks) ושדרוג של מערכות אבטחת המידע והגנת הסייבר. עלותו מוערכת במיליוני שקלים.

נמל אשדוד עובר תהליך של התחדשות ושדרוג מערכות, על רקע פתיחת השוק לתחרות והקמת שני נמלי ים חדשים. כך, יצא הנמל במכרז לשדרוג כולל של הרשת הממוחשבת שלו – מיזם הכולל הטמעת מערכות IT, החלפת דטה סנטר ובניית קמפוס דיגיטלי חדיש ומאובטח, שייתן מענה לכל פעילות ה-IT בנמל.

בזק בינלאומי, שנבחרה במכרז, ערכה את הליך הרישות המחודש באמצעות טכנולוגיית SDN (רישות מוגדר תוכנה – Software-defined networking), תוך התבססות על מערכת Extreme Fabric Connect . אקסטרים, המתמחה ברישות, עוסקת בשכבת התקשורת בדטה סנטרים, בונה קמפוסים של רשתות אלחוטיות ומספקת מערכות ניהול אנליטיות לשכבת הרשת.

"זה לא קמפוס, זו עיר"

"האתגר שעמד בפנינו היה ביצוע הפרויקט בלי לפגוע בעבודת הנמל", אמר אלי קנדל, מנהל הפעילות של אקסטרים בישראל. "נמל אשדוד הוא גוף ענק, שפעיל סביב השעון. כל שעת עבודה שבה הנמל מושבת משמעותה נזק עצום, שעלול להגיע למיליוני שקלים. היעד שלנו היה לתכנן את הפרויקט ולחזק את שגרת העבודה בנמל".

לדבריו, "זה לא קמפוס, זו עיר. הקמנו שלושה דטה סנטרים, שכל אחד מהם הוא עולם בפני עצמו. כמו כן, הקמנו 110 ריכוזים מרוחקים למאות משתמשים. מדובר במפעל ענק, עם מורכבויות מובנות, יוצאות דופן. הוא מבוסס על עבודה ממוחשבת – החל ממצלמת האבטחה בשער הכניסה ועד למנופי הענק של הרציף הגדול בנמל".

אלי קנדל, מנהל הפעילות של אקסטרים בישראל. צילום: יח"צ

אלי קנדל, מנהל הפעילות של אקסטרים בישראל. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

קנדל הוסיף כי "הגענו לארגון שבאופן טבעי נסמך על מערכת אבטחת מידע ברמה מאוד גבוהה והעלינו את רמת אבטחת המידע בכמה רמות. מדובר בארגון שמוגדר כתשתית קריטית ברמת המדינה, ולכן נדרשנו לתכנן את מערך האבטחה הטוב ביותר שניתן לבנות, למערכת שתדע לשמור גם על הרשת שמתפעלת את הנמל וגם על הררי המידע שיש בו – על ושל לקוחות שעובדים בו מכל העולם. בנינו מערך אבטחת מידע מבוסס הפרדת רשתות, בנוי בהיפר-פילוח (Hyper segmentation), כך ששירות אחד ברשת לא יכול לדבר עם שירות אחר. מדובר במערך אבטחה שאקסטרים עושה בו שימוש אצל גורמים צבאיים, תעשיות נשק וארגונים בעולם – וגם בארץ".

מה הנמל הרוויח מהפרויקט?

שרון עזרא, מנהל מחלקת פריסייל ללקוחות אסטרטגיים בבזק בינלאומי, ציין כי "הפרויקט הזה דרש היערכות משמעותית, שכן מדובר בסדרי גודל של כ-1,500 משתמשים ברשת, 3,000 פורטים (מבואות) פיזיים לתפעול, וארגון שמוגדר כמפעל מל"ח (משק לשעת חירום), בעל פעילות עסקית של כשלושה מיליון שקלים ביום".

לדבריו, "הטמענו טכנולוגיה של Campus fabric – קמפוס אחוד, שבו כל הרשתות וכל מאגרי המידע יושבים על ענן אחד גדול, שמורכב מכמה מתגי ליבה שמגבים את עצמם. המשמעות היא שכל משתמש קצה, בכל נקודה, ולא משנה אם הוא בחיבור קווי או אלחוטי, יזכה לאותה חוויית משתמש ולאותו שירות. הרשת הזו יודעת לתת מענה מהיר בזמן שיא, המידע זורם בענן בקצבים של מילי-שניות. כשצריך לנווט ספינות ענק ולהניף מכולות ששוקלות עשרות טונות – העברת המידע באופן מידי היא קריטית".

הוא הוסיף כי "מערכת Extreme Fabric Connect טובה ליישום גישת SDN. המערכת נועדה לספק פתרונות לארגוני ענק, הודות ליכולות לתת מענה לעד 16 מיליון שירותי יוניקאסט – משמע, חיבור תשדורת ללא פחות מ-16 מיליון אפליקציות, ועוד 770 אלף שירותי מולטיקאסט".

"סיפקנו סביבת עבודה שמפשטת את תפעול הרשת", ציין עזרא. "ייצרנו מערכת ניהול ושליטה ובקרה (שו"ב) מרכזית, שעונה על כל ההיבטים הניהוליים והתפעוליים. ממסך אחד ניתן להשפיע על כל 150 המתגים שמהם בנוי הקמפוס. מהירות המערכות גדלה פי 20, וזה יבוא לידי ביטוי בביצוע משימות מהיר יותר, במשאיות שישתחררו מהר יותר, בספינות שיעגנו זמן מופחת ברציף. מדובר על חיסכון מצטבר משמעותי של זמן לנמל".

רון גלב, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי. צילום: רמי זרנגר

רון גלב, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי. צילום: רמי זרנגר

רון גלב, סמנכ"ל פתרונות לעסקים בבזק בינלאומי, אמר כי כי "פרויקט המחשוב של נמל אשדוד הציב שורה של אתגרים טכנולוגיים ולוגיסטיים שדרשו שילוב של מיומנות, מקצועיות ויצירתיות. בלעדיהם, לא ניתן היה להביא את המטלה לקו הסיום. הקמנו מערכת IT מתקדמת, שמציבה את נמל אשדוד עם הנמלים המובילים בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים