ארה"ב: פייסבוק עומדת להיות מואשמת בהפרת הגבלים עסקיים

התביעה מטעם ה-FTC צפויה להיות מוגשת כבר בחודש הקרוב, כך טוענים מקורות יודעי דבר ● הענקית ממאנלו פארק תהיה השנייה מבין ענקיות הטכנולוגיה אשר הפרה, לכאורה, את התחרות במדינה וסופגת סנקציות בזמן ממשל טראמפ הנוכחי - קדמה לה גוגל

תביעת הגבלים עסקיים נגדה מטעם מדינות בארה"ב. גוגל. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) צפויה למצוא את עצמה בקרוב מתמודדת עם אישומים על הפרת ההגבלים העסקיים של ארה"ב. לפי הצפי התביעה תוגש כבר בנובמבר הקרוב. הראשון לדווח על המשפט הקרוב של ענקית הרשתות החברתיות היה הוושינגטון פוסט (Washington Post) שציטט ארבעה אנשים אשר שמם לא צוין, המכירים את העניין המתמשך מקרוב.

כבר באמצע ספטמבר פורסם על ידי מספר כלי תקשורת אמריקנים כי נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, נערכת לתביעה אפשרית נגד פייסבוק. כפי שדווח בידיעה ביום שישי, ה-FTC נפגשה בסודיות ביום ה' לבחינת המצב. נציבות הסחר היא האחראית על הגנת הצרכן בארצות הברית, אבל לתביעה יכולה גם להצטרף פרקליטות המדינה, בראשות לטיטיה ג'יימס התובעת הכללית הניו יורקית, שבחנה כידוע מאז ספטמבר אשתקד את פייסבוק והתנהלותה, בחשד לאיום פוטנציאלי שלה על התחרות במדינות השונות. לפי הדיווחים, התובעים הכלליים של 48 מדינות בארה"ב נמצאים כבר כעת בשלבים מאוחרים של הכנת תלונתם כנגד פייסבוק.

למעלה מימי ונגד כיוון השעון: מנכ"ל אפל, טים קוק, מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. נחקרו בנושא הגבלים עסקיים. צילומים: ויקיפדיה ו-BigStock

למעלה מימי ונגד כיוון השעון: מנכ"ל אפל, טים קוק, מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. נחקרו בנושא הגבלים עסקיים. צילומים: ויקיפדיה ו-BigStock

החקירה שמנהלים ב-FTC כנגד פייסבוק נמשכת, כאמור, כבר זמן רב. ביולי זומנו מנכ"לי ארבעת ענקיות הטכנולוגיה – טים קוק, ג'ף בזוס, סונדר פיצ'אי, כמו גם מארק צוקרברג – לדיון מול ועדת המשפט של הקונגרס. באירוע, שנערך במתכונת ועידת וידיאו עקב הקורונה, ניסו המחוקקים לברר מול צוקרברג האם החברה שלו הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים כשרכשה את אינסטגרם (Instagram) ואת ווטסאפ (WhatsApp).

כדאי להזכיר כי לענקית הרשתות החברתיות הדומיננטית יש היסטוריה ענפה למדי עם נציבות הסחר – כזכור, ביוני 2019 הטילה ה-FTC קנס עתק של 5 מיליארד דולר על פייסבוק, בגין הפרות פרטיות שמקורן בפרשיית קיימברידג' אנליטיקה.

בעבר הרחוק יותר, בנובמבר 2011, פייסבוק הגיעה להסכם פשרה נטול קנסות עם ה-FTC בגין האשמות שהוליכה שולל את הצרכנים שלה. פייסבוק, כך קבעה נציבות, הבטיחה לשמור על סודיות הפרטים האישיים של משתמשיה, אך בפועל שיתפה את המידע עם גורמי צד שלישי ופרסמה אותו לציבור הרחב.

ממשל טראמפ במאמץ אחרון להספיק תביעות הגבלים עסקיים

אם אכן תצא לפועל, תביעה כזו מטעם הממשל היא גם האחרונה שיוכל ממשל טראמפ הנוכחי להגיש לפני הבחירות לנשיאות 2020 שנערכות ב-3 בנובמבר, ולמעשה הפעולה הגדולה השנייה בתחום ההגבלים העסקיים נגד ענקית מעמק הסיליקון, המגיעה בתוך זמן קצר.

בשבוע שעבר (ג') נודע כי קרוב לשנה לאחר תחילת החקירה, משרד המשפטים של ארצות הברית הגיש תביעת הגבלים עסקיים נגד אלפבית, החברה האם של גוגל, בטענה כי השתמשה בדרכים שונות על מנת לסכל תחרות. לצד הממשל משתתפות בתביעה 11 ממדינות ארצות הברית: טקסס, אריזונה, פלורידה, ג'ורג'יה, אינדיאנה, קנטאקי, לואיזיאנה, מישיגן, מיזורי, מונטנה ודרום קרוליינה.

פייסבוק, ה-FTC, או משרד התובעת הכללית של ניו יורק לא התייחסו לפרסומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים