שר המדע של האמירויות: "פיתוח המדע וההיי-טק – יעד אסטרטגי עבורנו"

כך אמר הבוקר (ד') השר, ד"ר סולטן אחמד אלג'אבר, בשיחת זום שערך עם מקבילו הישראלי, שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי

ד"ר סולטן אחמד אלג'אבר, השר לתעשיות טכנולוגיות מתקמדות באיחוד האמירויות, בשיחת זום עם מקבילו הישראלי, שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי. צילום מסך: דוברות משרד המדע

"פיתוח המדע והתעשייה וההיי-טק הוא יעד אסטרטגי עבורנו, והיחסים החדשים בינינו מביאים עימם הזדמנות לקיים יחסים עסקיים ולייצר שיתוף פעולה שיביאו עימם קידמה לישראל ולאיחוד האמירויות כאחד". כך אמר הבוקר (ד') ד"ר סולטן אחמד אלג'אבר, השר לתעשיות טכנולוגיות מתקמדות באיחוד האמירויות, בשיחת זום שערך עם מקבילו הישראלי, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי. אלג'באר הוא גם חבר הקבינט הפדרלי של איחוד האמירויות.

במהלך השיחה דנו השרים על שיתוף פעולה בתחומים בהם יש למדינות עניין משותף, כגון תעשיית החלל האזרחית, תעשיית החקלאות המתקדמת ופיתוח טכנולוגיות המבוססות על אינטליגנציה מלאכותית. השיחות היו בהמשך לביקור הרשמי הראשון שערכה משלחת ישראל באמירויות ערב חתימת ההסכם. במשלחת זו השתתפה מנכ"לית משרד המדע והטכנולוגיה, שי-לי שפיגלמן, שגם הובילה את הצוות הישראלי שעסק בתחומים אלו מול הצוותים של האמירויות.

כמו כן דנו השרים על הקמת קרן שתעודד פרוייקטים מדעיים וטכנולוגיים משותפים לאזרחים משתי המדינות, וסיכמו על שורה של מפגשים להמשך קידום שיתוף הפעולה המחקרי והטכנולוגי בין המדינות.

השר שי אמר בשיחה: "יצירת חיבור בין המדענים והיזמים הישראלים ובאיחוד האמירויות תחזק את הקשר החדש שנוצר, תשרת את האינטרסים המשותפים של העמים, תביא עימה הישגים חסרי תקדים ושגשוג הדדי לשתי המדינות. אין לי ספק ששיתוף הפעולה בינינו יוליד פיתוחים פורצי דרך שיספקו השראה לכלל אומות העולם".

בראיון לאנשים ומחשבים ערב ראש השנה ציין השר שי כי בקרוב צפויה לבקר בישראל משלחת רשמית מטעם האמירויות, לדיונים כלכליים, ובין היתר ידונו בנושאים שבהם מעוניינים המשרדים במקבילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים