עיריית י-ם העלתה מערכת טלפוניה דיגיטלית של סיסקו באמצעות נס

"בהינתן שהסגר יהיה בשנית, נוכל לאפשר לעובדים לעבוד מהבית על בסיס המערכת החדשה", אמר ציון סמולר, הממונה על טכנולוגיות מידע, אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית ירושלים

ציון סמולר, הממונה על טכנולוגיות מידע באגף המחשוב ומערכות המידע בעיריית ירושלים. צילום: יח"צ

אנשי אגף מחשוב ומערכות מידע בעיריית ירושלים, בסיוע אנשי נס, הטמיעו פרויקט מערכת טלפוניה דיגיטלית בעירייה. הפרויקט החל לפני שנה וחצי, וחלקו הראשון הסתיים לפני שלושה חודשים. במסגרת הפרויקט הוקמה פלטפורמה של סיסקו, הנשענת על רשת המחשוב העירונית. הפרויקט הוקם במודל שירות מנוהל, הניתן על בסיס מכרז חשכ"ל ומיושם על ידי בינת תקשורת.

בשלב הראשון, בהנחיית אגף המחשוב ומחלקת התקשורת העירונית, הוטמעו הפלטפורמה והטלפונים ב-2,800 עמדות במשרדי העירייה הראשיים בכיכר ספרא שבעיר. בשלב השני, שייערך במהלך 2021, תוטמע הפלטפורמה בכ-3,500 עמדות הטלפון שבשאר אתרי העירייה.

"הפרויקט הניב לנו גמישות ושיפורים"

בראיון לאנשים ומחשבים אמר ציון סמולר, הממונה על טכנולוגיות מידע באגף המחשוב ומערכות המידע בעיריית ירושלים, כי "לפני הפרויקט, תשתית הטלפוניה הייתה מיושנת, מה שהגדיל את עלויות התחזוקה. הטכנולוגיה לא יכלה לתמוך בצרכים העתידיים שלנו. הטופולוגיה לא הייתה ריכוזית ולא ניתן היה לאגם משאבים. נעדרנו כלי שו"ב, והיינו בלא מענה לתרחישי חירום ו-DR".

הוא ציין כי "הקמנו פלטפורמת טלפוניה מבוססת IP מתקדמת, התומכת בשני אתרים שונים עם גיבוי. השירות מנוהל על ידי מומחי התשתיות של נס שמתפעלים אותו. הפרויקט הניב לנו גמישות ושיפורים. הוא נעשה בהשקעה מועטת יחסית עם תשלום חודשי". לדבריו, "בהינתן שהסגר יהיה בשנית, נוכל לאפשר לעובדים לעבוד מהבית על בסיס המערכת החדשה. כל שלוחה עירונית יכולה להתקבל בטלפון החכם של העובד בביתו. מדובר בממשק אחיד, מאובטח, קל ופשוט לתפעול. העובד שמחובר לטלפון יוכל לעבוד על הדואר האלקטרוני הארגוני שלו, כמו גם על שאר מערכות ה-IT בעירייה". סמולר הוסיף כי "טיפלנו בכל היבטי אבטחת מידע המחמירים ביותר ואישורי גישה ותעבורת השיחות מוצפנות מקצה לקצה".

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים. צילום: ניב קנטור

איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים. צילום: ניב קנטור

איתמר קורנפלד, מנהל אגף המחשוב, הוסיף כי "כל משתמש יכול לעבור עמדה בלא התאמות בטלפוניה. אין צורך להתקשר לספק תקשורת כדי לשנות הגדרות. קיבלנו תשתית תקשורת אחודה, אין שתי רשתות פיסיות, אלא תשתית אחת המכילה את כל הצרכים – מחשוב, תקשורת ועוד. כך נחסוך משאבים רבים של עלות הציוד, תפעול הטלפונים, והמרכזיות. קיבלנו טכנולוגיה מתקדמת, שמייתרת לרוב את ההגעה של הטכנאי לשטח, מאחר שכל ההתקנות, ההגדרות והשינויים נעשים ברמת המחשב. איכות קווי התקשורת גבוהה יותר מזו שהייתה במערכת הטלפוניה האנלוגית".

סמולר סיים באומרו כי "הפרויקט יביא לשיפור השירות לתושבי העיר והוא חלק ממהפכת השירות שעיריית ירושלים עוברת. נגדיל את השקיפות ואת הזמינות והנגישות לתושבי העיר ולשאר מקבלי השירותים מהעירייה. נס ובינת שיתפו פעולה לאורך כל התהליך. אנשי נס היו אמונים על בניית המעטפת – מרמת תשתיות התקשורת ועד המשתמשים, לרבות פריסת מכשירי הטלפון וביצוע הכשרות. כחלק מתהליך ההטמעה, אגף המחשוב ניהל ותפעל את העלייה לאוויר, והכל באמצעות הדרכות למשתמשים מרחוק על גבי פלטפורמת Teams. הפרויקט הביא ליצירת פלטפורמה מתקדמת ושרידה עבור כלל עובדי העירייה, עם ממשק אחיד לכל האתרים שלה, עם יכולת להעניק לתושבים שירותים מתקדמים ועם שיפור רמת השרידות והרציפות התפעולית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים