חברות טכנולוגיה בישראל מזדהות עם מחאת הנשים נגד אלימות

כחלק ממאבק הנשים נגד אלימות נערכת היום (א'), בין השעות 12:00 ל-13:00, שביתה, אליה מצטרפות חברות רבות לאות סולידריות ● בין המזדהות גם נציגות ממגזר ההיי-טק - אנבידיה, מיקרוסופט ישראל, אמדוקס, אלעד מערכות, אדמה, NSO, מלם תים, סיילספורס, אוברוולף ואחרות

השבתה כחלק מהמחאה נגד האלימות נגד נשים. אילוסטרציה: BigStock
מחאת הנשים בישראל

מחאת הנשים בישראל

מספר חברות טכנולוגיות הודיעו שהן חוברות היום (א') למאבק הנשים נגד אלימות ופגיעה מינית.

לנוכח מקרה האונס המחריד שאירע באילת באחרונה, מקרי רצח רבים של נשים השנה (וכמובן, למרבית הזוועה גם בשנים שלפניה), המחאה עולה היום שלב, עם השבתה של פעילות במשק למשך שעה שלמה, המתרחשת ממש בזמן כתיבת שורות אלו, החל מהשעה 12:00. הנשים, והארגונים הרבים שתומכים בהן, יוצאים בקריאה למדינת ישראל לקחת אחריות ולמגר לאלתר את האלימות נגד נשים. בהמשך היום יערכו הפגנות בכל רחבי הארץ, ואחת מרכזית בכיכר רבין בתל אביב.

תנועת המחאה מעצימה את בפעילותה והביאה גם מספר רב של חברות מובילות במשק הישראלי להודיע כי הן מצטרפות אל המחאה ולהשבתה, שזכתה בכותרת: "מי האחרון בתור לגיהנום – אם זה לא יעצור, אנחנו נעצור!"

בין השאר מביעות הזדהות ותמיכה במאבק הקריטי, חברות כמו: מנפאואר, פלאפון, yes, בזק בינלאומי, אסם-נסטלה, ישראכרט, חברות קרן פימי ואחרות, כמו גם מוסדות חינוך ובהם האוניברסיטה הפתוחה ורשת רנד לחינוך ורווחה.

גם נציגות של חברות בתחום ההיי-טק, כולל כמה מהמובילות בו, הכריזו על חבירה אל המוחות, לאות הזדהות עם המצב המחריד של נשים רבות, שנדמה כאילו מופקרות לגורלן בגלל נרפות ידי הממשלה, הכנסת, המשטרה ויתר נציגי הממשל, שלטענת הנשים לא עושים די כדי לאכוף, לעצור ולמנוע את התופעה הנוראה.

הנציגות הטכנולוגיות שנודע עד כה כי מצטרפות רשמית להשבתה הן אנבידיה (NVIDIA), מיקרוסופט ישראל, אלעד מערכות, NSO, אמדוקס, מלם תים, אדמה, סיילספורס (Salesforce), אוברוולף (Overwolf) ואחרות. 

חברת אדמה הוציאה הודעה הבוקר לעובדיה, והזמינה אותם להצטרף למאבק נגד האלימות בנשים. החברה כתבה כי "אירועי הימים האחרונים הותירו אותנו מזועזעים. חברת אדמה מגנה ויוצאת נגד תופעת האלימות נגד נשים. כחברה ששמה לה דגש על ערכיות ומוסר, החלטנו, יחד עם חברות נוספות במשק, לקחת חלק פעיל ב'שביתת הנשים – נשים ונערות אינן הפקר', שתתקיים היום. החברה גם הזמינה את העובדים להצטרף לשתי הרצאות חשובות שישודרו בלייב בעמוד הפייסבוק של שדולת הנשים. האחת עוסקת בשאלה מה באמת צריך לקרות כדי למנוע אלימות נגד נשים, ותועבר על ידי פרופ' דפנה הקר, ראשת התכנית ללימודי נשים ומגדר, והפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב; והשנייה תתהה איך לצאת גברים שלא על חשבון נשים ותועבר על ידי יותם קונסטנטיני, יו"ר עמותת אסל"י (ארגון סרט לבן ישראל) – גברים אומרים לא לאלימות כלפי נשים.

ענקית השבבים הבינלאומית אנבידיה, לה למעלה מ-2,000 עובדים בישראל, קראה אף היא לעובדיה להצטרף אל החברות המובילות במשק הישראלי ולעצור את עבודתם לשעה. בשעת ההזדהות הזמינה החברה את עובדיה להצטרף להרצאה של צופית גרנט – "לוקחת נשימה", וקראה לכולם לחבור באופן סולידרי למחאת הנשים החשובה. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים