אפל הפכה לחברה האמריקנית הראשונה שמוערכת ב-2 טריליון דולר

מגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי העולמי לא הפריעו לענקית מקופרטינו להגיע להישג המדהים, ולהכפיל את שווי השוק שלה בתוך שנתיים בלבד

קסדת AR של אפל - אולי בשנה הבאה.

אפל (Apple) הפכה אתמול (ד') לחברה האמריקנית הראשונה בהיסטוריה ששווי השוק שלה הגיע ל-2 טריליון דולר.

על פי הדיווח בפייננשל טיימס (Financial Times), החברה היא הקבוצה האמריקנית הראשונה שהגיעה להערכת שווי כזו בשווקים הציבוריים, ורק החברה השנייה בעולם שעשתה זאת אי-פעם. סעודי ארמקו (Saudi Aramco), חברת נפט סעודית, הגיעה בדצמבר האחרון לשווי 2 טריליון דולר, ובכך "חטפה" לאפל את הבכורה העולמית. באופן מעט פרדוקסלי, מניות יצרנית האנרגיה הסעודית נפלו מאז בגין ירידת מחירי הנפט עקב משבר הקורונה, ושווי השוק שלה עמד כעת על כ-1.82 טריליון דולר.

מיליארדר חדש. מנכ"ל אפל, טים קוק. צילום: יח"צ

מיליארדר חדש. מנכ"ל אפל, טים קוק. צילום: יח"צ

ההצלחה של אפל הקפיצה גם את המנכ"ל שלה, טים קוק, לטבלאות המיליארדרים, כשהוא למעשה אחד המנכ"לים הבודדים שהגיעו לרמה זו, מבלי שהקים את החברה שהוא מוביל.

החברה האמריקנית הבאה אחרי אפל בכל הנוגע בשוויה היא ענקית המסחר האלקטרוני אמזון (Amazon), שחסרים לה "רק" 300 מיליארד דולר כדי להגיע ליעד הנחשק. למיקרוסופט (Microsoft), השלישית בחבורה, חסרים כ-400 מיליארד דולרים להגעה לאבן הדרך שאפל חצתה כעת.

הקורונה – הלחיצה אותה אבל לא פגעה באפל

רק לפני שנתיים הוערכה אפל ב-טריליון דולר, וכעת ערכה הוכפל. אפל הגיעה להערכת השווי המרשימה כאשר המניה שלה טיפסה לרמה של 477.67 דולר במהלך המסחר של אמצע הבוקר בניו יורק אתמול.

מניות החברה זינקו ביותר מ-50% בשנה זו בלבד, וזאת למרות התפרצות מגיפת הקורונה העולמית, והסגירה של רבות מחנויות השיווק שלה, שהיו מי שסברו כי תפגע בה כלכלית.

רק בפברואר האחרון, אפל הזהירה את המשקיעים כי שרשרת האספקה שלה למכשירי ה-iPhone עומדת להיות מוגבלת ביותר בגלל הקורונה – כשמפעלים להרכבת המכשירים הפועלים בסין ובאסיה פסקו מפעולתם לזמן ממושך עקב סגרים. החברה סברה כי הערכת השווי שלה עלולה להיות מושפעת מהדבר. אלא שההפך קרה.

הקורונה לא פגעה בה לבסוף. אפל. צילום אילוסטרציה: BigStock

הקורונה לא פגעה בה לבסוף. אפל. צילום אילוסטרציה: BigStock

בשנת 2018, כשהענקית מקופרטינו הוערכה בכטריליון דולר, מכירות מכשירי ה-iPhone היוו 55% מההכנסות החברה. כיום, האייפון מייצג 44% בלבד מסך ההכנסות, למרות שההכנסות גדלו ב-12%, מה שמראה כי אפל השכילה לגוון היטב את זרמי ההכנסות שלה, כדי לצמצם את הסתמכותה על המוצר הפופולרי ביותר שהיא משווקת לעולם.

כך למשל המוצר אפל TV פלוס (+Apple TV) – שירות צפייה בשיטת OTT שהוכרז על ידי אפל ב-2019 באירוע השקה מיוחד שנערך ב-25 במרץ בתיאטרון סטיב ג'ובס – הפך לסיפור הצלחה בימי הקורונה, שגזרו על רבים בידוד וסגר. שירות הזרמת התכנים של אפל, יחד עם זה שהשיקה המתחרה שלה בתחום ההזרמות, דיסני, Disney+, שניהם קראו תיגר על ההגמוניה של נטפליקס (Netflix) בתחום, ורשמו נסיקה בביקוש ובמינויים עקב הסיטואציה שהביאה איתה הקורונה. זו כנראה הסיבה לכך שענקית הטכנולוגיה חוותה גם עלייה במכירות המנויים לשירותיה האחרים Apple Music, iCloud, ו-Apple Arcade.

מכיוון שממש מעבר לפינה ממתינה כבר ההשקה הממשמשת ובאה של ה-iPhone 12, שצפוי להגיע בסתיו הקרוב עם קישוריות 5G, סביר שאפל לא עומדת לעצור בשווי שוק זה, כך שיש עוד למה לצפות ממנה – ובגדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים