תקלה עולמית בשירותי גוגל – בעיקר בג'ימייל

גולשים רבים בכל רחבי העולם - כולל בישראל - גילו בשעות האחרונות כי שירות הדואר האלקטרוני של גוגל מסרב לשתף איתם פעולה, כשפעולות בסיסיות כמו משלוח מיילים, הצמדת קבצים, שמירה לטיוטות ואפילו גישה לשירות פשוט לא צלחו ● במקביל מסתמנות בעיות גם בשירותי גוגל אחרים

בעיות עולמיות בשירות ג'ימייל של גוגל. צילום מסך מאתר DownDetector

אם נתקלתם בבעיות בשליחת דוא"ל דרך ג'ימייל (Gmail) אינכם לבד – משתמשים מחלקים רבים בעולם, כולל מישראל, מדווחים על כשלים בשירות.

על פי אתר  9% מהגולשים לא השיגו בכלל אפשרות להיכנס לדוא"ל ודיווחו כי האתר אינו עולה; 84% נתקלו בקשיים במשלוח המייל (למשל בהצמדת קבצים); ואילו 2% מהמדווחים התלוננו על בעיות בקריאת ההודעות, כך לפי נתוני אתר outage.report.

המשתמשים לא מצליחים לשלוח מיילין ובעיקר להצמיד קבצים. ג'ימייל

המשתמשים לא מצליחים לשלוח מיילין ובעיקר להצמיד קבצים. ג'ימייל

מסתמן כי שירות הדואר האלקטרוני של גוגל (Google) סובל מהפרעה עולמית גדולה, מאתמול בשעות הלילה המאוחרות, מה שהביא רבבות לפנות לרשתות החברתיות כדי לדווח על הבעיות בשירות ולהתלונן, בחיפוש אחרי שותפים לצרה.

הענקית ממאונטיין וויו פרסמה הודעה קצרה בדף הסטטוס של Google Apps המאשרת את התקלה העולמית. "אנו בודקים דיווחים על בעיה ב-Gmail", ציינה החברה, "נספק מידע נוסף בקרוב".

הרשתות החברתיות כמו גם אתרים לניטור פעולת שירותים אונליין, ובראשם DownDetector, הוצפו באינספור פניות של אנשים שדיווחו על הבעיות בג'ימייל שלהם, שהתחילה בשעה 7:00 בבוקר לפי שעון ישראל.

בין דיווחי הגולשים המתוסכלים נצפו תגובות כמו: "אני לא יכול להעלות קובץ לג'ימייל והוא רק 1Mb, אני מווייטנאם"; "קרואטיה, לא יכולה להוסיף קובץ מצורף ולשלוח דואר אלקטרוני"; "גוגל לא עובד כלל, במילאנו, איטליה"; "תלונה זהה כמו לכל האנשים האלה, באוקלנד, ניו זילנד". 

מאידך, דף הסטטוס של G Suite מעיד על כך שהתקלות אינן בלעדיות לג'ימייל אלא פקדו גם את השירותים: גוגל דרייב (Google Drive), גוגל דוקס (Google Docs), גוגל ווייס (Google Voice) ואחרים.

לא עניין כל כך משעשע – ובכל זאת

גם הרשת החברתית טוויטר התמלאה בציוצים, חלקם מלאי תסכול ואחרים מלאי הומור על התקלות, כמו גם על כך שגוגל עצמה לא פרסמה כמעט דבר בנדון, מלבד הכרה בבעיה. על אף המיידיות של האירועים, המצייצים הפגינו מקוריות ועוקצנות ראויים, אולם כדאי לציין כי אכן תקלות כאלו בשירותים שבהם משתמשים מיליארדי אנשים בכל העולם הן לא עניין משעשע במיוחד, ואפילו עלולות להיות מסוכנות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעל אולמר

    האם יש תקנה או שצריך להמתין עד שג'ימייל יחזור לפעולה תקינה. זה נמשך כבר ימים ובגיל 83 אני רגילה לתקשורת רק באמצעות ג'ימייל. אני מאוד מאוד מתוסכלת.

אירועים קרובים