איך מנהלים IT של שלוש חברות גדולות ביחד?

לרונן הורוביץ יש תפקיד ייחודי: מנמ"ר על של שלוש חברות תקשורת ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר כיצד זה עובד, מהם היתרונות בכך וגם על פרויקט הדגל שביצע, להטמעת מערכת CRM

רונן הורוביץ, המנמ"ר המשותף של פלאפון, יס ובזק בינלאומי. צילום: רמי זרנגר

רונן הורוביץ מחזיק בתואר די חריג בנוף ה-IT של ישראל: הוא מכהן כמנמ"ר על של שלוש חברות – יס, פלאפון ובזק בינלאומי, שכולן חברות בנות של תאגיד התקשורת הישראלי הגדול והוותיק ביותר – בזק. הוא מונה למנמ"ר בזק בינלאומי ב-2016, ולאותו התפקיד ב-יס ובפלאפון – בשנה שעברה. הסיבה לכך היא ההחלטה על מהלך סינרגיה של החברות הבנות של בזק, שבא לידי ביטוי במינוי מנכ"ל אחד לשלוש החברות – רן גוראון, הקמת הנהלה אחת משותפת ואיוש תפקידים סינרגטיים.

בראיון לאנשים ומחשבים מספר הורוביץ כיצד מנהלים מערכות מידע של שלושה ארגונים גדולים ועצמאיים, שבולטים בתחומים משמעותיים בשוק התקשורת בישראל, וגם על פרויקט הדגל שהוא מוביל – החלפת מערכות ה-CRM בחברות.

להורוביץ יש ניסיון רב בתפקידי ניהול IT במספר ארגונים במשק, אזרחיים וביטחוניים. כמו כן, הוא בוגר הטכניון בהנדסת תעשיה וניהול ובעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במערכות מידע מאוניברסיטת תל אביב.

איך מתפקדים כמנמ"ר של שלוש חברות, ועוד של שלוש חברות גדולות?
"בחטיבת ה-IT יש הנהלה משותפת, שכוללת ראשי האגפים משלוש החברות, כאשר לכל אגף יש משימות עצמאיות ברמת החברה ומשימות סינרגטיות, דהיינו – שיתופי פעולה בין החברות".

איפה נקודות ההשקה בין החברות והיכן באים לידי ביטוי הפתרונות?
"העובדה שיש הנהלת IT אחודה מייצרת העברת ידע, פתרונות משותפים והתייעלות בניצול משאבים, וגם משפרת את התשתיות וה-IT של כל חברה בנפרד. אחת הדוגמאות היא פרויקט ה-CRM, שנדבר עליו בהמשך. דוגמאות נוספות הן פתרונות שונים לאתגרים שבפניהם ניצבות פלאפון, יס ובזק בינלאומי, כמו חיבור עובדים מהבית בזמן הקורונה.

אין ספק שניהול מערך שכזה מהווה אתגר, אך בראייתי, ההנהלה המשותפת מתפקדת היטב ומייצרת מכפיל כוח מעצם הסינרגיה והשותפות בין החברות".

היכן באה לידי ביטוי העצמאות הניהולית ומתי אתה מתערב?
"מנהלי האגפים בחטיבה מנוסים ומקצועיים מאוד ויש להם מרחב פעולה עצמאי גדול. למשל, אם מחר נולד צורך עסקי דחוף באחת החברות, שיש לו נגזרות של IT, מנהל האגף מטפל בזה עצמאית. לכל מנהלי האגפים יש היקף פעילות משמעותי ביותר, כאשר אנחנו נמצאים בתקשורת כל הזמן, משתפים ידע ומאוחדים סביב המטרה: לשרת טוב יותר את הלקוחות הפנימיים והחיצוניים".

על כמה אנשים אתה אחראי?
"בסך הכול, על כמה מאות עובדים בשלוש החברות. אחת הסיבות להצלחת המהלך שעשינו הוא איכות כוח האדם הטכנולוגי שיש בכל החברות – עובדים ומנהלים מהמעולים שיש בשוק. יש לי אנשים ברמה מקצועית גבוהה מאוד, עם היקפי עשייה אדירים".

אתם נמצאים כעת בעיצומו של פרויקט CRM משותף לכל החברות. ספר קצת עליו.
"הפרויקט הזה הוא דוגמה לתוצר של עבודה משותפת של שלוש החברות. מערכות ה-CRM בכל אחת מהחברות ותיקות מאוד. מנכ"ל החברה מאמין בתשתיות מתקדמות כתנאי להצלחה עסקית. לאחר תהליך בחינה יסודי, בחרנו במוצר של סיילספורס ו-ולוסיטי. מדובר בפתרון תוכנה כשירות (SaaS), כאשר התשתית בענן תהיה משותפת לשלוש החברות והדטה, כמובן, עצמאית ונפרדת לכל חברה וחברה".

מנמ"ר על של שלוש מהחברות הבנות של בזק

מנמ"ר על של שלוש מהחברות הבנות של בזק

איפה הפרויקט עומד עכשיו?
"חתמנו על ההסכם בפברואר השנה, ממש ערב הקורונה. אנחנו כרגע בשלבי הקמת התשתיות והפיתוח. החלטנו שאנחנו נהיה האינטגרטור לביצוע הפרויקט – הקמנו מנהלת פנימית להובלתו וגייסנו מומחים מהשוק ללימוד הטכנולוגיה ולהתנעת הפרויקט. בהמשך, את רוב העבודה נעשה אצלנו, בבית, בעזרת כוח האדם של שלוש החברות.

יש בפרויקט ארבעה מסלולים, שמקיפים את תחומי הפעילות: הלקוח של החברה, המכירות, השירות והשיווק. מדובר בפרויקט גדול, בהיקף של מיליוני שקלים, המחולק לשלבים, שיארך מספר שנים".

לדברי הורוביץ, שיפור השירות ללקוחות הוא יעד מרכזי של הפרויקט. "יש לסיילספורס יכולות מדהימות בנושא זה, המבוססות על בינה מלאכותית ואנליטיקה, כדי שהלקוח יוכל לקבל הצעות ערך הרבה יותר טובות ומתאימות לו. כך גם בכל הקשור ליכולות שירות עצמי ומתן שירות בבית הלקוח", אמר.

איך עברתם את הקורונה?
"בינואר, כאשר החלו לדבר על כך בעולם, נערכנו ברמת הנהלת החברה, בהיבט של אספקת מוצרים וחומרה לארץ. הבנו שהולך לקרות פה משהו גדול, שישפיע על כל הפעילות שלנו.

בתחילת פברואר, כאשר זיהינו אפשרות של מעבר לעבודה מהבית, נערכנו בהתאם, בתשתיות מתאימות. כשבועיים לפני הסגר תרגלנו בשלוש החברות ניסוי עבודה מהבית של 1,000 עובדים. זה עבד מעולה ואפשר לנו לטפל בליקויים שנמצאו, כך שכשהחל הסגר כבר היינו ערוכים".

היו מצבים שהגעתם כמעט לקצה והיה חשש לקריסה, עקב הגודל שלכם בשוק הישראלי?
"כפי שאמרתי, נערכנו לכך מראש בכל המערכים של כל החברות, ובעיקר באגפי ההנדסה. יש לנו מרכזי שליטה שעוקבים בזמן אמת אחרי העומסים וכשהיה צריך, הרחבנו את התשתיות.

לשאלתך, לא היה לנו אף פעם מצב של חשש לקריסה. היו פה ושם עומסים זמניים, אבל התגברנו על זה. שם המשחק הוא מעקב מתמיד ותגובה מהירה. אנחנו ערוכים לגל נוסף, בתקווה שלא יגיע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים