לא רק כרטיסי אשראי: מסטרקארד רוכשת חברת פינטק ב-825 מיליון דולר

מדובר בחברת פינטק נוספת, המכונה פיניסיטי, שרוכש התאגיד ● מטרת הרכישה לפי מאסטרקארד לתחזק את הפלטפורמה הבנקאית הפתוחה של החברה

מאסטרקארד

מאסטרקארד רוכשת עוד חברת פינטק. תאגיד סליקת כרטיסי האשראי רכש את פיניסיטי תמורת 825 מיליון דולרים.

הרוכשת מסרה כי העסקה תחזק את הפלטפורמה הבנקאית הפתוחה שלה, ותעניק לצרכנים שליטה רבה יותר בנתונים הכספיים שלהם. בנקאות פתוחה מאפשרת ללקוחות הבנקים וחברות כרטיסי האשראי לשתף צדדים שלישיים במידע הפיננסי שלהם. שחקנים חדשים, שהם לאו דווקא בנקים, יכולים לגשת לחשבון הבנק של לקוח, בהסכמתו, ולהציע לו שירותים בנקאיים מותאמים לצרכיו. בנקאות פתוחה מאפשרת לאפליקציות פינטק לספק שירותים באמצעות האשראי והאישורים הכספיים והבנקאיים של הלקוחות.

במרץ דווח כי Finicity מועמדת לרכישה. בין המועמדות לרכוש אותה הייתה גם אינטואיט, ש"הייתה רצינית בכוונות הרכישה שלה". החברה הוקמה בשנת 1999 ולה 500 עובדים, אלפי לקוחות ושיתופי פעולה, עם בנקים וחברות פינטק, ביניהם: וויילס פארגו, ג'יי.פי. מורגן צ'ייס ו-U.S. Bancorp. החברה פיתחה מערך של ממשקים, APIs, המסייע לארגונים לזהות, לאמת ולרשום לקוחות. היישומים הידועים ביותר של הנרכשת כוללים את הפלטפורמות שמאחורי Quicken Loans Rocket Mortgages ו-Experian Boost, המשתמשות בנתונים כדי לסייע לאנשים לשפר את ציוני האשראי שלהם. מאז הקמתה החברה גייסה 80 מיליון דולרים בכמה סבבי גיוס. לנרכשת יש שני מרכזי פעילות, בסולט לייק סיטי ובבומביי שבהודו.

בנקאות דיגיטלית. צילום אילוסטרציה: BigStock

בנקאות דיגיטלית. צילום אילוסטרציה: BigStock

בנקאות פתוחה – החיים הופכים יותר ויותר דיגיטליים 

מייקל מייבך, נשיא מאסטרקארד, אמר כי "באמצעות השימוש בממשקי API של הדור הבא של בנקאות פתוחה ואישורים צרכניים ברורים, מידע פיננסי זה יכול לספק תהליכי הלוואות ומשכנתא יעילים, ייזום מהיר של תשלומים מבוססי חשבון ופתרונות ניהול פיננסיים אישיים". לדבריו, "אין ספק שיש ברכישה הזדמנות עסקית. בכל מקום שתביט, החיים הופכים יותר ויותר דיגיטליים. בנקאות פתוחה היא המאפשרת עוד כלכלה דיגיטלית. המגמה הזו קיבלה משנה מרץ בתקופת משבר הקורונה, שכפתה על עוד אנשים להיכנס לעידן הדיגיטלי".

ב-2019 מאסטרקארד רכשה את Nets, חברת תשלומים אירופית, תמורת 3.2 מיליארד דולרים. עוד באותה שנה היא רכשה את Transactis, המסייעת לעסקים להנפיק חשבונות ולקבל תשלומים – תמורת סכום שלא פורסם. היחסים בין הרוכשת והנרכשת התהדקו לאחר ש-ויזה רכשה בינואר השנה את Plaid תמורת 5.3 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים