רינג ממשיכה לשתף פעולה עם המשטרה – ואמזון הבעלים חוטפת

לחץ מצד אקטיביסטים ומשתתפי המחאה החברתית העצמתית בארה"ב הקוראים לחברה, המייצרת מערכות אבטחה ביתיות שכוללות מצלמות ופעמוני דלת חכמים, לסיים את השותפות שלה עם משטרות מקומיות - מדוע?

מגבירים את החשדנות נגד שחורים? פעמון ומצלמת רינג החכמים. צילום: BigStock

חברת רינג שבבעלות אמזון נמצאת בימים אלו תחת לחץ משמעותי מצד אקטיביסטים וחברי תנועת תנועת Black Lives Matter לחדול משיתוף הפעולה שלה עם המשטרות המקומיות.

אמזון רכשה את יצרנית פעמוני הדלת החכמים רינג כבר בתחילת 2018. מאז שכללה היצרנית את סל מוצריה, שמספק למעשה מספר פתרונות אבטחה, ובעיקר מצלמת אינטרקום מתקדמת שמאפשרת לבעלי בתים ודירות לראות מי עומד מול דלתם, גם אם אינם נמצאים בבית, ולקבל התרעות על זרים שמסתובבים על סף ביתם, כמו גם ליצור איתם קשר קולי.

למערכת יש אפליקציה נלווית בשם Neighbors, וכאן נכנסים לתמונה השוטרים – מחלקות המשטרה יכולות לבקש ממשתמשים צילומים וגישה למצלמה, אם הם מרגישים שתיעודיה, בהם נתפס חשוד, יכולים לעזור לחשוף ראיות. מאידך, המשתמשים יכולים גם לשלול את הגישה של המשטרה לכך.

באתר רינג נכתב כי המשימה של המוצרים היא "להפחית את הפשיעה בשכונות". ואולם כעת מסתבר שלפי תפישת גורמים במחאת השחורים בארצות הברית, רינג בעצם לא רק שמקבעת מצב לא תקין אלא שהיא אף מחמירה אותו.

בעצומה אונליין שפרסם ארגון המכונה קרן החזית האלקטרונית, EFF (ר"ת Electronic Frontier Foundation), ושעליה חתמו כבר רבבות, נכתב כי "ברחבי ארצות הברית אנשים יוצאים לרחוב כדי למחות על אלימות משטרתית גזענית, כולל הרצח המשטרתי הטרגי של ג'ורג' פלויד וברונה טיילור. זהו רגע היסטורי של חשבון נפש לרשויות אכיפת החוק. גם חברות טכנולוגיה חייבות לחשוב מחדש כיצד הכלים שהן מתכננות ומוכרות למחלקות המשטרה ממזערים את האחריות ומחמירים את העוול. חמור מכך, חברות מסוימות מרוויחות ישירות מניצול פחדים בלתי הגיוניים מפני פשע, שמזינים לעתים קרובות מדי את להבות האכזריות של המשטרה. אז אנו קוראים לאמזון רינג – אחת העברייניות הגרועות ביותר – לסיים מיד את השותפויות שהיא מקיימת עם למעלה מ-1,300 רשויות אכיפת החוק".

פרופיילינג גזעני בעידוד רינג? אילוסטרציה: BigStock

פרופיילינג גזעני בעידוד רינג? אילוסטרציה: BigStock

פרופיילינג גזעני בעידוד רינג?

EFF טוען כי רינג מקדמת את הפרופיילינג הגזעני, על ידי החמרת החשד והפרנויה, מה שמרחיב במידה רבה את מעקב המשטרה, מרתיע מדיבור חופשי ומערער את האמון בין המשטרה לתושבים. "רינג ממלאת תפקיד פעיל בהפעלת והנצחת הטרדות המשטרה של אמריקנים שחורים", קובע הארגון ומבקש מאזרחים התומכים במחאה להצטרף לדרישה שאמזון רינג תסיים את השותפויות הללו.

עד כה הביעה אמזון סולידריות עם המאבק. ב-3 ביוני בישרה ענקית הקמעונאות אונליין כי תתרום 10 מיליון דולר לארגונים העוסקים בקידום צדק ושוויון. בפוסט שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו ב-30 במאי כתב ג'ף בזוס, הבעלים, המייסד והמנכ"ל: "לכאב ולטראומה הרגשית הנגרמים מהגזענות והאלימות שאנו עדים להן כלפיי הקהילה השחורה יש השפעה ארוכת טווח".

בנוסף, בשבוע שעבר פורסם כי אנדי ג'סי, מנכ"ל AWS, הודיע על הקפאה למשך שנה של שימוש משטרות בארה"ב ב- Amazon Rekognition – שירות זיהוי הפנים של החברה. ג'סי, כך מסתמן, בישר על הדברים לאות סולידריות עם מחאת הקהילה השחורה, שפרצה לפני מספר שבועות בארה"ב עקב חניקתו למוות של פלויד בידי שוטרים לבנים, מול מצלמות שהציגו את האירוע לעיניי הציבור הנחרד.

לפי דיווח ב-FOX, ענקית הטכנולוגיה מסיאטל שקלה בעבר להוסיף תוכנת זיהוי פנים למצלמות האבטחה של רינג, דבר שעדיין לא קרה לפי הידוע, אבל שכנראה הביא גם הוא להפניית הזרקור אל אמזון רינג ולדרישה של המוחים.

במכתב, שעליו למעשה חותמים במסגרת העצומה, פונים יוזמיה אל "מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, ומנכ"ל רינג, ג'יימי סימינוף, היקרים" ומציינים בפניהם כי "לאור ההצהרה האחרונה של אמזון, המגנה את האלימות במשטרה, אנו דורשים שהיו עקביים בתחושותיכם ותסיימו את השותפות המטרידה והמסוכנת של רינג עם גורמי אכיפת החוק.

מספר הולך וגדל של ארגוני חירויות אזרחיות, כולל המרכז לצדק תקשורתי (Center for Media Justice) וצבע השינוי (Color of Change), וכן נבחרי ציבור, כמו הסנאטור האמריקני מארקי, הביעו גם הם דאגה. שותפויות אלה מציבות את חברי הקהילה ואת הקהל הרחב בסיכון לפרופיילינג גזעני, לשיטור-יתר, ובפניי אלימות פוטנציאלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים