קרן ההשקעות האירופית מגדילה את הערבות להלוואות להיי-טק הישראלי

הקרן, EIF, הודיע כי תגדיל את הערבות לגופים פיננסיים ישראליים מ-50% ל-80% כדי להקטין עבורם את הסיכון בהלוואות שהם נותנים לחברות סטארט-אפ

ערבות גבוהה יותר. אילוסטרציה: BigStock

תכנית הערבויות של קרן ההשקעות האירופית EIF, שפועלת כחלק מתכנית הורייזון 2020, תגדיל את גובה הערבות הניתנת למוסדות פיננסיים ישראליים מ-50% עד ל-80%, כחלק מהמאמצים לסייע לחברות בצמיחה לקבל הלוואה, בצל מגפת הקורונה – כך נמסר היום (ד').

הורייזון 2020 היא אחד הכלים של האיחוד האירופי לקדם את ההיי-טק ביבשת ובתכנית משתתפות גם מדינות שאינן חלק מהאיחוד, בהן ישראל.

בארץ קיבלו בסיפוק את החלטת הקרן האירופית. מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון, אמר כי "מדובר בצעד משמעותי מצד הקרן האירופית להשקעות, כחלק מתוכנית לסיוע במשבר הקורונה. לכלים הפיננסיים, שמופעלים בישראל במסגרת תכנית הורייזון 2020, יש חשיבות רבה בפיתוח האקו-סיסטם המקומי. גיוון מקורות מימון ובהם פתרונות חוב למשק הישראלי נחוץ על מנת לעודד צמיחת חברות. העובדה שהלוואות מגובות בערבות אירופית מאפשרת למוסדות הפיננסיים להגדיל את תיאבון הסיכון שלהם ולהעמיד חוב נחוץ לחברות טכנולוגיה בצמיחה. הגדלת הערבות האירופית בתקופה קשה זו תתמרץ מוסדות פיננסיים ישראלים שכבר פעילים בתוכנית לתת לחברות סטארט-אפ הלוואות במנעד רחב יותר ובתנאים נוחים יותר".

יפעת אורון, מנכ"לית לאומיטק, פעילות הבנקאות להיי-טק של בנק לאומי, ציינה כי "חברותה של ישראל בתוכנית האירופית היא בעלת חשיבות רבה בשגרה, וחשיבות זו מתעצמת בתקופת משבר. תוכניות מסוג זה מאפשרות לגופים פיננסיים לספק מימון נוסף להנעת התעשייה בזמנים שבהם זמינות ההון נמוכה עד לא קיימת. אשראי באופן כללי, ואשראי זה במיוחד, מאפשר לחברות לקבל מימון שלא מדלל את אחזקותיהן ולא דורש לקבוע שווי, מה שהופך מימון זה לאטרקטיבי מאוד בתקופת אי הוודאות שבה אנחנו נמצאים כיום".

היא הוסיפה ש-"בנק לאומי מאפשר קבלת מימונים לחברות טכנולוגיה וחברות נוספות שמביאות את החדשנות לקדמת הבמה, אם בישראל, במסגרת התוכנית של ה-EIF, ואם לחברות ישראליות בארצות הברית, באמצעות הרשות האמריקנית לעסקים קטנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים