"דווקא בתקופת משבר, המנמ"רים יכולים לפרוח"

"זה הזמן שלהם להביא את היכולת היזמית שלהם, לטובת מציאת ערך מוסף להנהלה ושיפור מצב הארגון", אמר אסף בר, מייסד ומנכ''ל איטרניטי מקבוצת אמן

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי. צילום: רמי זרנגר

"בשל חוסר הוודאות שהארגונים נמצאים בו כעת, הם מגיעים לסוג של קיפאון. זה המקום להיות יותר יצירתיים. זה הזמן להביא נתונים שיחלצו את הארגון מחוסר ודאות. זה הזמן של המנמ"רים לפרוח: לקחת את היכולת היזמית שיש להם ולאנשי צוותם ולהביאה בזמן אמת, על מנת למצוא בנתונים אזורים שיכולים להביא ערכים מוספים להנהלה, ובכך לשפר את מצב הארגון", כך אמר אסף בר, מייסד ומנכ"ל איטרניטי מקבוצת אמן.

בר דיבר באירוע Data Science, BI, Big Data Analytics 2020. הכנס הווירטואלי, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים אתמול (א').

"תחום הנתונים והטיפול בהם משמעותי בכל מגזר, ועל אחת כמה וכמה בעולם הבריאות, כפי שראינו במשבר הנוכחי – עד כמה הנתונים משפרים ועוזרים לעולם הבריאות להתמודד עם הקורונה", אמר בר. "הנתונים עוברים כחוט השני בתהליכי קבלת ההחלטות במאבק בנגיף".

"כעת, על ארגונים לפעול", ציין בר. "במקום להתכנס, להיכנס לדיכאון ולהיות שרויים במצב של חוסר אונים, על אנשי המחשוב וההנהלות לצאת מהקופסה המחשבתית, להכניס יצירתיות ויזמות ולנצל את מה שהתקופה הזו הביאה – לטובתם".

"ספרינט של 10 ימים"

הוא אמר כי "הלקוח הארגוני נמצא במצב של חוסר ודאות. עליו להחליט האם לשנות את מבנה הארגון, האם להקפיא פרויקטים. מה שנדרש מאנשי המחשוב הוא 'לספר' נתונים, להביא למצב שבו הנתונים יהוו חלון, מראה, משקפת – עבור המנהלים, לספק להם תובנות מבוססות דטה שיפחיתו את אי הוודאות".

"על המנמ"רים לשלוף שפן חדש מהכובע", הוסיף. "הספינה זזה, בפני פרויקטים רבים הוצב שלט 'עצור', ויש להגיב. בחודש האחרון חברים בתעשייה שאלו אותי: 'מה הלאה?'. ישבנו, צוות חשיבה, והגינו מודל שהוכיח את עצמו בחודש האחרון כיותר מעניין: 'ספרינט של 10 ימים'. מטרתו לקחת יוזמה, בלא לפגוע בעבודה השוטפת, ולנצל את המצב לספרינט מחשובי".

צילום ועריכת וידיאו: אורי אלון

"היוזמה מורכבת משלושה שלבים", פירט בר. "האחד, סיפור. על מנת לייצר כסף, צריך סיפור עסקי שיביא ערך לארגון. עושים זאת בהגדרת צרכים עם הקמת צוותי חשיבה ב-IT. בניגוד למצב רגיל, בו התהליך אורך זמן רב ודורש אישורים, פה זה ילך מהר. השלב השני הוא התקפות – שלב שבמסגרתו בודקים האם הסיפור ישים ותקף, והאם יש בארגון כלים לענות ולגזור את המידע בצורה נכונה. השלב השלישי ביזמות הוא מימוש, הוצאה לפועל מהירה".

"ספרינט שכזה", סיכם בר, "יאפשר להנהלה לפעול ולנהל את הארגון בצורה טובה ויעילה יותר. על בסיס מתודולוגיה, מביאים ערך מהיר לארגון בלי לנצל את התקציב הקיים, ועושים זאת במקביל לעבודה השוטפת. זה כמו חפש את המטמון. כדי שזה יצליח, נדרשים כמה דברים: יזמות, שמישהו מה-IT ירצה להביא משהו חדש – וייזום; צוות – אי אפשר לעשות זאת לבד, כאשר הנתונים פזורים; מיומנות חזקה, שתאפשר יישום מהיר; והכי חשוב – נדרשת זריזות. אם המנמ"רים לא יצליחו ליצור ערך ב-10 ימים – לארגון לא תהיה סבלנות אליהם. זה הזמן לנקוט ביוזמה מחוץ לקופסה ולראות איך מנצלים את הנתונים שהצטברו כדי להביא סיפור חדש. עשינו כמה פרויקטים שכאלה בחודש האחרון והבאנו, יחד עם המנמ"רים, להשפעה ולערך לארגונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים