פיטורי ענק ביצרנית משקפי ה-AR מג'יק ליפ; תתמקד בשוק הארגוני

החברה הביאה אתה הבטחה בתחום ה-AR וגייסה יותר משני מיליארד דולר ● אלא שכגודל הציפייה כך גודל האכזבה: בעקבות מכירות מאכזבות בשוק הצרכני, אמש (ד') היא הודיעה על פיטורי מחצית מכוח האדם שלה, במהלך שישפיע גם על ישראל

משקפי המציאות הרבודה של מג'יק ליפ. מקור: מג'יק ליפ

הבטחה גדולה – ופיטורים נרחבים: יצרנית משקפי המציאות הרבודה מג'יק ליפ, שגייסה יותר משני מיליארד דולר מחברות ענק כגון אלפבית ועליבאבא, מפטרת 1,000 עובדים, המהווים מחצית מכוח האדם שלה – כך הודיעה החברה אמש (ד'). ככל הנראה, כמה עשרות מהם יגיעו מהסניף הישראלי של החברה. כחלק מהמהלך, מג'יק ליפ למעשה זונחת את השוק הצרכני ותתמקד במוצרים שלה לשוק הארגוני.

החברה החלה את דרכה ב-2011 ויצאה לדרך בקול תרועה רמה, עם מוצר לשוק הצרכני שנראה כמהפכה של ממש, עד כדי כך שרבים ראו בו כעתיד של מוצרי המציאות הרבודה לשימוש ביתי. אלא שחזון לחוד ומציאות לחוד, והמוצר לא נחל את ההצלחה שציפו לה. לכן, מג'יק ליפ החליטה להיכנס גם לשוק הארגוני, בעיקר במגזרי הבריאות, התעשייה והפיננסים. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה בעבר כי החברה החלה לחפש חברות שיקנו אותה, בעסקה שיכולה הייתה להגיע עד ל-10 מיליארד דולר. רוני אבוביץ', מנכ"ל מג'יק ליפ, אמר בהודעה הנוכחית כי החברה נמצאת במשאים ומתנים ל-"שיתופי פעולה אסטרטגיים להעלאת הרווחים שלנו".

אבוביץ' ציין כי "בעוד שההנהלה ומועצת המנהלים שלנו והמשקיעים בנו עדיין מאמינים בפוטנציאל של המוצר לשוק הצרכני לטווח הארוך, בטווח הקצר, ההזדמנויות שלנו להעלות את ההכנסות מצויות בצד האנטרפרייז. קיבלנו את ההחלטה הקשה לפטר עובדים ברחבי מג'יק ליפ. השינויים האלה יחולו בכל הדרגים בחברה, מהאנשים שמדווחים לי ישירות ועד למועסקים במפעלים שלנו".

לצד אי הצלחת המוצר לשוק הצרכני, הקורונה היא סיבה בולטת נוספת לפיטורים במג'יק ליפ. המפוטרים מהחברה יצטרפו ליותר מ-270 המפוטרים מסטארט-אפים בארצות הברית שעל פי ההערכות נשלחו לביתם מאז ה-11 במרץ.

גם שוק ההיי-טק הישראלי סובל מהמשבר: בכלכליסט דווח היום על מספר חברות שמפטרות עובדים או מוציאות לחל"ת. כך, על פי הדיווח, אלביט הוציאה כ-300 מעובדיה לחופשה ללא תשלום, חלקם בסוקטק – חברת הסייבר שלה. בחברה אומרים כי היא נוקטת "בתמהיל מאוזן ונקודתי של צעדים כדי לשמר את היציבות התעסוקתית ולצמצם את השפעת המצב על החברה". חברות נוספות שדווח כי ביצעו מהלכים דומים הן ורינט, שקיצצה חמישית משכר העובדים והוציאה כמה מאות מהם לחל"ת, וסייסנס, שכמה עשרות מעובדיה פוטרו. זאת, כחלק ממהלך פיטורים של כ-9% מכוח האדם של החברה. בסייסנס מציינים כי הם ממשיכים לגדול, אולם מבצעים את המהלך כחלק מההיערכות שלהם להאטה בצמיחה, עקב המשבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים