חברת הסייבר הישראלית ניוטרון רוצה להימכר ב-80-100 מיליון דולר

החברה, שפיתחה את פתרון ההגנה פרנואיד, מנהלת משאים ומתנים עם כמה קרנות הון פרטיות

ניר גייסט, מייסד ניוטרון. צילום: פלי הנמר

חברת הגנת הסייבר הישראלית ניוטרון מחפשת קרן הון פרטית שתרכוש אותה – כך לפי דיווח שפורסם באתר PE Hub. לאנשים ומחשבים נודע כי החברה מנהלת משאים ומתנים עם כמה קרנות הון פרטיות, כשבכוונתה להימכר, כולה או חלקה, לפי שווי של 80 עד 100 מיליון דולר.

ניוטרון החלה בתהליך התמחור בתחילת השנה, תוך שהיא ממקדת אותו בכמה קונים אסטרטגיים, אך השהתה את המהלך בשל התפרצות מגפת הקורונה. בימים האחרונים היא חזרה לנהל משא ומתן על רכישתה, ומסתייעת בשירותי הייעוץ של בנקי ההשקעות ברקרי נוי ודרקסל המילטון.

החברה הוקמה ב-2008 על ידי האחים ניר ועופר גייסט. ניר גייסט, בן 32, הוא מומחה ללוחמת סייבר ואבטחת מידע, שהחל את לימודיו האקדמיים בטכניון בגיל 10 (!), ובאותו הזמן כבר היה יועץ אבטחת מידע לבנקים גדולים בישראל. במשך שנים הוא פעל כ-"כובע לבן" – משמע, "האקר חוקי", שמבצע בדיקות חדירה ופריצות למערכות רגישות של ארגונים על מנת לבחון את רמת חוסן הסייבר שלהן. בעבר הוא כיהן כמנכ"ל החברה, כשלצידו האלוף (מיל') עמוס מלכא, לשעבר ראש אמ"ן, שהיה היו"ר שלה ואף השקיע בה בעבר. כיום, גייסט הוא סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה ואת החברה מנהלת שגית מנור, בעבר בכירה ב-וריפון.

עם הקמת ניוטרון היה לגייסט יעד יומרני משהו: "אני רוצה לשנות את הדיסק אצל מנהלי אבטחת המידע", אמר בראיון לאנשים ומחשבים. "אני רוצה לחולל מהפכה בעולם האבטחה על ידי שינוי פרדיגמה. לכן הקמתי את החברה: לתת מענה מקיף לבעיה שממנה סובלים כל הארגונים – חוסר היכולת שלהם להתגונן מפני איום שעליו הם לא יודעים דבר".

מוצר "פרנואידי"

יחד עם אנשי צוותו פיתח גייסט תוכנה שאמורה לענות בדיוק על צורך זה. במהלך ספק מחייך וקורץ ספק שיווקי, הוא כינה את מוצר התוכנה פרנואיד, כשהוא מתייחס לפסוק בספר משלי: "אַשְׁרֵי אָדָם מְפַחֵד תָּמִיד".

תוכנת פרנואיד יושבת על ליבת מערכת ההפעלה (קרנל) בזמן אמת ומנתחת את הפעולות לפני שהמערכת מבצעת אותם. שפת הניתוח נקראת BPM (ר"ת Behavior Patterns Map), שמאפשרת לה ניתוח לוגי של התנהגות אפליקטיבית, הראשון מסוגו בעולם. באמצעות שפת הניתוח, פרנואיד מבצעת מיפוי קונטקסטואלי של כלל הפעולות במחשב, תוך דירוג רמת הסיכון שלהן בכל שלב.  באמצעות הניתוח ההתנהגותי והבינה המלאכותית שלה, פרנואיד מצליחה לזהות ולנטר גם איומים ונוזקות חדשות שטרם נצפו. הגישה של ניוטרון פועלת לעצירת כל סוגי המתקפות הלא ידועות, כולל מתקפות כופרה ו-APT, איומים עקביים מתקדמים, ומתקפות זדוניות אחרות.

בפיתוח הטכנולוגיה היו שותפים בכירים בתעשיות אבטחת המידע המקומית והבינלאומית, בהם ד"ר טאהר אל-גמאל, ממציא פרוטוקול SSL לתקשורת מוצפנת בין רשתות מחשבים, ועמית מלצר, לשעבר מבכירי קהילת המודיעין ומערכת הביטחון. פתרונות ניוטרון מותקנים בארגונים טכנולוגיים מהמתוחכמים בעולם, בכלל זה בסוכנות אכיפת חוק אמריקנית גדולה, אל על, אירונאוטיקס, אוניברסיטת חיפה, בנקים בארץ ובחו"ל, ובארגונים מהמגזר הביטחוני הישראלי.

באותו ראיון התהדר גייסט כי "זיהינו את התולעת סטוקסנט כבר בשלב ההדבקה". סטוקסנט פגעה במתקני הייצור של הגרעין האירני, ולפי פרסומים זרים פותחה על ידי ארצות הברית וישראל. הנוזקה הביאה להשמדתן של יותר מ-1,000 צנטריפוגות במפעל האטום שנמצא בסמוך לעיר נתאנז באירן.

ב-2017, ניוטרון גייסה 21 מיליון דולר, ובסך הכל, היא גייסה 43 מיליון בארבעה סבבים. מטה החברה יושב בסנטה קלרה, קליפורניה, ויש לה מרכז פיתוח בהרצליה. מחזור המכירות השנתי שלה עומד על כ-10 מיליון דולר ולה כ-50 עובדים. הצמיחה שלה בשנים האחרונות עמדה על מאות אחוזים בשנה.

בנקי ההשקעות המייעצים לניוטרון וגייסט לא השיבו לבקשות תגובה שהופנו אליהם.

השתתף בהכנת הידיעה: ג'ון בן זקן.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אור

    אני מכיר את ניר מגיל 11, כבר אז היה לו חזון לפתח חברת תוכנה ואפילו היה לו רדיו אינטרנטי בשם קאלי-רדיו. בתור ילדים כבר אז שמתי לב שהאתגרים שהוא בוחר הם יחודיים.

  2. אבי בה

    לא סתם "הראשון מסוגו בעולם". גם האחרון.

אירועים קרובים